Boris Jokić
Boris Jokić Foto: DNEVNIK.hr

Negativan utjecaj potresa na učenike i zaposlene u školama veći je nego što se pretpostavljalo, a posebno je loše u Sisačko-moslavačkoj županiji, pokazalo je Istraživanje Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu.


Potres je posebno negativno utjecao na učenike završnih razreda srednjih škola. Na pitanje kako su potresi utjecali na njihov život 66,6 posto tih učenika u Sisačko-moslavačkoj županiji odgovorilo je s negativno/izuzetno negativno. Negativan utjecaj potresa na njihov život ocijenilo je 49 posto učenika završnih razreda Grada Zagreba te 45 posto učenika Zagrebačke županije, pokazalo je opširno istraživanje Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu o utjecaju pandemije i potresa na učenike i nastavnike što je i jedino takvo istraživanje provedeno u školskom sustavu.

''Potresi su negativno utjecali na zadovoljstvo životom, psihičko zdravlje, kako učenika, tako i nastavnika. Ne smije se zanemariti negativan utjecaj koji su potresi imali. Zanemarivanje ovih pitanja izrazito je društveno negativno i može imati duge posljedice na pojedince. Ne smije nam se dogoditi da zaboravimo kako postoje ljudi koji se boje i osjećaju nesigurno, time bismo društveno učinili veliku nepravdu. Zato je izuzetno važno dati veliku pažnju takvim školama i vrtićima te osigurati psihosocijalnu pomoć zaposlenima i učenicima'', istaknuo je Boris Jokić, ravnatelj IDIZ-a i jedan od autora istraživanja provedenog u svibnju i lipnju ove godine, prenosi 24sata.

Potres je u Sisačko-moslavačkoj županiji izrazito negativno utjecao na organizaciju nastave i školskih aktivnosti, a više od polovice nastavnika u toj županiji izjavilo je da je potres negativno utjecao na njihovu svakodnevicu.

Sisak i Petrinja trebaju društveno-kulturne centre Sisak i Petrinja okreću novo poglavlje: Nastavak života nakon potresa nije samo krov nad glavom
Učenici u školskim klupama Tko mora, a tko neće u izolaciju: HZJZ objavio što činiti kad se jedan učenik zarazi

Ispitanici su istaknuli i kako su kod učenika primijetili pad motivacije za učenje te negativan utjecaj potresa na obiteljske prilike u kojima učenici žive. Svaki treći nastavnik u Zagrebu i svaki drugi u SMŽ-u iskazuju priličan ili izrazito negativan utjecaj potresa na njihovu zabrinutost za sigurnost svojih učenika.

''U Gradu Zagrebu i posebice SMŽ-u ističe se negativan utjecaj potresa na njihovu psihološku dobrobit i zabrinutost za sigurnost učenika. Tako svaki četvrti nastavnik u Gradu Zagrebu i svaki treći u SMŽ-u iskazuju da su potresi u priličnoj mjeri ili izrazito negativno utjecali na njihovu psihološku dobrobit'', ističe se u istraživanju. Roditeljske reakcije pokazale su kako je zajednica jaka i to je dobro, dodali su.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju