Novi Renault Clio dolazi u potpuno novom naličju uz mnoštvo personalizacijskih opcija kako za vanjski dio automobila tako i za unutrašnjost.


Otkad se prvi Renault Clio pojavio na tržištu 1990. godine, u 115 zemalja diljem svijeta prodano je oko 11.5 milijuna ovih malih gradskih automobila. Danas počinje novo poglavlje u povijesti Clia s predstavljanjem četvrte generacije ove modelske linije.

Vezani članci Slika nije dostupna Stigle vrućine, evo kako pripremiti automobil da se lakše bori s njima Slika nije dostupna [VOZILI SMO] Renault Espace

Gradski mališan dolaziti će opremljen i raznim inovativnim tehnološkim rješenjima atipičnim za ovu klasu vozila poput kamere za vožnju unatrag, daljinskog otključavanja tj. zaključavanja, Renault R-Sound aplikacije, Renault Bass Reflex sustava, 6-stupanjskog EDC automatskog mjenjača s dvije spojke, Renault R-Link sustava s integriranim tabletom s ekranom na dodir i internetskom povezivosti.

Novi Renault Clio nije tek još jedan primjer blago osvježenog dizajna i nešto bogatije opreme. Uz izuzetno velik broj inovacija, dizajn automobila predstavlja velik odmak od izgleda prijašnjih modela.

Novi Clio utjelovljenje je novog dizajnerskog identiteta ovog brenda. To je prvi proizvodni model koji u potpunosti odražava stilsku renesansu koju je pokrenuo Laurens van den Acker, viši potpredsjednik korporativnog dizajna. On je obećao da će stil i emocije Renaultovih najnovijih konceptnih automobila prenijeti u proizvodne modele. Renaultov novi mali obiteljski automobil ispunjenje je tog obećanja.

Renault Clio četvrte generacije ističe se potpuno novim dizajnom prednjeg kraja s istaknutim logom brenda koji ponosno i uspravno stoji na sjajno crnoj pozadini što smo prvi puta vidjeli na DeZir konceptu. Izgled prednjeg kraja dodatno naglašava dizajn svjetlosnih sklopova s LED dnevnim svjetlima čiji je donji rub naglašen kromiranim detaljima.

Novi Clio biti će dostupan samo u karoserijskoj formi s petera vrata pri čemu je kompaktni sportski dojam ostvaren odabirom integriranih ručica za otvaranje stražnjih vrata prikrivenih u neposrednoj blizini stražnjih svjetala. U usporedbi sa svojim prethodnikom, novi Clio izrazito je dinamičan i osebujan zahvaljujući nižem odmaku od tla, širim tragom kotača, blago isturenim kotačima koji sjede u naglašenim lukovima kotača te smanjenjem praznog prostora između samih kotača i lukova. Od trenutka uvođenja na tržište novi Clio dolaziti će u osam boja karoserije uključujući i boju u kojoj je predstavljen, Flamme Red crvenu koja je dobivena iz crvene boje korištene na DeZir konceptu.

Siguran, moderan i osvježen interijer novog Renault Clia savršeno upotpunjava dizajn vanjskog izgleda vozila. Uz moderan izgled unutrašnji prostor karakterizira i iznimna udobnost te lakoća korištenja zahvaljujući komandnoj ploči oblikovanoj poput krila aviona te optimalno pozicioniranim tipkama multimedijskog sustava na središnjem grebenu. I ovdje je u ponudi velik izbor boja, a nalazimo i digitalni brzinomjer, udobna sjedala i ukrasne detalje u sjajno crnoj izvedbi.

Bogati personalizacijski program jedna od glavnih značajki nove generacije modelske linije Clia. Personalizacijski elementi za eksterijer i interijer od samog su početka bili uključeni u proces dizajna novog Clia a kupci će od trenutka uvođenja na tržište moći personalizirati svoje vozilo s vrlo širokom ponudom dodataka koji između ostaloga uključuju kućišta retrovizora, izgled prednje rešetke, stražnje pragove, zaštitu za donji rub vrata i razne obrade naplataka te nekoliko grafika za krovište.

Renault R-Link prvi je na popisu tehnološke opremljenosti koji će biti zanimljiv potencijalnim kupcima. Neobično za ovu klasu vozila, novi Clio dolaziti će opremljen integriranim tabletom s internetskom vezom. Clio je oduvijek donosio inovativnost u klasu manjih gradskih vozila. Sjetimo se modelske linije iz 1982. godine s kontrolama za radio na upravljaču (R11 Electronics), zatim integriranog navigacijskog sustava uvedenog 1994. godine (Safrane). 2001. godine uveli su tzv. keyless entry na tržište masovno proizvodnih automobila kao i GPS navigaciju s ekranom visoke rezolucije (Carminat TomTom po cijeni od 490 britanskih funti s modelskom godinom 2009.), a uveli su i on-board navigaciju, Carminat TomTom Live. S novim Renault R-Link sustavom, Clio nastavlja istim putem i u novoj generaciji.

Renault R-Link nalazi se na popisu dodatne opreme za novi Clio a isti donosi široki, 7-inčni ekran na dodir, intuitivno glasovno upravljanje i po prvi puta na tržištu, početnu stranicu ili tzv. homepage koji sam korisnik može personalizirati.

Jedna vrlo zanimljiva aplikacija R-Link sustava je Renault R-Sound Effect koja omogućava personalizaciju zvučnog dojma u unutrašnjosti vozila čime cijela kabina postaje preplavljena specifičnim zvučnim ugođajem. Ne, ne radi se o podešavanju razine basa na audio sustavu već zvuka motora. Renault R-Sound Effect može oponašati šest različitih zvučnih profila motora od koji svaki ima specifičan potpis te je savršeno uglađen s parametrima vožnje poput brzine i ubrzanja.

Novi Clio biti će dostupan i s MEDIA NAV sustavom koji dolazi u sklopu standardne opreme uz dva od tri paketa opreme. Intuitivan MEDIA NAV sustav smješten na sredini središnjeg grebena ima 7-inčni ekran na dodir, radio i Bluetooth funkciju za audio streaming glazbe i hands-free korištenje mobitela. MEDIA NAV dostupan je i s ''Nav N Go'' navigacijom s 2D i 3D (Birdview) prikazima. 'NAVTEQ' mape ažuriraju se preko USB-a ili preko posebno namijenjenog internetskog sučelja.

Novi Renault Clio biti će i zadovoljstvo voziti a Renaultovi inženjeri poseban su naglasak stavili na postizanje najniže potrošnje goriva u klasi kao i emisija CO2. Niska potrošnja goriva kod novog Clia dolazi rukom pod ruku s zadovoljstvom u vožnji zahvaljujući značajno unaprijeđenoj ponudi benzinskih i dizelskih agregata.

Dva benzinca (Energy TCe 90 i TCe 120) donose kombinaciju niske potrošnje goriva i emisija CO2 uz agilne vozne karakteristike i dobar odaziv komandi te dobro ubrzanje u srednjem rasponu okretaja. Značajno poboljšana nova generacija Energy dCi dizelskih motora omogućava novom Cliu rekordno nisku potrošnju goriva koja je isto tako popraćena kvalitetnim voznim karakteristikama.

Novi Energy TCe 90 benzinski motor prvi je trocilindrični motor koji je Renault ikada proizveo a od samog lansiranja, pružati će vrlo zahvalnu ravnotežu između zadovoljstva u vožnji i potrošnje. Novi Clio prvi je Renault automobil koji će doći na tržište s ovim novim 3-cilindričnim turbo benzincem. Benzinski turbo motor obujma 900cc opremljen je i Stop&Start sustavom a dostavlja performance tipične za atmosferski 1.4-litreni motor. Maksimalna izlazna snaga od 90 KS postiže se na 5.000 o/min. Turbo punjač izuzetno niske inercije omogućava zadovoljavajući odaziv pri nižim okretajima, 135 Nm pri 2.500 o/min (90 posto maksimalnog okretnog momenta dostupno je već od 1.650 o/min). Mjenjač je također optimiziran za nižu potrošnju goriva svojim višim prijenosnim omjerima a konačna brojka što se tiče potrošnje iznosi 4.3 l/100km uz emisije CO2 od 99 g/km što je smanjenje od 21 posto u odnosu na prijašnji TCe 100.

Dizelski Energy dCi 90 najnoviji je dodatak Energy obitelji agregata i zapravo je nova verzija 1.5 dCi motora s 90 KS te je također opremljen Stop&Start sustavom. Četverocilindrični 1.5-litreni motor s 220 Nm dostupnih od 1.750 o/min donosi povećanje od 20 Nm u odnosu na postojeći dCi 90 motor. Maksimalna snaga od 90 KS postiže se pri 4.000 o/min. Uz više prijenosne omjere ovaj agregat kvalificiran je za nošenje eco2 oznake te donosi potrošnju od tek 3.2 l/100km i emisije CO2 od 83 g/km.

Novi Clio biti će dostupan i s novim, dinamičnim TCe 120 motorom uparenim sa 6-stupanjskim EDC automatskim mjenjačem s dvije spojke što je relativna novost da se ovakvo što pojavljuje u ovoj klasi vozila. Ovaj četverocilindrični 1.2-litreni motor nudi performanse atmosferskog 1.6-litraša a uz sustav izravnog ubrizgavanja i turbo punjač postiže maksimalnu snagu od 120 KS i 190 Nm maksimalnog okretnog momenta od 1.750 o/min. Ovaj agregat trenutno je u postupku homologacije i biti će dostupan uz novi Clio u prvoj polovici sljedeće godine. Biti će to jedan od najsnažnijih ali najekonomičnijih motora u klasi.

Osim gore navedenih tehničkih elemenata, novi Clio vozačima će nuditi niz integriranih tehnoloških rješenja za smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2. ECO način rada omogućava smanjenje potrošnje goriva i do 10 posto promjenom parametara rada automobila jednostavnim pritiskom gumba. Na ekranu se prikazuje stil vožnje u jednoj od tri boje (zelena, žuta ili narančasta) a GSI (Gear Shift Indicator) na komandnoj ploči koji prikazuje trenutni stupanj prijenosa i sugerira promjenu u viši ili niži stupanj prijenosa pomaže vozačima da poboljšaju svoj stil vožnje i smanje potrošnju goriva.

Novi Renault Clio proizvoditi će se u francuskom gradu Flins te u turskoj Bursi a neovisno o mjestu proizvodnje, novi Clio proizvoditi će se prema strogim standardima kvalitete francuskog proizvođača. Biti će to pristupačan automobil koji postavlja visoke standarde u kvaliteti te će se moći suprotstaviti i automobilima više klase. Izrađivati će se na novoj verziji Alliance B platforme koja je dodatno optimizirana za još veću udobnost, pokretljivost i nižu razinu buke.

Sigurnost je također vrlo važna stavka za Renault. 2005. godine Clio III postao je prvi automobil te klase vozila koji je osvojio pet zvjezdica na EuroNCAP testiranju. Zahvaljujući bogatom popisu sigurnosnih funkcija i elemenata, novi Clio također će nuditi najviši standard sigurnosti.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.