Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Konzorcij ZAIC-A Ltd, vlasnik 100% udjela u Međunarodnoj Zračnoj Luci Zagreb, potpisao je financijske ugovore sa zajmodavcima i hrvatskim Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture za koncesiju Zračne luke Zagreb.


financijska konstrukcija za koncesiju Zračne luke Zagreb zatvorena je između konzorcija ZAIC-A Ltd i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, te zajmodavaca. Oni su potpisali financijske ugovore što označava prijenos upravljanja na MZLZ (Međunarodna Zračna Luka Zagreb) i početak građevinskih radova na novom terminalu zračne luke, priopćeno je danas.

Vezani članci Pelješki most Otac Pelješkog mosta otkrio što je bio najveći izazov prilikom njegova stvaranja Pelješki most VIDEO Od prve lopate do zadnjeg poteza kistom: Pogledajte kako se gradio hrvatski ponos kojim je spojen jug zemlje

Vlasnički udjeli u kapitalu MZLZ-a su sljedeći: Aéroports de Paris Management, 20.77%; Bouygues Bâtiment International, 20.77%; Marguerite Fund, 20.77%; IFC, 17.58%; TAV Airports, 15.0%; i Viadukt, 5.11%.

>>Francuski koncesionar sutra preuzima upravljanje Zračnom lukom Zagreb

Koncesijski ugovor uključuje:

- financiranje, projektiranje i izgradnju terminala zračne luke površine 65.000 m2 kao zamjenu za postojeći, kapaciteti kojega su trenutno prezasićeni.

- upravljanje cjelokupnom zračnom lukom na rok od 30 godina; uključujući piste, postojeći putnički terminal za trajanja građevinskih radova, novi terminal, jednom kada bude dovršen, robni terminal, parkirališta i buduće objekte.

U projekt će biti uloženo sveukupno 331 milijun eura: 243 milijuna eura u projektiranje i izgradnju novog terminala i 88 milijuna eura u održavanje aerodromske infrastrukture za sveukupnog trajanja koncesije. Građevinski radovi koji upravo započinju trajat će tri godine, a izvođač će biti kompanija Bouygues Bâtiment International zajedno s Viaduktom te drugim renomiranim hrvatskim građevinskim tvrtkama, priopćili su.

Novi terminal projektirali su arhitekti Kincl, Neidhardt & Radić uz podršku projektne tvrtke IGH koja je poduzela sve da razvije smjeli, no ipak funkcionalni projekt. Njegova će izgradnja zahtijevati uključenje od 700 do 800 radnika u vršnim razdobljima. Osobita će se pozornost posvetiti održivoj gradnji budući da projekt teži osigurati LEED© certifikat.

Kada bude dovršen, lnovi će putnički terminal– čije se otvaranje predviđa krajem 2016. godine – imati kapacitet za prihvat i otpremu 5 milijuna putnika godišnje, u usporedbi s današnjim kapacitetom od 2 milijuna putnika. Zajmodavci ovog projekta su Europska investicijska banka (EIB), IFC, Unicredit Bank Austria i Deutsche Bank.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju