XF Sportbrake nova je inačica opsežno osvježene limuzine za modelsku godinu 2012 . s još izražajnijim izgledom usklađenim s perjanicom među modelima XJ-om.
Pročitajte i ovo
Renault oduševio novim Espaceom
VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju
Jaguar XF Sportbrake je u cjelosti nov od B stupa prema otraga, s potpuno drukčijom estetikom koju mu je dala elegantna linija bočnog prozora naglašena detaljima visokog sjaja. Spoj oblika stražnjeg prostora, podignut središnji dio i linija krova karavana nametnuli su XF Sportbrake-u dinamičan stav i dojam širokih ramena.
Dizajnerski pristup koji je dao vanjski izgled XF Sportbrake-u postignut je u zajedničkom cilju ostvarivanja maksimalne praktičnosti. Produljena linija krova priuštila je putnicima na stražnjoj klupi dodatnih 48 mm prostora za glavu, a sjedala nude i mogućnost preklapanja 60:40 te integriranu kutiju za skije. Ručice za daljinsko preklapanje unutar prtljažnog otvora omogućuju da se sjedala jednostavno i brzo spreme čime se dobiva prostor volumena od 1675 litara.
Praktičnost prtljažnog prostora povećana je uključivanjem podnih nosača koji se brzo ugrađuju i skidaju, primjerice, mrežom ili pak šipkama pomoću kojih se može razdijeliti prostor. Veliki izbor dodatne opreme namijenjene XF Sportbrake-u omogućuje vlasnicima da povećaju svestranost još i više organizirajući ili povećavajući njegov kapacitet nosivosti. Stražnja vrata mogu se otvarati meko, s opcijom djelomičnog ili potpunog otvaranja i zatvaranja na struju.
XF Sportbrake ima istu novu tehnologiju tankih svjetala kao i limuzina, te novu uspravnu rešetku hladnjaka i točno određeni oblik poklopca motora čime postaje još prepoznatljiviji i pogledom u retrovizor. Sama svjetla imaju dvostruku tehnologiju koju čini HID xenon tehnologija svjetala i LED dnevna svjetla uobličena u izražajnom Jaguarovom J-Blade uzorku – nalik na takno slovo J .
Baš kao s eksterijerom, unutrašnjost XF-a unaprijeđena je na način da zadržava bit Jaguarova, stvarajući dojam sportskog luksuza uslijed najfinijih kombinacija premium kvalitete, materijala i ukomponirane intuitivne tehnologije.
Ekran na dodir smješten na središnjem dijelu nudi kontrolu navigacijskog sustava i čitav niz drugih funkcija, a gumb automatskog mjenjača u mat crnoj boji, ugodan je na dodir, dok je nježna plava fosforna boja prisutna svuda. Lak Aurora na većini svjetlih dijelova upotpunjen je aluminijskim i drvenim detaljima. Izražajnije oblikovana, prilično podebljana prednja sjedala uvedena na modelu 2012. nabacuju dinamički potencijal automobila i donose estetiku sportskih sjedala.
XF Sportbrake jasno izražava i praktičnu i sportsku stranu svojeg karaktera izborom pogonskih agregata. 2.2 litreni motor s četiri cilindra dolazi u kombinaciji s mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa i Jaguarovim inteligentnim stop-start sustavom. Jaguarov 3.0 litarski twin-turbo V6 motor dolazi u dvije inačice u XF Sportbrake model, a oba su uparena s istim mjenjačem koji ima osam stupnjeva prijenosa. Najjači model ‘S’ razvija 275 KS (202 kW) i 600 Nm momenta, čime zadovoljava sve prohtjeve entuzijastičnih vozača.
Svaka inačica XF Sportbrake-a kao dio standardne opreme ima samoregulirajući zračni ovjes straga koji je zamijenio opruge s limuzine. Ovaj sustav su razvili i prilagodili Jaguarovi inžinjeri za podvozje s namjerom da postignu isti linearni odziv i omoguće XF Sportbrak-u identične dinamičke atribute u smislu vožnje i upravljanja kao i kod limuzine, pa čak i kad je automobil natovaren do kraja.
Uz to, svi XF Sportbrake modeli dostupni su s Jaguarovim Adaptivnim Dinamičkim Sustavom koji neprestano prati ovjes, a zahvaljujući aktivnim amortizerima, mogu mijenjati položaj do 500 puta kako bi omogućili optimalnu stabilnosti i upravljanje bez ikakvog utjecaja na udobnost. Sustav omogućuje vozaču – jednim pritiskom na gumb – da mijenja parametre ovjesa i odziva motora kako bi se povećao stupanj interakcije.
Intuitivna upotreba tehnologije ogleda se kod XF Sportbrake-a i u opremi za sigurnost koja uključuje prilagodljiva prednja svjetla za maglu (Adaptive Front Lighting), koji usmjerava snop svjetla pod kutem, a inteligentna funkcija automatski regulira snop svjetla po jačini ovisno o situaciji. Prilagodljivi tempomat (Adaptive Cruise Control) omogućuje XF Sportbrake-u da prati vozila oko sebe s mogućnošću automatskog kočenja. U kombinciji s prilagodljivim tempomatom je i sistem inteligentnog kočenja u nuždi (Intelligent Emergency Brake) koji u slučaju potrebe naglog zaustavljanja, primjenjuje maksimalnu potrebnu silu kočenja.
Novi karavan dostupan je u dva vanjska dizajnerska paketa kojima dobiva još izražajniji izgled. Paket Aero (standard na modelu S) ima dublji prednji odbojnik, bočne pragove i s naglašenim stražnjim spojlerom dok paket Black (the Black Pack) umjesto svijetlog laka nudi sjajan crni lak usklađen sa sličnim aluminijskim kotačima čime se postižu nove, istančane i upadljive kombinacije boja.