Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Samo u prošloj godini Hrvatska je od preleta i polijetanja zrakoplova zaradila pola milijardi kuna. A zarada je primjerice u srpnju veća za pet posto nego u srpnju prošle godine!


Hrvatski kontrolori leta ljeti imaju pune ruke posla, na nebu iznad Hrvatske i dijelom BIH preleti više od 2 tisuće zrakoplova na dan. 'Kada gledamo zračni promet, nalazi se na sjecištu važnih europskih koridora, i Hrvatska nastoji koristiti sve svoje potencijale na najbolji mogući način', kaže Dan Simonić, pomoćnik ministra za zračni promet.

Vezani članci Sukob na biračkom mjestu Incidenti na biračkim mjestima: Letjeli udarci, muškarcu napadnutom na mostu pružena liječnička pomoć Vesna Fabijančić Križanić - 1 Kako glasati: Što ako u zadnji tren saznate da morate u samoizolaciju ili vam je istekla osobna iskaznica?

A ti potencijali donose i veliki novac. Na godinu preleti pola milijuna zrakoplova, od čega je zarada pola milijarde kuna. Korištenje zračnog prostora naplaćuje se ovisno o težini zrakoplova i dužini puta, pa se tako put od Zagreba do Dubrovnika naplaćuje 600 eura. 'Taj kolač raste svake godine u određenom postotku, globalna politička situacija može te koridore promijeniti', dodaje Simonić.

Tijekom srpnja zračni promet bio je 5 posto veći nego u isto doba prošle godine, a ljetni promet tri puta je veći od zimskog. 'Zračni dio prometa u Republici Hrvatskoj je najzdraviji dio prometa, ako ga promatramo i financijski, ekonomski, i ako ga promatramo po pripremljenosti', kaže resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić.

FOTO Ovako je izgledalo nebo nad Hrvatskom

Upravo o tome u Dubrovniku raspravljaju čelnici europskih zrakoplovnih vlasti. Nebo nad Ukrajinom nije sigurno. O tome svjedoče i satelitske snimke praznog neba nad Ukrajinom nakon pada malezijskog zrakoplova u srpnju.

Dio tog prometa možda krene i preko Hrvatske. 'Mi ne gledamo politiku, već tehnički dio i sigurnost putnika. Od najveće nam je važnosti što prije naći rješenje za ovakvu situaciju', drži Raymond Benjamin, glavni tajnik ICAO-a.

Sigurnost europskog zračnog prometa daje i dodatnu važnost domaćim zračnim lukama. Zbog toga će europski novac većinom sufinancirati i obnovu dubrovačkog aerodroma. 'Prva zračna luka u Hrvatskoj, a i prvi veći odobren projekt iz prometne infrastrukture koji je pozitivno ocijenjen, gdje će Europska komisija, nazovimo to tako, sufinancirati u iznosu od 77 posto', dodaje Hajdaš Dončić.

A time će i Dubrovnik i Hrvatska postati nezaobilazna luka europskog neba.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook