Drugi po redu model u Jaguarovoj ultra visoko-performansnoj liniji R-S, novi XFR-S Sedan tako će se pridružiti XKR-S modelu kao još jedan izričaj proizvođačeve tradicije proizvodnje visoko-performansnih automobila.
Pročitajte i ovo
Savjeti stručnjaka
Stigle vrućine, evo kako pripremiti automobil da se lakše bori s njima
Održana 4. velika utrka ubrzanja – tko je ovaj put najbrži?
Pod prelijepom vanjštinom krije se 5.0-litreni V8 motor sa superpunjačem koji dostavlja nevjerojatno uzbudljive performanse sa svojih 550 KS i 680 Nm okretnog momenta što je povećanje od 40 KS i 56 Nm u odnosu na 'standardni' XFR model.
Spomenuta povećanja postignuta su na račun modifikacija sustava upravljanja radom motora i unapređenja usisnog i ispušnog sustava. Novom kalibracijom vozač će moći iskusiti gotovo instinktivnu kombinaciju živopisnog ubrzanja i uključenosti koja se od njega/nje traži. Jaguar XFR-S od nule do stotke tako ubrzava za 4.6 sekundi i postiže elektronički ograničenu maksimalnu brzinu od 300 km/h (na stazi).
Ispušni sustav XFR-S limuzine zamjenjuje središnji prigušivač s jednom X-cijevi i stražnjim cijevima koje se protežu gotovo cijelom dužinom. Ova kombinacija donijela je još naglašeniji zvuk ispuha koji 'pucketa' prilikom usporavanja i prijenosa u nižu brzinu.
Za prijenos je odgovoran 8-stupanjski automatski mjenjač s Quickshift tehnologijom koji maksimalno iskorištava potencijal i dobrobiti rekalibracije V8 agregata. Quickshift tehnologija idealan je odabir za performansni potencijal XFR-S modela.
U automatskom načinu rada, mjenjač može detektirati način na koji se automobil vozi praćenjem ubrzavanja i kočenja, sila u zavojima, količine pritiska na papučice gasa i kočnice, i još mnoštva faktora te tako prilikom detekcije 'dinamičnijeg' stila vožnje, mjenjač će automatski podesiti promjene prijenosa da budu agresivnije te će produžiti točku prijenosa u viši stupanj na veći broj okretaja.
Tzv. 'Corner Recognition' detektira kada automobil ulazi u zavoj, a mjenjač drži prikladan stupanj prijenosa za izlazak iz zavoja. Mjenjač također može prepoznati kada automobil vrši nekoliko prestizanja za redom što zahtijeva brz odaziv gasa. Umjesto da promjeni u viši stupanj prijenosa, ostati će u nižoj brzini, spreman za sljedeći zahtjev vozača za ubrzanjem.
Jaugar XFR-S dolazi standardno opremljen s proizvođačevim Intelligent Stop/Start sustavom koji automatski gasi motor kada automobil stane a vozač drži nogu na kočnici. Kada vozač digne nogu s kočnice, sustav automatski ponovno pali motor u manje vremena nego što je vozaču potrebno da nogu prebaci s papučice za kočnicu na papučicu za gas.
Prednji i stražnji sustav ovjesa također su unaprijeđeni i pažljivo modificirani na što je utrošeno više od desetak tisuća milja prijeđenih u Jaguarovom testnom centru na njemačkom Nurburgringu, na visoko-brzinskoj stazi Nardo u Italiji i na osobnom favoritu Jaguarovih inženjera, na otvorenim cestama Walesa.
S ciljem postizanja maksimuma iz ovih modifikacija ovjesa, XFR-S koristi nove lake kovane 20-inčne Varuna alu-naplatke koji su 1.5 cm širi sprijeda i 3 cm širi straga u odnosu na naplatke na XFR modelu. Unatoč većim dimenzijama, spomenuti naplatci ne donose nikakvo povećanje mase zahvaljujući svojoj lakoj konstrukciji.
Gume za novi XFR-S rađene su u suradnji s Pirellijem ekskluzivno za ovaj model te mjere 265/35 R20 sprijeda te 295/30 R20 straga.
U kombinaciji s unaprijeđenim ovjesom, gumama i kotačima, novi XFR-S dolazi s revidiranim elektroničkim programima koji upravljaju radom sustava poput Adaptive Dynamics sustava, aktivne elektroničke kontrole diferencijala i DSC-a.
Aktivan elektronički kontroliran diferencijal rekalibriran je za maksimalno povećavanje sposobnosti držanja u skladu s širim stražnjim gumama, preciznijim ovjesom i višom izlaznom snagom motora.
Jaguarov visoko-performansni kočioni sustav donosi kombinaciju izvanredne kočione snage, stabilnosti i uglađenog rada koji odgovaraju performansnom potencijalu automobila. Prednji kočioni diskovi od 380mm i stražnji diskovi od 376mm ventilirani su iznutra za garantirano kontinuiranu kočionu snagu.
►►► Napokon dobar Jaguar
►►► Jaguar otkrio XF Sportbrake
►►► Startech Jaguar XJ – poslastica za poslovnjake
Promjene kod novog XFR-S modela nisu ograničene na mehaničke komponente i elektroničke elemente. XFR-S osebujan je u odnosu na XFR model suptilnim dizajnerskim promjenama koje su mu podarile asertivniji stav a ujedno su unaprijedile i aerodinamičke karakteristike automobila. Upravo su aerodinamička svojstva potrebna da bi se u potpunosti izrazile performansne sposobnosti automobila diktirala konačan estetski dojam nove limuzine.
Kupci koji se odluče za XFR-S moći će birati između pet boja karoserije, poimence French Racing Blue, Ultimate Black, Stratus Gray, Polaris White i Italian Racing Red.
Materijali korišteni u unutrašnjosti novog XFR-Sa svojim tehničkim karakteristikama dodatno naglašavaju visoko-performansni karakter automobila. Među materijalima korištenim za interijer ističe se tzv. karbonska koža za potporne dijelove sjedala i naslonjače za ruke te elementi na konzoli od tamnog aluminija. Jedinstven detalj je i mogućnost odabira kontrastnih prošiva i rubova sjedala koji se usklađuju s bojom karoserije.
Ekskluzivan dojam u unutrašnjosti XFR-S modela naglašavaju kožni umetci na sjedalima i vratima koji su dodatno istaknuti kožom s efektom karbonskih vlakana. Ekskluzivno za Jaguarove R-S modele, ovakav se tip materijala koristi na bočnim stranama sjedala i naslonjačima za ruke a prepoznatljiv je po spomenutom efektu karbonskih vlakana kojime se željelo stvoriti svojevrsnu poveznicu s aerodinamičkim elementima automobila.
Novi XFR-S dolazi standardno opremljen s 825-watnim surround sound audio sustavom sa 18 zvučnika britanskog stručnjaka za audio opremu, tvrtke Meridian, koju će pravi audiofili trenutačno prepoznati kao lidera u području audio opreme. Spomenuti audio sustav koristi digitalno procesuiranje signala i registrirani Meridian Trifield System kojime se svaka osoba u vozilu osjeća kao da je u središtu optimalno fokusirane surround-sound arene.
Za nas je ovo veliki iskorak za Jaguar nakon godina i godina tužnih, sporih i nezanimljivih automobila!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.