Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Gotovo nestvarno zvuče podaci o broju zaposlenih u državnim tvrtkama koje uglavnom leže na proračunu. Samo Hrvatske željeznice i Hrvatska elektroprivreda zajedno imaju zaposlenih koliko i General Motors - jedna od najvećih kompanija u cijelom svijetu. Rezovi su neizbježni.


Poslodavci upozoravaju kako skup i prevelik javni sektor guši gospodarstvo. Neproduktivna državna poduzeće crpe velik novac iz privrede i stvaraju nekonkurentnost. S plaćanjem obveze debelo kasne dok svoja potraživanja naplaćuju u roku od 10 dana.

Vezani članci Premijer Andrej Plenković Na Vladi predstavljeno koje se mjere popuštaju od 1. veljače, Plenković: ''Vrijeme je za signal optimizma, ali i opreza'' Ministar rada Josip Aladrović Ministar Aladrović i župan Žinić odgovorili gradonačelniku Petrinje: ''Oni su dobili najviše, 30 milijuna kuna. Ovo nije korektno od njega''

Hrvatska elektroprivreda ima najveće dugove prema dobavljačima. S druge strane za kašnjenje plaćanja struje nemaju tolerancije. Ako se netko ponaša kao oni i ne plati na vrijeme odmah ga isključe. Daleko najveći potrošač državnog novca su Hrvatske Željeznice koje popiju više od 3 milijarde kuna na godinu.

Upravo ovih dana u HŽ-u zbog previše novozaposlenih ljudi i malverzacija novi šef navodno smjenjuje direktore. Pozitivan primjer javnog poduzeća, kako kaže potpredsjednik Vlade Polančec, Hrvatske su Šume. Ne opterećuju proračun, a s anti-recesijskim mjerama krenuli su prvi.

Rok u kojem državne tvrtke Vladi moraju dostaviti prijedloge istječe večeras, no rok u kojem Hrvatska mora modernizirati javni sektor i pripremiti ga za Europu, davno je prošao jer nepopularne ali potrebne rezove svi vladajući izbjegavaju.