Središte metropole uskoro bi moglo ostati bez reklama. Različite oglase kojih je sve više na pročeljima zgrada, gradonačelnik Milan Bandić namjerava zabraniti i time vratiti Zagrebu stari sjaj.


Umjesto na glavni zagrebački trg, stanovnici imaju pogled na reklamu. 'Stavite vi na svoj prozor plahtu pa gledajte kroz tu plahtu. I to traje već otprilike godinu dana. To treba maknuti', kaže stanar sa zagrebačkog trga, Branko Kurečić. Branko je svakodnevno na radnom mjestu, ali građevinske radnike na skeli koju su postavili ne viđa. 'To je čisti biznis, netko ovdje ima interes. Onaj tko je postavio reklamu ili onaj koji je postavio skelu', govori Kurečić.

Vezani članci Rušenje kuće u Markuševcu VIDEO Bageri u akciji - ruši se prva kuća oštećena u potresu: "Mislili smo da ćemo mi biti usko grlo, ali..." Zagrebački Rally usporava promet u Zagrebu - 1 Naoružajte se strpljenjem za vikend: Dio Zagreba čeka prometni kaos, pogledajte kako ga možete izbjeći

'I u Barceloni, na većini starih zgrada komercijalno se oglašavaju. Nije dobra ideja, ali to je uobičajeno, objašnjava turistica Elisa iz Španjolske. 'Mnogo ih je, vidite ih posvuda. U Njemačkoj ih nema toliko', komentira Rebecca iz Njemačke.
Reklama ima posvuda. Na pročeljima zgrada, krovovima, fasadama i balkonima.

>> Zagreb od jeseni uvodi 'kvartovsko parkiranje'

Strogi centar grada omiljena je meta oglašivača. Dozvole na atraktivnim lokacijama uredno su im se izdavale. Međutim, prođe li prijedlog kojim Milan Bandić krajem mjeseca ide pred gradske zastupnike, do 1. ožujka sljedeće godine vlasnici će ih morati maknuti. 'Nisam ja nikome dopustio staviti reklame. To čovjek tolerira dok ne pređu mjeru, a kad pređu mjeru, onda morate podvući crtu. I vidite li sada na što to izgleda', kaže gradonačelnik Zagreba, Milan Bandić.

Mnogi, priznaje gradonačelnik, nisu ni imali dopuštenje za oglašavanje. Financijskog dobitka od oko 900 tisuća kuna, koliko dobiju u 4 godine, grad će se odreći. 'Ljudi koji stanuju u zgradama su smatrali da mogu zaraditi neku kunicu, velike tvrtke su imale svoju reklamu, one su dobro prošle, a građani su opravdano 'jamrali' na gradonačelnika i upravu. Nek svatko zaradi tamo gdje može, ali ovdje neće', objašnjava gradonačelnik.

Umjesto na oglasima i reklamama, koje 'vrište' sa svih strana, Zagreb koji je na samom vrhu europskih turističkih destinacija želi zarađivati na svom starom imidžu.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook