Automobili su prvenstveno osmišljeni za brži i ugodniji odlazak na posao, u trgovinu ili na odmor, i dok se s jedne strane polagano pretvaraju u elektroničke uređaje koji će vožnju obavljati bez naše pomoći, oni proizvedeni u prošlosti koji su služili samo za nesputani užitak postaju sve rjeđi, a time i vrjedniji.
Pročitajte i ovo
INSIDER
Napokon ćemo razlikovati Audijeve modele. Stižu nove oznake!
INSIDER
Što se zapravo skriva iza logotipa automobilskih proizvođača?
Ovo su odabrani prekrasni primjerci s posljednje aukcije pod organizacijom prestižnog Bonhamsa u Quail Lodge & Golf Clubu u Kaliforniji.
10. Shelby 427 Cobra – 1966.
Vjerojatno jedan od najpoznatijih i najstrašnijih roadstera na svijetu ispod poklopca krije V8 s 415 KS, a sa svega 3.000 prijeđenih kilometara na aukciji je procijenjen između 10 i 13 milijuna kuna. Tek se zagrijavamo.
9. Ferrari Enzo - 2003
Dizajniran od strane Pininfarine, Ferrari Enzo nosi ime osnivača talijanske tvrtke, a svojim voznim osobinama te posebnošću ga i opravdava. Sa samo 449 proizvedenih primjeraka, već je u startu rijedak, no samo su dvije verzije Nero/Cuoio (crna vanjština, bež unutrašnjost) od kojih je jedna upravo prodana za 12.835.682 kuna.
8. Ferrari 288 GTO - 1985
Iz Enzove 2003., vraćamo se u 1985. kada je Ferrari u svoj model 288 GTO ugradio V8 s dvije turbine koji se vrtio do 7.000 o/min i imao 5-stupanjski ručni mjenjač. Za automobil s propetim konjićem na poklopcu motora iz romantičnijih vremena danas je potrebno izdvojiti između 12 i 14 milijuna kuna.
7. Ferrari 275 GTB/4 - 1967
Očigledno je da je najpoznatija talijanska marka automobila stalan prizor na aukcijama, a još češće možemo vidjeti modele 250 i 275 kojima je vrijednost u posljednjih nekoliko godina katapultirana u nebo. Spomenuti 275 GTB/4 koji iza sebe ima tri vlasnika i presloženi motor sa svega 800 km našao se u rukama kupca koji se olakšao za 15.845.667 kuna.
6. Ferrari 275 GTB Alloy Long-Nose - 1965
Za razliku od prethodnog GTB/4, ovaj model je manje sportski pa time i elegantniji, a s dvije godine više na leđima prodao se i za podosta većih 19.374.615 kuna. Pogoni ga V12 s 3 Weberova karburatora (rasplinjača) koji zauzdava sa, za to vrijeme ne čestim, disk kočnicama na svim kotačima.
5. Ferrari 365GTS/4 Daytona Spider - 1972
Ne, ovaj članak nije sponzorirao Ferrari, nego njihova vrijednost sumanuto raste pa su tako ispunili većinu ove liste. Kabriolet iz 1972. besprijekorno je restauriran od strane tvrtke Wayne Obry's Motion Products, a čak je osvojio i nekoliko nagrada, što mu je u konačnici podiglo cijenu na između 17 i 19 milijuna kuna.
4. Maserati A6G/54 Gran Sport Spider - 1956
Koliko su Talijani radili dobre automobile u prošlosti najbolje pokazuje još jedan automobil iz njihovih krajeva, ovoga puta sa značkom Maseratija. Ukoliko ste zainteresirani za model A6G/54 Gran Sport u kabrioletskoj varijanti pripremite 23.000.000 kuna i uživajte u tvorničkom prototipu.
3. Maserati 300S Sports Racing - 1956
Jednako godište kao prethodno spomenuti Grand Sport Spider, no dupla vrijednost. Između 38 i 44 milijuna kuna traži se za Maseratijev trkaći model kojim je 1957. legendarni Juan Manuel Fangio pobijedio na Grand Prixu u Portugalu i Brazilu. Držati upravljač nakon takvog velikana je neprocjenjivo.
2. Jaguar E-Type Lightweight - 1963
Automobil koji je sudjelovao u 24-satnoj utrci Le Mans i kojim su upravljali šampioni Walt Hansgen i Augie Pabst, na aukciju je došao s ogromnom arhivom fotografija, dokumenata i isječaka iz specijaliziranih novina te je time u potpunosti osvojio kupca koji se odlučio na kupnju vrijednu 50.323.676 kuna.
1. McLaren F1 - 1995
Najskuplji automobil aukcije u Kaliforniji službeno je britanski McLaren F1, što bi se moglo činiti kao iznenađenje s obzirom na dosad nabrojane modele, no povijest ovog super-automobila pokazuje težinu i u očima kupca opravdava vrijednost od 98.256.979 kuna. Radi se u prvom F1 uvezenom u SAD te prvom homologiranom za vožnju po tamošnjim prometnicama. Uz to, dosad ga je koristio sam originalni vlasnik koji ga je osobno i prodavao na aukciji. Kao podsjetnik, model koji je u svoje vrijeme bio ekvivalent današnjem Bugattiju Veyronu osmislio je Gordon Murray, a u njega ugradio 6,0-litreni V12 sa 635 KS.
Valja istaknuti kako su automobili s precizno određenom cijenom prodani za navedeni iznos, dok oni navedeni okruglom brojkom ovoga puta nisu pronašli novog vlasnika.