Vožnja u urbanim sredinama jednako je stresna i za vozače automobila i za bicikliste, a s obzirom da često dijele mjesto kretanja, svakodnevno ulaze u odnose iz kojih biciklisti izvuku deblji kraj


Prošle godine prema podacima MUP-a bilo je 490 prometnih nezgoda koje su imale karakteristiku – nalet na biciklista. U njima je smrtno stradalo 20 osoba, a 391 osoba je ozljeđena.

Vezani članci Sudar biciklista Ni na biciklističkoj stazi nisi siguran: Voze s glavom u oblacima pa se čude kad poljube asfalt PR Bosch odaje priznanje svojim dobavljačima za nastojanja u ostvarivanju održivosti

Statistika kao i obično ne daje odgovor koje mjere poduzeti kako bi se drastičnije smanjile biciklističke nesreće, no osim pojačanog angažmana za osviještavanje svih sudionika u prometu, tehnologija ugrađena u moderne automobile čini se kao svrishodno riješenje.

U današnje se automobile ugrađuje sve više tehnologije koja vozača upozorava o stanju oko njegovog automobila, pa čak i u najdelikatnijim situacijama reagira umjesto njega.

Veliki njemački koncern Bosch prednjači u razvoju spomenute tehnologije, a uskoro će na tržište plasirati novi sustav, koji bi prema prvim testovima trebao sačuvati glave brojnih biciklista.

S obzirom na izrazito lošu infrastrukturu naših biciklističkih staza, biciklisti su često primorani kršiti zakon te istovremeno dovoditi sebe u opasnost. Nastavno na to vozačima automobila iznenadna pojava biciklista na neočekivanim mjestima za vrijeme parkiranja ili vožnje uskom uličicom punom parkiranih automobila dio je svakodnevice. A upravo bi takve situacije, dok god se radi o brzinama ne većim od 40 km/h, trebale biti 'spašene' naprednom Boschovom tehnologijom, čiji senzori po potrebi mogu reagirati brzinom manjom o dva treptaja oka (190 milisekundi) i kočnicama zaustaviti automobil u mjestu.

Jednako tako, njemački proizvođač predstavio je i sustav nadzora okoline automobila koji obuhvaća radijus od 20 metara oko vozila, koji upozorava putnike o pješacima ili biciklistima u blizini, kako ne bi naglo otvorili vrata i prouzrokovali im ozljede.

Ovime se sigurno može doprinijeti smanjenju broj nezgoda u kojima su uključeni vozači automobila i biciklisti te da se njihovi odnosi mogu poboljšati, no spomenuta tehnologija tek treba stići u automobile. S obzirom kako je Bosch dobavljač dijelova za gotovo sve marke automobila novi izum mogao bi se već sljedeće godine pronaći u brojnim modelima.

 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju