Nadmetanje za umjetnička djela, vrijedne predmete ili čak nekretnine najčešće viđamo samo na filmovima, no licitirati se može i kod nas. Kupoprodaja je to različite robe uz javno ili ograničeno nadmetanje. Zorana Vukić za Informer otkriva što Hrvati najviše kupuju, ali i kakvi predmeti postižu najvišu cijenu.

Galerija Informer: Licitacija - 1 Informer: Licitacija - 2 Informer: Licitacija - 3 +0 Siniša Moškov

Iznosom umetnutim u kuvertu, dizanjem palice ili klikom miša može se sudjelovati na licitacijama. Legalan je to način kupnje i prodaje u Hrvatskoj, ali i jedan od omiljenih kada je riječ o rabljenim predmetima. Za prodaju stanova i automobila su najčešće zadužene državne institucije, dok su za one manje vrijedne predmete tu i online aukcije za javnost.

Vezani članci Informer: Zapošljavanje ukrajinskih izbjeglica - 2 Ukrajinci u Hrvatskoj sve brže nalaze posao: ''Nažalost, ne mogu raditi u struci, no i ovime sam zadovoljna'' Informer: Zeleno imanje na Krku - 9 Lijepa, uspješna i mirisna poduzetnička priča s Krka: "Posla ima, ali uživamo u svakom trenutku"

"Pogotovo ako se gledaju predmeti iz kolekcionarstva, filatelije, numizmatike, antikviteta, vinila ili umjetnina. Sve ono što je nekakav unikat, nešto čemu se ne može odrediti fiksna tržišna vrijednost. Onda se takvi predmeti postavljaju na tržište da se odredi koja je cijena", kazao je Siniša Moškov, suvlasnik portala za licitacije.

Ovakva vrsta online licitacija odvija se uživo i kupci mogu odmah znati koje su kategorije na raspolaganju. Jesu li u trenutku licitacije najviši ponuđivači, kao i koja je trenutna najviša cijena. Nedjelja je dan kada Hrvati najviše kupuju, a među predmetima koji se prodaju nalaze se i oni kojima se ne može odrediti tržišna vrijednost te imaju početnu cijenu od jedne kune.

"Netko nešto nađe na tavanu, ne zna mu pravu vrijednost, pa stavi na aukciju. Riskira, stavi za jednu kunu, a bilo je i predmeta koji su dobili i po tisuću ponuda", rekao je Moškov. "Imali smo jednog korisnika koji je dva neispravna automobila oglasio za jednu kunu, na kraju je postigao iznos od sto kuna, ali je uvjet bio da dođe po njega i odveze ga", dodao je brend menadžer Renato Ostojić.

Prednosti za prodavača, ali i kupca

U trenutku pisanja članka na internetskoj platformi za licitiranje bilo je u ponudi oko 300.000 proizvoda, a najveći interes je vladao upravo za zlatnicima i predmetima koji osim tržišne imaju i kolekcionarsku vrijednost. Osim što tamo kupci trebaju poštivati pravila kupnje, i prodavači su obavezni prilikom postavljanja oglasa napomenuti stanje u kojem se nalazi predmet, postaviti fotografije, kao i uvijete po kojima se prodaje.

"Mi zapravo spajamo dvije strane. Prodavatelj često postiže bolju cijenu, a kupac kupuje za povoljniju. Iako zvuči kontradiktorno, zapravo su obje strane zadovoljne", smatra Ostojić.

Širok je izbor predmeta i kategorija koje se prodaju na licitacijama, a često se pojedine tvrtke odluče oglasiti i postaviti neprodane predmete kako bi tako ispraznili svoja skladišta, ali i ostvarili dobit.

"Zanimljivo je istaknuti da je prije par godina jedna firma koja više nije vidjela tržišnu vrijednost na svojim policama odlučila prodati tehnološke stvari, mobitele, laptope, računala. Odlučili su se na licitaciju i sve su prodali", zaključio je Renato Ostojić.

Ako i vi u kućanstvu posjedujete neki predmet koji ne koristite, putem licitacijskih platformi možete provjeriti njegovu tržišnu vrijednost. Ako potom predmet prodate, on će ponovno biti upotrijebljen i omogućit ćete mu daljnju funkciju.

Emisiju 'Informer' pogledajte besplatno na novatv.hr!

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju