Dan BezVeze devetu godinu zaredom bio je inspirativan za školarce diljem Hrvatske.
Dan maturanata
Pripremite se na opsadu grada: Ovom trasom će se kretati kolona, sve će pratiti hitne službe
Čiji je poglavar?
Jeste li znali da papa nije Katolik?
U JUŽNOJ KOREJI
FOTO Ogroman požar u tvornici guma: Mogao bi trajati danima!
"To je jedan dan koji nema veze, sama riječ kaže, i nije bezvezan kao što inače sama riječ kaže, nego možda je čak i lijep jako. Bez veze samo znači ono da nema interneta", rekao je Fran, učenik Osnovne škole Rapska.
U srijedu je 135 osnovnih i srednjih škola bilo bez ekrana: mobitela, laptopa i internetske veze. Umjesto toga, dan im je ispunila igra i kreacija, izvijestila je reporterka Dnevnika Nove TV Slavica Parlov Horvat.
"S obzirom na to da imamo sve više problema s grafomotorikom u prvim i drugim razredima, odlučili smo organizirati radionicu kukičanja, što je djeci vrlo neobično", istaknula je Narcisa Pavlek, učiteljica OŠ Rapska.
Ta je aktivnost razveselila i učenike.
"Lijepo je štrikati zato što si skratiš vrijeme kad ti je dosadno. Možeš napraviti jako lijepe stvari od vune", rekla je Ana.
"O mobitelu možeš biti ovisan, a ovdje se zabavljaš", napomenuo je Sven.
Kad se male ruke slože, sve se može, pa i izrada brodova ili kemijski pokusi – kreaciji nema kraja.
"Naš pokus ima i miris, jako je zabavan i kreativan i fora je za raditi", rekla je Gita i dodala da je pokus sto puta bolji od mobitela.
Što je s roditeljima?
Inicijativu koja upozorava na štetnost ekrana te nas vraća u dobra stara vremena ručnog rada, igre u prirodi, direktne komunikacije pokrenula je Mirena Maljković iz zagrebačke Osnovne škole Rapska.
"Djeca su previše na ekranima i to im znatno utječe na koncentraciju, mi to vidimo u školi. Mi pozivamo roditelje da i oni ugase ekrane i onda kada prođe taj dan, ja pitam učenike: 'Tko od vaših roditelja se družio s vama?' Jako je slab odaziv i to je nešto što me muči", objasnila je.
Preporuka stručnjaka je da djeca do sedme godine uopće ne koriste ekrane, a školarci što manje s obzirom na to da oni negativno utječu na, osim na pozornost i motiviranost, socijalnu inteligenciju te vještine čitanja i pisanja.