Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Zrakoplovne tvrtke koje oglašavaju atraktivne cijene prijevoza, pa naknadno naplaćuju dodatne takse koje podižu dogovornu cijenu, uskoro će se naći na provjerama Europske komisije.


U proteklom desetljeću intezivna konkurencija između jeftinih zrakoplovnih tvrtki bitno je smanjila cijene letova. Unatoč jeftinijim kartama mnogi putnici i dalje plaćaju više nego su u početku planirali. 

Vezani članci Slika nije dostupna Bandić: Jeftinije karte za ZET, a ni kazne neće poskupiti Slika nije dostupna 'Prijevoznici iskorištavaju srednjoškolce kao siguran izvor prihoda i povećavaju cijene'

Zrakoplovne tvrtke redovito oglašavaju jako niske cijene karata, ali na njih naknadno dodaju razne takse i cijenu goriva. Europska komisija takvu poslovnu politiku smatra obmanjivanjem. 

Informaciju o dodatnim troškovima kupac karte uglavnom dobije tek kada ju je već kupio. Takve poteze zrakoplovnih tvrtki smatraju neregularnim.
Pristižu brojne pritužbe 

Novi prijedlog komisije trebao bi zaustaviti takvu praksu prodaje karata, te prisiliti zrakoplovne tvrtke na oglašavanje pune cijene karte. Europska komisija tvrdi kako zbog "lažnih" cijena dobivaju brojne pritužbe..

Analitičari tvrde kako će se zrakoplovne kompanije uvrijediti na takav potez komisije. Neki vjeruju kako se njihova najava odnosi posebno na irsku kompaniju Ryanair. Na njih su već nekoliko godina učestale optužbe putnika zbog takvog sistema oglašavanja. 
Uvode se čvrsta pravila

Novi zakon o cjenama zrakoplovnih karata dio su reforme zakona o zrakoplovstvu unutar EU-a. O tome se govori već posljednjih 15-ak godina, no sada bi trebao uvesti reda u cijelom sektoru. 

Uz ostalo, Komisija želi uvesti čvršća pravila i za kompanije koje tijekom mjeseci kada vladaju velike gužve iznajmljuju zrakoplove iz zemalja sa sjedištem izvan EU-a.

Ryanair pozdravlja odluku Europske komisije. Tvrde kako oni putnike upozore na sve dodatne takse i troškove prije same rezervacije karata.

Važno je, smatra Komisija, da se poduzmu sve sigurnosne mjere u takvim situacijama. Brine ih da možda kompanije koje nemaju dovoljno novca taj gubitak nadoknađuju smanjenjem sigurnosnih standarda. Novim se zakonom također želi spriječiti uvođenje posebnih, monopolističkih pravila za državne zrakoplovne kompanije.