Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Nepotrebna uporaba nerazumljivih pojmova, koje koriste šefovi i poslodavci u svakodnevnoj poslovnoj komunikaciji, zbunjuje zaposlenike i dovode do izolacije te smanjenja komunikacije između vodstva tvrtke i zaposlenika, pokazalo je istraživanje koje je provela organizacija "Investors in people".


Slušajući nerazumljive, stručne pojmove koje im upućuju šefovi, zaposlenici se osjećaju manje vrijednima.

Vezani članci Vesna Ramljak, zaposlenica Klinike za tumore Liječnica u zagrebačkoj Klinici za tumore: ''Ovdje vlada trgovina strahom. Ne možemo našim pacijentima više biti ljudi od povjerenja'' Užasan dizajn - 1 Škrtarili na majstorima pa sad skupo plaćaju njihove pogreške, neki bi se mogli ozbiljno ozlijediti

A sve to dovodi do razilaženja između poslodavaca i zaposlenika, izbjegavanja komunikacije sa šefovima, što u konačnici uzrokuje smanjenu učinkovitost radnika.

Takvo stanje, kažu znanstvenici, dovodi do izravnog ugrožavanja nacionalnog gospodarstva.
 
Trećina od 3 tisuće anketiranih radnika izjavila je da se osjeća poniženo kada šefovi koriste stručne izraze u razgovoru u kojem su ti pojmovi potpuno suvišni.
 
Drugi su, pak, izjavili da osjećaju kako šefovi na taj način žele sakriti nešto od zaposlenika, ćime iskazuju nepovjerenje prema njima.

Mnogi menadžeri upotrebljavaju stručni žargon ne razmišljajući kako će ih podređeni shvatiti niti kakav to utjecaj ima na njih.

- Šefovi bi morali biti vođe svojim primjerom, trebali bi odbaciti nepotrebnu uporabu nerazumljivih pojmova i sa zaposlenicima komunicirati jasnim jezikom, kaže Nicola Clark iz "Investors in people".
 
- Upotrijebljen u neprikladnoj situaciji, stručan poslovni žargon bit će nerazumljiv, zaposlenici neće znati što zapravo od njih želite i njihova produktivnost značajno će opasti, dodala je.
 
- Korištenje stručnog žargona ne čini vas dobrim menadžerom. Najučinkovitiji šefovi shvaćaju da zaposlenike treba ohrabrivati, motivirati, podizati im entuzijazam, što mogu samo ako s njima komuniciraju jezikom koji je svima lako razumljiv, kaže Peter Russian, izvršni direktor"Investors in people" u Škotskoj.