Trillenium, tako se zove prvi svjetski 3D on-line trgovački centar, koji svojim kupcima vrata otvara već idućeg mjeseca. Logiranjem na web stranicu ulazite u centar u kojem je sve kao u stvarnom životu. Izlozi u kojima gledate ponuđeno, trgovci s kojima komunicirate i iza kojih stoje stvarni ljudi pa čak i prijatelji i poznanici koje možete sresti u centru i s njima pročavrljati.
Pročitajte i ovo
Novi mandat na čelu Centra
Puljak izabran za šefa stranke: "Budućnost Hrvatske treba temeljiti na tri ključne stvari"
Teške tjelesne ozljede
Zagreb: Dijete palo s penjačke stijene visoke 4 metra
'Najamnine trgovačkih prostora su vrlo niske, kreću se od 1.075 kuna najniže pa do 4.500 kuna najviše. Za 4.500 kuna se dobije 24 metra izloga, što je vrlo bitno kada kupci hodaju kroz hodnik da se vidi vaš dućan, i unutar tog dućana se nalazi 6.000 metara kvadratnih dućana, što je dućan tipa Mercator, Konzum ili Turbo limach, ili tako neki veći dućan', objasnio nam je Hrvoje Prpić iz tvrtke CRANE poslovni anđeli. Kao i u stvarnom svijetu i u ovom trgovačkom centru nalazit će se mnogi popratni sadržaji. Želite se zabaviti, zaplesati, nema problema. Želite održati poslovni sastanak, i to je moguće. Organizator sastanka pošalje kolegama pozivnice s točnim terminom sastanka, mogu se čak izlagati i prezentacije, a nakon toga putem mail-a poslati i zapisnik.
Kroz virtualni rgovački centar i 30.000 kupaca dnevno
'Nema potrebe da se ljudi nalaze fizički i da dolaze iz drugih gradova, nego se sve može on-line riješiti. S tim da često ljudi i kad se nađu s nekih dislociranih mjesta se ne riješi sve odjednom već se moraju ponovno nalaziti, onda su troškovi. Toga ovdje nema, mogu se tri puta u danu naći bez obzira koliko su udaljeni', pojasnio je Tomica Radošević, voditelj projekta Trillenium. U 180 tisuća virtualnih kvadrata trgovačkog centra, svoje proizvode će izlagati oko 90 domaćih i stranih tvrtki, iz 25 djelatnosti. Koje tvrtke mogu izlagati u centru, odlučuju isključivo njegovi osnivači. U centru će se u jednom trenutku moći nalaziti do 5.000 kupaca, odnosno kako je planirano oko 30.000 kupaca dnevno.
'Komunikacija je tekstualnim porukama, a kasnije ćemo uvesti da može se direktno govoriti, prenositi govor, a isto tako i korištenje video kamere', istaknuo je Radošević. Plaćanje se može obavljati on-line kreditnim karticama, putem prepaid-a, pa čak i gotovinom. Naime, nakon što platite kupljenu robu ona vam je dostavljena u razumnom roku. Vlasnici trgovačkog centra tvrde kako je sve sigurno. No, je li to dovoljno da se preobrate i najkonzervativniji kupci? 'Toj ćemo osobi omogućiti recimo da kupi 10 litara lenora za 20 kuna. I kad prvi puta kupi, kad kupi drugi puta i vidi da to nije ništa, onda će se naviknuti na kupnju preko Interneta i nakon toga će sve biti uobičajeno. Shvatit će kolike su prednosti Interent kupnje, a kad jednom shvati, mislim više neće biti problema', zaključio je Prpić.
Hrvati se prvi sjetili
Trenutna vrijednost investicije je milijun eura, a očekivani godišnji promet 3D trgovačkog centra kreće se oko 100 milijuna kuna. Hrvatsko tržište je zapravo samo testno. Iako se nakon Zagreba, slične centre planira otvoriti u Splitu, Rijeci i Osijeku, domaće tržište ne donosi glavni profit. To će donijeti Amerika, Velika Britanija, Njemačka, Španjolska, Francuska i Italija u čije se osvajanje, s ovim projektom, kreće kroz godinu dana. Ostvari li i na tim tržištima uspjeh, Hrvatska dobiva novi pojam po kojem je prepoznatljiva u svijetu. Naime, ideje 3D on-line trgovačkog centra do sada su se sjetili samo Hrvati.
Emisiju Novac možete gledati nedjeljom u jutarnjem terminu na programu Nove TV.