Nakon velike tragedije u Italiji, sve se više govori o lošim mostovima u Zagrebu.

Galerija


Tragedija u Genovi gdje je uslijed pada vijadukta poginulo 38 ljudi potaknula je raspravu o kvaliteti mostova u Hrvatskoj. Zagrebački Most slobode struka je ocijenila najkritičnijim u gradu. Izgrađen je 1959. i posljednjih 20 godina nije bilo većih sanacija.

Vezani članci Katastrofalno stanje Mosta slobode u Zagrebu (Foto: Zarko Basic/Pixsell) - 12 Nakon 60 godina: Most slobode za mjesec dana ide na sanaciju, evo koliko će trajati radovi i kakva će biti nova regulacija prometa Slika nije dostupna Žena pronađena u Savi najvjerojatnije je počinila samoubojstvo

Kakvo je stanje s ovim mostom, ali i drugim mostovima u metropoli, reporter Dnevnika Nove TV Dino Goleš upitao je Željka Uhlira, državnog tajnika u Ministarstvu graditeljstva.

"Most slobode je jedno remek-djelo profesora Tonkovića, pušten je u promet 1959. godine. Svaki most mora zadovoljiti uvjete sigurnosti i uporabivosti. Svi naši mostovi jesu sigurni, to moramo reći odmah, međutim da bi bili uporabivi, znači da ne bi bila ugroza u prometu, oni se moraju redovito održavati, rekao je Željko Uhlir.

Na pitanje koliko često lokalne jedinice provjeravaju ispravnost mostova jer oni nisu u nadležnosti države, Uhlir je odgovorio kako je upravo tragedija koja se dogodila u Genovi i rješenje ministarstava pomorstva iz 2016. da je mostu Slobode potrebna hitna sanacija, potaknula ministarstvo graditeljstva da pokrene preispitivanje odgovornosti, odnosno postupanje jedinica lokalne samouprave, prema vlasništvu i infrastrukturnim građevinama kao što su mostovi.

"Zatražit ćemo od jedinica lokalne samouprave da se očituju imaju li programe održavanja i da li ih ispunjavaju", ističe Željko Uhlir.

Novinar ga je i pitao u čemu je konkretno problem s Mostom slobode? "Inspekcija ministarstva je pokazala da je Most slobode u potpunosti zanemaren, da više desetaka godina na njemu ništa nije bilo popravljano, da nije bio održavan, i da je došlo do velike degradacije materijala, odnosno čelika u dijelovima ležaja, upornjaka, tako da je jedna strana sjela i zdrobila čitavi jedan dio konstrukcije. Most se nekontrolirano ponašao", zaključio je Uhlir.

Troškovi za obnovu jednaki onima za rekonstrukciu rotora u Remetincu

Hrđa, rupe i odlomljeni kameni blokovi - ne ulijevaju povjerenje. Sručnjaci poručuju - 6 od 8 mostova treba sanirati. Prvi pod čekić treba Most slobode.

"Grad Zagreb se nije žalio odnosno nije pokrenuo upravni spor nad tim već je tražio od Ministarstva odgodu rješenja do 2020. godine. Ministarstvo je smatralo da odgoda nije potrebna već da upravitelj odnosno Grad Zagreb mora krenuti u sanaciju tog mosta", rekao je Mario Madunić, pomoćnik ministra prometa.

Posljednjih 20 godina na Mostu slobode nije bilo veće sanacije. Natječaj za obnovu objavljen je početkom godine i vrijedan je 19 miljuna kuna no do današnjeg dana radovi na njemu još nisu počeli.

Godišnje se na održavanje svih mostova, propusta i ostalih cestovnih objekata utroši između 20 i 40 milijuna kuna.

Prema grubim troškovima analize IGH, Zagreb će najskuplje platiti sanaciju Jadranskog mosta - više od 65 i pol miljuna kuna. Potom Mosta mladosti - 61 miljun, Mosta slobode 43 milijuna, i starog Savskog mosta - 20 milijuna kuna. Sanirati treba i Domovinski, Podsusedski i Jankomirski most. Ukupni troškovi penju se na gotovo 257 milijuna kuna. Otprilike koliko će Zagrepčane stajati - sanacija remetinečkog rotora.

Vijesti gledajte svakog dana na Novoj TV, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste vijesti? Pogledajte ih besplatno na novatv.hr