Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Zbog visokih najmova

Dubrovnik: Prodaju se plastični kineski suveniri

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Što se prodaje strancima pod firmom hrvatskog suvenira? Odgovor je najčešće kineski plastični suveniri. U turističkoj meki, Dubrovniku, figurice svetog Vlaha dolaze iz Kine.

Tradicionalni obrti odumiru, jer ne mogu plaćati visoke najmove, a gotovo svakodnevno otvori se nova suvenirica, već sada ih ima gotovo 90. Grad nema ni tipičnog suvenira, ni kriterija za njihovu prodaju. Tko može platiti ekstra visoke najamine, može prodavati što god hoće. Trgovina šešira 'Ronchi' postoji stoljeće i pol. Sadašnja vlasnica Marina Grabovac, peta je generacija vlasnika,a čini se i posljednja. 'Ovo je prvi put u povijesti te trgovine, u 152 godine, da je došlo do do toga da ova trgovina nema gdje,' rekla je Grabovac.

Pročitajte i ovo Raste broj obrta Otvoreno 7190 obrta Obrtnički bum u Hrvatskoj: Nikad više otvorenih tvrtki, no jedan podatak zabrinjava stručnjake Boom obrtnika u Našicama, ilustracija - 2 Biznis boom Oni prkose trendu iseljavanja: Otvaraju obrte, vlastite poslove i pozivaju mlade da ostanu

Razlog svega je visoka najamnina. Vlasnik prostora, dubrovačka biskupija, podignula je cijene najma, te umjesto dosašanjih 3.700, Marina Grabovac mora plaćati gotovo 9.000 kuna 'Zašto bi oni nekog tko je 36 godina, mi smo tu 36 godina konkretno u ovom prostoru, a prije toga 126 godina na Stradunu, zašto bi oni nekog išli ukopati, istjerati?' pita se Marina. 'Čisto da vidimo koliko ti prostori na tržištu vrijede, koliko da se znamo ravnati. Da imamu tržišnu orijentaciju, izjavio je don Bernard Pleše iz dubrovačke biskupije.

A tržišna orijentacija mnoge je obrtnike već stajalo posla. Posljednji u nizu je krojač Tomislav Ivušić koji je prošli tjedan morao zatvoriti krojačnicu. Dok obrti propadaju, suvenirnice niču kao gljive iza kiše. Unutar zidina već ih ima 90. 'Politika Grada je sačuvati stare dubrovačke obrte, politika Grada je pomagati obrtnicima koji se bave izradom dubrovačkih suvenira,' rekao je Milan Perić, dubrovački pročelnik za poduzetništvo i turizam.

Odlučujuću ulogu u svemu imaju visoke cjene najmova , neke trgovine na Stradunu plaćaju čak 90 tisuća kuna mjesečno. Kako bi to namaknuli, prodaje se gotovo sve, plastični suveniri najčešće naručeni iz Kine. 'Bojim se da smo već duboko zagazili u to i da smo na tom pravcu da postanemo jedan, čak bi rekao nekvalitetan trgovački centar,' rekao je Đivo Dražić iz udruge 'Grad'. Trgovački centar u kojem će postojati jedino restorani i jeftini suveniri. A starim obrtima budućnost je, čini se, ključ u bravu.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene