Dok u Zagrebu na svakom koraku možete naletjeti na smeće, u Splitu vas nasred ceste čeka stup. Apsurdno i opasno prometno rješenje kojemu se iščuđavaju i građani i prometni stručnjaci.

Galerija


Splitski Žnjan. Buja život, širi se cesta, no jedno ostaje isto. Rasvjetni stup. Pa je jedino rješenje za izbjegavanje sudara, noga na kočnici.

Cestom u isto vrijeme ne mogu proći dva automobila. A možemo tek zamisliti situaciju u kojoj vozaču po mraku na put stane stup, zahvaljujući kojem turisti Lijepu našu uspoređuju s Crnim kontinentom.

Cesta oko stupa (Foto: Dnevna doza splitskog nereda) Genijalci iz Dalmacije: "Radimo, al' ko će sad izmještat stup, asfaltiraj ti to oko toga i stavi malo fluorescentne piture"

Asfaltirani ležeći policajci (Foto: Josip Regovic/PIXSELL) - 9 "A je to" u Zagrebu: Oštećene ležeće policajce popravili asfaltom

''Odrastao sam u Africi, a ondje su ovakve situacije učestale'', rekao je Christopher iz Njemačke. Apsurdnoj situaciji na cesti ovih dana svjedoče i Zagrepčani.

Nakon rekonstrukcije plinovoda na Trešnjevci, na cestu su vraćeni ''ležeći policajci". Ali ne u kompletu. Umjesto dijelova koji nedostaju, asfalt u debljem sloju. Ovakvom prometnom rješenju iščuđavaju se i stručnjaci. Kažu, situacije poput zagrebačake i splitske, nedopustive su.

''Svugdje u svijetu bi projektant za takvo nešto, za stup na sredini ceste, dobio otkaz. Jer vidi se da projektant uopće nije bio na licu mjesta, prije nego što je počeo sa projektiranjem'', objasnio je Goran Husinec, stalni sudski vještak za cestovni promet.

Na terenu očito nije bila struka ni kad se gradio most na rijeci Korani. Jer pristupne ceste do njega nema. Most na rijeci Dobri obnovljen je na pola, a vozila preko mosta u jednom ličkom selu ne mogu.

Posebna priča je tunel u Omišu. Vrijedan je 280 milijuna kuna, a vodi u provaliju. I tako sedam godina. Prije će se sagraditi Pelješki mosti, ali ne i pristupne ceste do njega. Jer, po svemu sudeći, prije će niknuti most nego što će se one izgraditi.

Građani na sve ove apsurde reagiraju ironično. I primjer u Zadru to dokazuje. Jednim nogostupom u isto vrijeme ne mogu proći dvije osobe, ne mogu proći ni invalidska kolica, jer dio nogostupa je i ugao bolnice.

No, građanima nije smiješno kad znaju da su rekonstrukciju ovakve ceste platili 42 milijuna kuna. I da će, kad se ''Lolek i Bolek" u hrvatskoj verziji, vrate na ceste popravljati štetu, i to platiti.

''U Hrvatskoj za takve stvari dosada nitko nije odgovarao, pa se zato takve stvari i događaju'', dodaje Husinec.

A događaju se i prometne nesreće. Kojima su vrlo često uzrok upravo ovakve apsurdne situacije - koje bi trebalo na vrijeme spriječiti.