"Naravno da se smatram odgovornim za sve što se događa u Hrvatsko ratnom zrakoplovstvu", odgovorio je Šćuri novinarima u zrakoplovnoj bazi Zemunik na upit smatra li se odgovornim za jučerašnji pad MIG-a.
Pročitajte i ovo
cijeli tjedan
Moguće su detonacije: Vojska upozorava na aktivnosti nad četiri županije i Gradom Zagrebom
PILOTI ČEKAJU
Vlada produžila rok do kojeg se države koje su nam spremne prodati borbene avione moraju očitovati
Šćuri je pojasnio kako on odobrava da se leti, ali dopuštenje za letenje ovisi o struci i to nije zapovjedna stvar. Tehničari u zapovjedništvu zrakoplovstva iz Glavnog stožera i Služba za vojni zračni promet sastaju se, stavljaju činjenice na stol i o tome donose zajednički zaključak, rekao je.
Također je rekao kako u vezi s produženjem resursa (roka upotrebe zrakoplova) postoje dvije vrste resursa - satni i vremenski.
"Satni resurs se nikad ne produžuje, a vremenski se resurs može produžiti ukoliko je ostalo dovoljno satnih resursa. Na ovim zrakoplovima (MIG-ovima) ostalo je dovoljno satnog resursa da možemo produžiti vremenski resurs. Znači, mi smo produžili iz nužnosti zato što je kasnio remont zrakoplova iz Ukrajine", kazao je Šćuri tumačeći produženje rabljenja vojnih zrakoplova od kojih se jedan jučer srušio kod Velike Gorice.
Odgovarajući na novinarska pitanja potvrdio je kako je jučer u zrakoplovnu bazu Zemunik sletio MIG 135, kojim je pilotirao Stanko Hrženjak, koji je kasnije pilotirao i MIG-om 21 koji se srušio kod Velike Gorice.
Neispravni avioni: Pilot objasnio zašto mu se MIG ugasio na 13.000 metara
Mi to zovemo 'izvanrednim slučajem' jer mu se nije upalila lampica spuštenosti kotača stajnog trapa. U takvim situacijama zrakoplov slijeće kako je i pilot napravio- nadlijetanje, traženje potrvde sa zemlje je li trap vani ili nije. Pilot je dobio potvrdu da je trap bio vani, no lampica nije sijala. Poletio je, napravio sljedeći krug, uvukao trap te ga izvukao i onda je sve bilo u redu i sletio je normalno, naglasio je.
Dodao je kako će zrakoplov biti dignut na dizalicu te će se hidroagregatom provjeriti stanje trapa kako bi se vidjelo u čemu je problem i je li sve u redu. Taj zrakoplov neće letjeti dok se ne ustanovi zbog čega lampica jučer nije bila upaljena. To se više puta dogodilo, nije to jedinstven slučaj, istaknuo je Šćuri.
Na upit je li jučer bila riječ o zamjeni zrakoplova kojim bi pilotirao Stanko Hrženjak, zapovjednik HRZ-a i PZO-a Šćuri je odgovorio niječno.
'Pilot Hrženjak je bio planiran da radi taj posao, njemu je to bilo u planu. On je bio pilot koji je bio planiran za taj prelet' zaključio je Šćuri.
Istaknuo je kako su kvarovi na vojnim zrakoplovima uvijek mogući i to se događa tijekom leta. Dodao je i da nijedan tehničar ne bi pustio neispravan zrakoplov u zrak jer Hrvatsko ratno zrakoplovstvo drži razinu stanja sigurnosti. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook