Neke će vas reklame mamiti da kupite određeni proizvod, jer drugi dobivate besplatno. Druge će vam nuditi proizvode koji imaju manje kalorija od ostalih, a treće će za svoju promociju iskoristiti poznatu osobu. Popularne su reklame koje pozivaju potrošače da kupe neki proizvod jer na taj način doniraju određenu svotu novca u humanitarne svrhe. Lijepa gesta rekli bi, zar ne? No je li uistinu lijepa?
Pročitajte i ovo
Dokaz poslovne izvrsnosti
Real grupa na putu poslovne izvrsnosti uz certifikate za upravljanje kvalitetom i informacijsku sigurnost
DOBRO SRCE ZA DJEVOJČICU
Više od 150 bajkera u humanitarnoj vožnji za malenu Kiaru: Krenuli sa sjevera Hrvatske pa sve do Brodarice
'To je ponajviše sponzorstvo i da mi imamo odgovorne porezne vlasti, za takve aktivnosti bi se naplaćivao porez na reklamu', kaže Gojko Bežovan, profesor sa Pravnog fakulteta u Zagrebu.
Ali porez se ne naplaćuje, jer pojedine tvrtke takve aktivnosti podvlače pod krinku društveno odgovornog poslovanja. Ipak profesor Bežovan nije se dao smesti, pa je pojasnio što to točno znači.
'Društveno odgovorne tvrtke plaćaju svoje zaposlenike, plaćaju im rad nedjeljom, plaćaju njihov prekovremeni rad', kaže Bežovan.
Društvena odgovornost tvrtki ponajbolje se, tvrdi Bežovan, vidi u osnivanju zaklada. No kada su u pitanju medijski sadržaji, tvrtke ništa ne prepuštaju slučaju. Ipak postavlja se pitanje zašto neki poduzetnik ili tvrtka ne uplati novac izravno za humanitarne svrhe, umjesto da to organiziraju preko potrošača?
U udruzi za zaštitu potrošača ističu da zbog uvjeta koji vladaju na domaćem tržištu, prostora za manipulaciju ima na pretek. Ovakve akcije posebno bi trebalo kontrolirati Ministarstvo financija te gospodarska inspekcija. No bez obzira na to krši li se Zakon ili ne, sve se opet svodi na isto. Potrošači su prepušteni sami sebi, a hoće li kupiti neki proizvod pod krinkom humanitarne akcije ostaje čini se njihova vlastita procjena.
Više o svemu u emisiji Novac koju možete pratiti na Novoj TV nedjeljom u jutarnjem terminu.