Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Što i kako napraviti?

Što utječe na kvalitetu posla kojim se bavite? Poslovni savjetnik objašnjava kada najčešće dolazi uspjeh

Što utječe na kvalitetu posla? (Foto: dnevnik.hr/Informer) - 5
Što utječe na kvalitetu posla? (Foto: dnevnik.hr/Informer) - 5 dnevnik.hr/Informer
Aktualno Galerija Što utječe na kvalitetu posla? (Foto: dnevnik.hr/Informer) - 4 Što utječe na kvalitetu posla? (Foto: dnevnik.hr/Informer) - 4 Foto: dnevnik.hr/Informer Što utječe na kvalitetu posla? (Foto: dnevnik.hr/Informer) - 5 Što utječe na kvalitetu posla? (Foto: dnevnik.hr/Informer) - 5 Foto: dnevnik.hr/Informer Što utječe na kvalitetu posla? (Foto: dnevnik.hr/Informer) - 3 Što utječe na kvalitetu posla? (Foto: dnevnik.hr/Informer) - 3 Foto: dnevnik.hr/Informer Što utječe na kvalitetu posla? (Foto: dnevnik.hr/Informer) - 2 Što utječe na kvalitetu posla? (Foto: dnevnik.hr/Informer) - 2 Foto: dnevnik.hr/Informer +0 Što utječe na kvalitetu posla? (Foto: dnevnik.hr/Informer) - 1 Galerija 1/5 >>
Zbog psihološkog učinka koji, naravno, utječe na produktivnost, dakle i na profit, suvremene tvrtke više nisu ogledalo hijerarhije. Nekadašnja šefovska strutura ustupa mjesto mekšim projektnim oblicima, a menadžere zamjenjuju lideri. Mnogi još ne razumiju razliku. Kako mi stojimo s time provjerila je ekipa emisije Informer.

Kako vam je prošao protekli tjedan na poslu? Je li radna atmosfera bila pozitivna ili ste morali raditi prekovremeno i živcirao vas je šef? Kako god bilo, sve to utječe na kvalitetu posla kojim se bavite.

"Uspjeh vam najčešće dolazi ako ste kao menadžer dobro organizirali tim, okupili ljude koji znaju svoj posao, koji znaju da im je dozvoljeno imati inicijativu, da greška neće biti kažnjena na drastičan način i ako imate tako proaktivne ljude onda menadžer radi ono što je njegov glavni zadatak – da organizira, motivira i vodi ljude", objašnjava Saša Petar, poslovni savjetnik.

Kako bi opstala na nemilosrdnome tržištu svaka se tvrtka mora pozabaviti svojim rastom, ali i razvojem. Postoji više načina upravljanja, ali i nekolicina univerzalnih savjeta. Postaviti kvalificirane ljude na odgovarajuće pozicije, prihvatiti stav da su bilo tvrtke radnici i da su detalji ono što čine razliku nešto je čime biste se trebali voditi.

"Danas su uspješne firme više strukturirane prema matričnoj organizacijskoj shemi, ali i sve više projektno. Znači, postoje ljudi koji su specijalisti ili stručnjaci za određene poslove, a onda se za svaki projekt okuplja tim koji radi do završetka tog projekta i vraća se u soju matičnu bazu do sljedećeg projekta", objašnjava  Zrinka Gregov, voditeljica stručnog studija Poduzetnički menadžmenta na Vernu.

Pristup koji polako blijedi

Pročitajte i ovo Kako napisati motivacijsko pismo, ilustracija ovo morate znati Kako napisati motivacijsko pismo? Jednu stvar nikako ne smijete napraviti Umirovljenici, ilustracija (Foto: Dnevnik.hr) Ne fali samo zidara! Čeka li nas na jesen novi val nezaposlenosti? Neke procjene govore i o pola milijuna nezaposlenih

Nekada su se tvrtke organizirale kroz mnogo hijerarhijskih razina, i ta je piramida znala biti viša i od Eiffelovog tornja. Takav pristup polako blijedi.

"U uslužnim djelatnostima sve više se ide na obrnutu piramidu ili tzv. grozd po modelu Cervant lidershipa. Na vrhu nije predsjednik uprave nego klijent i njemu služe zaposlenici. Niži menadžeri ili predradnici služe zaposlenicima, srednji menadžment nižem menadžmentu i top menadžment služi srednjem. Jedino se na takav način mogu dobiti zadovoljni klijenti", objašnjava Gregov.

Bilo u sportskoj momčadi kao kapetan ili u poduzeću kao lider svakoj je organizaciji potrebna osoba koja je sposobna potegnuti. Najjednostavnija je razlika između lidera i menadžera u tome što lider vodi, a menadžer upravlja.

"Idealno je kao imate nekoga tko je ujedno i menadžer i lider. Lider je odličan u definiranju vizije, misije i ciljeva i jako je dobar u motivaciji ljudi. Menadžer je odličan u izvršavanju. Ako ste samo menadžer onda trebate nekoga tko će vam reći što da napravite kako bi vaši ljudi to napravili", objašnjava Petar.

Ne postoji tajna formula ili čarobni štapić za uspješno poslovanje. Poduzeća moraju biti fleksibilna i pratiti što se događa u konkurentnom hiperprodukcijskom okruženju.

"Da bi sačuvale fleksibilnost i brzinu donošenja odluka trebala bi ta struktura biti plitka. Najviše do tri razine. Makar bi i takva razina mogla biti demotivirajuća jer bi mladi ljudi trebali znati put razvoja svoje karijere pa ako se mogu penjati po ljestvici to može biti bolja motivacija da rade na osobnom razvoju i stručnom usavršavanju", kaže Gregov. 

Okolnosti koje mogu poticati ideje

Kreativnost se ne može razvijati prema naređenju nego prema unutarnjim čimbenicima, ali naravno postoje i vanjske okolnosti koje mogu više ili manje poticati ideje.

"Već kad se projektiraju interijeri vodi se računa da bude što više druženja. Da se oni stalno susreću i da se za tim velikim ovalnim stolom neformalno razmjenjuju, ali i oplođuju ideje. Onda se događa sinergija kada je jedan plus jedan jednako tri, nekad i puno više", smatra Gregov.

Strategiju tvrtke ne predstavlja samo puko gledanje u horizont. Važno je na tome horizontu vidjeti brod od kojeg možete kupiti dobra, prodati ih po većoj cijeni i za vrijeme cijelog procesa imati dobro posložen tim. Ako preskočite koju stepenicu mogli biste završiti nasukani.

Emisiju 'Informer' pogledajte besplatno na novatv.hr!

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene