Konceptni automobil tada još nije bio u voznom stanju, no sada je Trabi napravio i prve kilometre. 'U automobilu su baterije i elektropogon, no oni ga mogu tek djelomično pokretati. To znači kako auto može voziti na svoj pogon, možete ga osjetiti, što je važno za prezentaciju samog proizvoda kao i za potencijalne investitore. Doživljaj vožnje je dobar, posebno je zanimljivo zato što je posve nečujan, no pogon, dakako, u ovoj fazi još nije na razini onoga koji bi se trebao ugrađivati u serijski model', rekao je Ronald Gerschewski, inicijator projekta.
Pročitajte i ovo
DRAMA NAD DRAMAMA
U Frankfurtu hitna evakuacija 20.000 ljudi: Pronađena velika američka bomba
došao iz beograda
U frankfurtskoj zračnoj luci uhićen osumnjičenik (65) za ratni zločin u Petrinji
Trabi je svoju prvu vožnju odradio centrom istočno njemačkog grada Zwickaua. Ondje su, prije drugog svjetskog rata, svoje automobile proizvodile tvornice Horch i Audi, da bi ulaskom sovjetskih trupa i okončanjem rata, Sovjeti potpuno demontirali tvornicu. Za zapadni proizvod ondje više nije bilo mjesta. Tvornica Sachsenring, je tek 1958. počela raditi, ali sada automobil kakav su htjeli Sovjeti, čudo socijalističke tehnike, Trabant. Zwickau je, dakle, namjerno odabran za novi Trabant, koji se odrekao svih nedostataka originalnog modela. No, pred njim je još uvijek dug put do dolaska u salone. Traže se strateški partneri.
Osjetno bolji odaziv vanjskih partnera
'Ima nekoliko različitih investicijskih scenarija, od punog financiranja, preko udjela, do grupe investitora. Tu su i potencijalni partneri koji bi ga htjeli proizvoditi kao i oni izvan Njemačke. U načelu je osjetno bolji odaziv vanjskih partnera. Oni dolaze iz sjeverne i istočne Europe ali i iz Sjeverne Amerike, što nas je prilično iznenadilo. No, automobil svojim dizajnom i pričom koja stoji iza njega pobuđuje veliki interes' dodaje Ronald Gerschewski.
Niti jedan automobil ne može nastati preko noći. Postavljanje serijske produkcije na noge, zahtijeva velik novac. Riječ je o svotama većim od stotinu milijuna eura. Trabanta se ponajviše mrzilo zbog smrdljivog, ekološki poraznog dima iz ispuha. I zato novi Trabi želi biti elektro automobil. Dva su razloga. Prvo, elektro mobilnost je za nas postala šansa. Negativan imidž Trabanta kao smrdljivca bi mogli promijeniti, ne bi se o njemu pisalo i pričalo kao o štetočini.
S druge strane, elektro mobilnost će u idućih nekoliko godina biti u središtu zanimanja. To nama, kao malenom proizvođaču, posve odgovara. Da smo ugradili klasični motor s unutarnjim sagorijevanjem, izašli bi iz elektro niše i ušli u borbu s velikim proizvođačima. To je pogrešan, nerealan put. Prije dva tjedna predstavili smo i prvi hrvatski automobil, također na elektropogon. Kao i New Trabi i Dok Ing XD bi mogao uspjeti. Uz uspješne sportaše, mogli bi tako imati i uspješan automobil. Na zadovoljstvo svih.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.