Advent u Zagrebu (Foto: Pixsell, Sanjin Strukić)
Advent u Zagrebu (Foto: Pixsell, Sanjin Strukić) Foto: Pixsell, Sanjin Struki?

U Hrvatskoj je tijekom studenog ostvareno gotovo 380.000 dolazaka i 955.000 noćenja, što u usporedbi s istim mjesecom prošle godine predstavlja rast od visokih 20 posto u dolascima i pet posto u noćenjima.


Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je tijekom studenog ostvareno gotovo 380.000 dolazaka i 955.000 noćenja, što u usporedbi s istim mjesecom prošle godine predstavlja rast od visokih 20 posto u dolascima i pet posto u noćenjima.

Vezani članci HTZ pokrenuo kampanju na društvenim mrežama Kako vam se sviđa novi spot turističke zajednice? ''Vaš dom dovodimo u Hrvatsku'' Gari Cappeli Ministar turizma o ugostiteljima i zatvaranju restorana: ''Riješili smo sve detalje, sutra će dobiti formalni posjet, zeleno svjetlo. Neće biti kažnjavanja, ni zatvaranja''

Ministar turizma Gari Cappelli naglasio je kako su dobri rezultati posljedica promišljene strategije. "Približavamo se kraju kalendarske godine i možemo biti ponosni na našu cjelogodišnju turističku godinu koju je obilježio pozitivni trend turističkog prometa kojeg prate i pokazatelji o potrošnji turista, odnosno ostvarenim prihodima. Rezultat je to naše promišljene turističke politike odgovornog i održivog turizma koji će imati važnu ulogu i u našim budućim planovima i Strategiji razvoja turizma do 2025. čiju izradu pokrećemo. Atraktivna turistička ponuda posebno je obogaćena upravo u ovo blagdansko vrijeme popularnim i dobro posjećenim manifestacijama Adventa koji dodatno privlače goste iz cijelog svijeta, ali i potiču domaća kretanja", poručio je ministar Cappelli.

Očekuje se pozitivan utjecaj adventskog razdoblja

"Veseli nas rast turističkog prometa kojeg smo zadržali i tijekom ovih zimskih mjeseci. Očekujemo vrlo pozitivan utjecaj adventskog razdoblja na cijelu turističku godinu, a upravo je zbog toga u tijeku provedba posebne promotivne adventske kampanje na osam ključnih europskih tržišta među kojima su Austrija, Švicarska, Italija, Njemačka, Slovenija, Francuska, Mađarska i Velika Britanija. Osim Adventa, koji predstavlja jedan od ključnih motiva dolazaka u zimskom razdoblju, fokusirano promoviramo i druge turističke proizvode pa je tako u tijeku promotivna kampanja za poslovni turizam koja za cilj ima produljenje sezone", izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, pritom najavivši skorašnji početak promotivne kampanje za nautički turizam koja će se provoditi do sredine siječnja iduće godine na devet europskih tržišta.

Tijekom studenog najviše je noćenja ostvareno u Zagrebu (166.000 noćenja) te u Istri (149.000 noćenja). Slijedi Kvarner sa 132.000 noćenja u studenom te Splitsko-dalmatinska županija sa 120.000 ostvarenih noćenja. U Dubrovačko-neretvanskoj županiji ostvareno je 97.000 noćenja, Zadarskoj 87.000 noćenja, dok je u Šibensko-kninskoj županiji ostvareno 35.000 noćenja. Na kontinentu je, neračunajući Zagreb, najviše noćenja ostvareno u Krapinsko-zagorskoj (27.000), Osječko-baranjskoj (18.000), Vukovarsko-srijemskoj (14.000) te u Međimurskoj i Varaždinskoj županiji gdje je ostvareno 13.000 noćenja.

Top tržišta s kojih je tijekom studenog ostvareno najviše noćenja su Slovenija, Njemačka, BiH, Austrija, Italija, Koreja i SAD, dok top destinacije s najviše ostvarenih noćenja čine Zagreb, Dubrovnik, Opatija, Split i Rovinj.

Od siječnja do kraja studenog ostvareno šest posto više dolazaka

U razdoblju od siječnja do kraja studenog ostvareno je 19.4 milijuna dolazaka (+6%) i 105.2 milijuna noćenja (+4%). Od toga su strani turisti ostvarili 17.3 milijuna dolazaka (+6%) i 92.6 milijuna noćenja (+4%), a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za 9% te u noćenjima za 5%.

Tijekom jedanaest mjeseci najviše je noćenja ostvareno u Istri (28.3 milijuna), dok je u Splitsko-dalmatinskoj županiji ostvareno 19.8 milijuna noćenja, odnosno 18.9 milijuna noćenja koliko je ostvareno na Kvarneru. Slijede Zadarska županija s 14.5 milijuna noćenja i Dubrovačko-neretvanska županija s 8.8 milijuna noćenja. U Šibensko-kninskoj županiji je ostvareno 7.1 milijun noćenja, u Ličko-senjskoj 3.3 milijuna noćenja, dok je u Zagrebu ostvareno 2.3 milijuna noćenja. Na kontinentu je, ne uključujući Zagreb, najviše noćenja ostvareno u Karlovačkoj (611.000), Krapinsko-zagorskoj (323.000), Zagrebačkoj (191.000), Osječko-baranjskoj (188.000) i Međimurskoj županiji (176.000).

Na nacionalnoj je razini tijekom prvih jedanaest mjeseci najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (21.1 milijun), Slovenije (10.5 milijuna), Austrije (7.7 milijuna), Poljske (6.3 milijuna) i Češke (5.5 milijuna), a top destinacije po kriteriju ostvarenih noćenja su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split i Medulin.

Stručnjaci o Todorićevoj najavi ulaska u politiku: ''Čovjek je izgubio doticaj s realnošću. Pa tko će glasati za njega?''

5 stvari koje morate naučiti svoje roditelje