Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Hrvatska demokratska zajednica (HDZ) oštro se protivi najavljenom davanju hrvatskih autocesta u koncesiju ocjenjujući takav potez vlade 'iracionalnim i izravno protunacionalnim činom'.


Govoreći na današnjoj konferenciji za novinare u središnjici HDZ-a, saborski zastupnik HDZ-a Goran Marić naglasio je kako svi ekonomski pokazatelji ukazuju da je Vlada nesposobna i neuspješna. Samo je BDP pao u prvom kvartalu ove godine za 1,5 posto, za razliku od istog razdoblja lani kada je pao 1,1 posto, istaknuo je Marić.

Vezani članci Premijer Andrej Plenković (Foto: Dnevnik.hr) Andrej Plenković objasnio zašto nije smijenio ministra Kujundžića te zbog čega je Marku Paviću dao drugo ministarstvo Zvonimir Frka-Petešić, predstojnik Ureda predsjednika Vlade (Foto: Dnevnik.hr) Plenković poslao svog predstojnika da pred novinarima govori o ostavci, ovaj "smijenio" krivog Gorana

Vlada nema ni viziju, ni strategiju a da nema ni dobre namjere pokazuje ova namjera davanja autocesta u koncesiju, motivi za davanje u koncesiju već izgrađenih autocesta ne mogu se pronaći nikako ni u okvirima ekonomske struke niti logike, rekao je Marić i taj potez ocijenio potpuno iracionalnim.

Marić smatra i da je, s motrišta zaštite nacionalnih interesa, davanje u koncesiju izgrađene infrastrukture izravni protunacionalni čin.

>> Autoceste idu u koncesiju na razdoblje od 30 do 50 godina

Goran Soldo, tajnik HDZ-ova odbora za gospodarstvo, naglasio je da su hrvatski građani vlasnici autocesta i da su izdvojili oko 35 milijardi kuna za njihovo građenje te ocijenio da je iluzija da bi cestarine ostale iste i kada bi se autoceste dale u koncesiju.

Istaknuo je da bi davanje u koncesiju autocesta sigurno rezultiralo otpuštanjem radnika, povećanjem cestarina i nižom razinom njihova održavanja.

Član predsjedništva HDZ-a Oleg Butković rekao je kako se odluka o davanju u koncesiju 1024 kilometra autocesta u Hrvatskoj donosi isključivo radi 'krpanja državnog proračuna'.

Smatramo da se takvom odlukom ne rješava ni sve kreditne obaveze za gradnju autocesta jer bi koncesija na 50 godina uprihodovala oko tri milijarde kuna, rekao je Butković.

Dugoročne posljedice nikako neće biti dobre za hrvatske građane jer bi se u tom slučaju sigurno povećala i cestarina, a gradnje novih autocesta neće biti, dodao je.

Mi ćemo se takvoj odluci sigurno suprostaviti a vjerujem da će joj se suprostaviti i hrvatski građani, naglasio je Butković i zauzeo se da se kreditne obaveze za gradnju autocesta refinaciraju, dodavši da bi podržali koncesijski model kada bi se radilo o gradnji novih autocesta, od čega je ova Vlada odustala.

Na novinarski upit nije li još HDZ-ova vlada 2010. godine razmatrala davanje autocesta u koncesiju, Oleg Butković je rekao da je tadašnja Vlada samo razmišljala dati autoceste u koncesiju na tridesetak godina.

O tome se tada razmišljalo ali odluka nije donesena a stav današnjeg HDZ-a da autoceste nikako ne smiju ići u koncesiju, istaknuo je Butković. (Hina)