Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Kultni automobil

Predstavljena limitirana verzija Ford Mustanga

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Boss se vratio. Ne, ne mislimo na Bruce Springsteena, već na limitiranu verziju modernog Ford Mustanga, u verziji Boss 302.

Ford je još 1968. odobrio projekt specijalnog Mustanga,  automobila koji će žrtvovati sve, kako bi postao najbolji all-round sportski automobil ikada proizveden u pogonima Ford Motor Company. Taj je automobil nosio oznaku Mustang Boss 302 te je bio i ostao san mnogih ljubitelja sportske vožnje. 42 godine kasnije, Ford je ponovo odobrio projekt.

Pročitajte i ovo Brett Kavanaugh (Foto: AFP) Otvara se put unatoč optužbama Odbor američkog Senata podržao Trumpova kandidata: Jedan od senatora tražio odgodu glasanja Brett Kavanaugh (Foto: AFP) Tko će imati kontrolu? Dramatičan dan u Americi: "Zaklinjem se danas, ja sam nedužan po ovoj optužbi"

'Boss 302 iz 1969-1970. kultni je automobil. Nastao iz Trans Am trkaće serije, taj je automobil odmah prihvaćen od publike jer je u osnovi bio cestovni automobil namijenjen utrkivanju.
Stoga, moja dizajnerska inspiracija dolazi od želje da probudim romansu koju vežemo uz originalni automobil, ali i da ju pomaknemo na višu razinu, relevantnu za današnji Mustang', rekao je Darrell Behmer, glavni dizajner Mustanga.

Uz opsežne vanjske izmjene, prvenstveno namijenjene postizanju što boljih performansi te učinkovitijem ležanju i upravljanju, specijalni Mustang Boss prepoznatljiv je i u kabini.

'Spremni za Rock 'n' Roll'

'Interijer je sjajan! Ovdje je posebna pločica Powered by Ford, ovdje su jedinstvena sjedala od tkanine koja vas puno bolje drže u zavojima u odnosu na kožna sjedala, tu su i alcantara te drugačija instrumentna ploča. Također, u ponudi su i Recaro sjedala ali mislim da je najbolja stvar zgrabiti volan presvučen alcantarom i manualni mjenjač, tada ste spremni za Rock 'n' Roll', dodao je.

Još ćete više pomisliti na žestoki Rock n Roll kada vidite s kakvom konjicom Boss raspolaže. 'Novi motor u Bossu 302 bazira se na peterolitrenom GT motoru kojeg smo predstavili 2011. Ima 444 KS, odnosno 32 KS više od 5.0 motora. To smo postigli modifikacijom raznih komponenti. Primjerice, ovdje je nov sustav usisnih kanala. Oni su skraćeni, vrlo direktni i propusni, a povećana je i vrtnja motora – na 7.400 o/min. Uz to smo mijenjali i glave cilindara. Za obrađivanje svake glave bilo je potrebno 2,5 sata jer smo pazili na mnoge detalje kako bi protok zraka bio savršen', pojasnio je Mike Harrison, iz odjela V8 motora.

Varijabilan rad bregastih osovina, uz 515 Nm okretnog momenta, jamči mnogo zabave na svim okretajima. A zabava se, zahvaljujući novom ispuhu, prilično dobro čuje. 'Promijenili smo konfiguraciju ispuha, sada je na drugoj strani. Tu su i promjene na ispušnoj grani, s većim ventilima, ali kako bi iskoristili prednosti povećanog protoka goriva, dodatno smo otvorili ispuh koji je Quad konstrukcije. To jamči bolju protočnost ali i sjajan zvuk. Dva se završetka ispuha nalaze ispred stražnjih kotača pa kada vozite s otvorenim prozorima, možete ih vrlo jasno čuti. Muziku tada možete zaboraviti',. dodao je Mike.

No, niti to nije sve. Uz Bossa, ljubitelji brzine mogu odabrati i specijalnu seriju napravljenu u čast Bossove pobjede, prije 41 godinu, na legendarnoj stazi Laguna Seca. Upravo se tako i zove ova izvedba koja je posebno pripremljena za stazu. Šasija je ovdje još čvršća, ovjes dodatno ukrućen, a aerodinamički paket je gotovo jednak onome kod trkaćeg Bossa 302 R.

'Boss je Boss, a to znači kako sve njegove komponente rade ujednačeno, motor, ležanje, aerodinamika, sve se nadopunjuje jedno drugim. Za trkaću stazu to je najbolji automobil koji smo ikada napravili', tvrdi Dave Pericak, glavni inženjer.

Čiju su sliku gledali tijekom razvoja?

Vlasnici se neće trebati bojati kako bi nakon hvatanja idealnih putanja stazom, na povratku kući, plombe mogle ispadati. I ovaj sportaš, naime, pruža podesivi ovjes. Glavni inženjer Peričak, otkrio nam je i čiju su sliku gledali tijekom razvoja Bossa.

'Postavili smo ljestvicu izazova vrlo visoko. Cilj je bio BMW M3. Naš se menadžment držao tog cilja, mi smo se držali tog cilja, nije bilo nimalo lako pobijediti automobil takvog kalibra no pronašli smo način kako to učiniti. Posložili smo sve što je potrebno, isprobali na stazama, donijeli podatke našem menadžmentu i objasnili im da smo spremni, odobrili su i evo nas danas ovdje jer smo doista uspjeli pobijediti BMW M3.', rekao je. Tako kažu u Fordu, no mi ćemo ipak pričekati direktan dvoboj da bismo povjerovali. Jedva čekamo.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV. 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene