Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Konzorcij ZAIC-A Ltd, vlasnik 100% udjela u Međunarodnoj Zračnoj Luci Zagreb, potpisao je financijske ugovore sa zajmodavcima i hrvatskim Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture za koncesiju Zračne luke Zagreb.


financijska konstrukcija za koncesiju Zračne luke Zagreb zatvorena je između konzorcija ZAIC-A Ltd i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, te zajmodavaca. Oni su potpisali financijske ugovore što označava prijenos upravljanja na MZLZ (Međunarodna Zračna Luka Zagreb) i početak građevinskih radova na novom terminalu zračne luke, priopćeno je danas.

Vezani članci Pelješki most VIDEO Od prve lopate do zadnjeg poteza kistom: Pogledajte kako se gradio hrvatski ponos kojim je spojen jug zemlje Ilustracija Građani strahuju koliko će ih koštati zamjena eura: Na jednom mjestu moći će pratiti kako se računa svaka njihova kuna

Vlasnički udjeli u kapitalu MZLZ-a su sljedeći: Aéroports de Paris Management, 20.77%; Bouygues Bâtiment International, 20.77%; Marguerite Fund, 20.77%; IFC, 17.58%; TAV Airports, 15.0%; i Viadukt, 5.11%.

>>Francuski koncesionar sutra preuzima upravljanje Zračnom lukom Zagreb

Koncesijski ugovor uključuje:

- financiranje, projektiranje i izgradnju terminala zračne luke površine 65.000 m2 kao zamjenu za postojeći, kapaciteti kojega su trenutno prezasićeni.

- upravljanje cjelokupnom zračnom lukom na rok od 30 godina; uključujući piste, postojeći putnički terminal za trajanja građevinskih radova, novi terminal, jednom kada bude dovršen, robni terminal, parkirališta i buduće objekte.

U projekt će biti uloženo sveukupno 331 milijun eura: 243 milijuna eura u projektiranje i izgradnju novog terminala i 88 milijuna eura u održavanje aerodromske infrastrukture za sveukupnog trajanja koncesije. Građevinski radovi koji upravo započinju trajat će tri godine, a izvođač će biti kompanija Bouygues Bâtiment International zajedno s Viaduktom te drugim renomiranim hrvatskim građevinskim tvrtkama, priopćili su.

Novi terminal projektirali su arhitekti Kincl, Neidhardt & Radić uz podršku projektne tvrtke IGH koja je poduzela sve da razvije smjeli, no ipak funkcionalni projekt. Njegova će izgradnja zahtijevati uključenje od 700 do 800 radnika u vršnim razdobljima. Osobita će se pozornost posvetiti održivoj gradnji budući da projekt teži osigurati LEED© certifikat.

Kada bude dovršen, lnovi će putnički terminal– čije se otvaranje predviđa krajem 2016. godine – imati kapacitet za prihvat i otpremu 5 milijuna putnika godišnje, u usporedbi s današnjim kapacitetom od 2 milijuna putnika. Zajmodavci ovog projekta su Europska investicijska banka (EIB), IFC, Unicredit Bank Austria i Deutsche Bank.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju