Zakon nalaže provjeru vida tek nakon 80-e godine života, i zato vozači na preglede ne odlaze, a naočale često kupuju bez liječničke dijagnoze. Iako gotovo dva milijuna Hrvata ima vozačku dozvolu, četvrtina njih ne vidi dobro kuda vozi. Među njima je i dvostruko više vozača nego prošle godine koji vide ispod zakonskog minimuma od pedest posto.
Pročitajte i ovo
Neslavna lista
Mnoge će iznenaditi: Vozači ovih marki automobila čine najviše ozbiljnih prekršaja
Grad Rijeka
Plaće rasle, ali vozača nema: Autobusne linije se režu, no potraga za kadrom i dalje bez rezultata
Vozač koji dobro vidi, prometni znak stop prepoznat će na 50 metara udaljenosti. Vozač čija je oštrina vida manja, znak će prepoznati tek na 25 metara. Kod tri četvrtine vozača vidljivost će se smanjiti ukoliko voze noću, po kiši ili magli.
>> Više od pola vozača umorno za volanom
'Sama oštrina vida, ali ne samo to, nego i kontrast, zablještenje i vidno polje puno tu imaju elemenata koji su jako bitni za sigurno upravljanje', rekao je Damir Novak iz HAK-a. Vozačima iznad 40 godina problem stvara i vid na blizinu. U svijetu ne postoji niti jedan zakon kojim se propisuje nošenje naočala za blizinu prilikom vožnje.
I zato su u automobilima tome bojom i veličinom prilagođeni instrumenti vozila. Nakon dobivene vozačke dozvole, šestina vozača svoj vid više nikad nije provjerila.
'Ljudi dolaze s naočalama s placa. To je katastrofa za sigurnost u prometu', rekao je dr. Igor Petriček. Zakon ih na pregled obvezuje tek nakon 80-e godine života. A oni na taj način ugrožavaj svoj, ali i tuđi život.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook