Dan BezVeze devetu godinu zaredom bio je inspirativan za školarce diljem Hrvatske.
Fordo
Pogledajte što je Iran učinio prije izraelskog napada
Doznaje Dnevnik Nove TV
Glavni istražitelj otkrio detalje užasa na Markuševcu: Ubojica je čekao u garaži, a onda je prišao vozilu...
Rat na Bliskom istoku
Ubijen prvi savjetnik iranskog ajatolaha, Izrael poručio: "Teheran će gorjeti"
"To je jedan dan koji nema veze, sama riječ kaže, i nije bezvezan kao što inače sama riječ kaže, nego možda je čak i lijep jako. Bez veze samo znači ono da nema interneta", rekao je Fran, učenik Osnovne škole Rapska.
U srijedu je 135 osnovnih i srednjih škola bilo bez ekrana: mobitela, laptopa i internetske veze. Umjesto toga, dan im je ispunila igra i kreacija, izvijestila je reporterka Dnevnika Nove TV Slavica Parlov Horvat.
"S obzirom na to da imamo sve više problema s grafomotorikom u prvim i drugim razredima, odlučili smo organizirati radionicu kukičanja, što je djeci vrlo neobično", istaknula je Narcisa Pavlek, učiteljica OŠ Rapska.
Ta je aktivnost razveselila i učenike.
"Lijepo je štrikati zato što si skratiš vrijeme kad ti je dosadno. Možeš napraviti jako lijepe stvari od vune", rekla je Ana.
"O mobitelu možeš biti ovisan, a ovdje se zabavljaš", napomenuo je Sven.
Kad se male ruke slože, sve se može, pa i izrada brodova ili kemijski pokusi – kreaciji nema kraja.
"Naš pokus ima i miris, jako je zabavan i kreativan i fora je za raditi", rekla je Gita i dodala da je pokus sto puta bolji od mobitela.
Što je s roditeljima?
Inicijativu koja upozorava na štetnost ekrana te nas vraća u dobra stara vremena ručnog rada, igre u prirodi, direktne komunikacije pokrenula je Mirena Maljković iz zagrebačke Osnovne škole Rapska.
"Djeca su previše na ekranima i to im znatno utječe na koncentraciju, mi to vidimo u školi. Mi pozivamo roditelje da i oni ugase ekrane i onda kada prođe taj dan, ja pitam učenike: 'Tko od vaših roditelja se družio s vama?' Jako je slab odaziv i to je nešto što me muči", objasnila je.
Preporuka stručnjaka je da djeca do sedme godine uopće ne koriste ekrane, a školarci što manje s obzirom na to da oni negativno utječu na, osim na pozornost i motiviranost, socijalnu inteligenciju te vještine čitanja i pisanja.