Mercedes je u Stuttgartu izgradio jedno od najmodernijih svjetskih zdanja u kojem posjetitelji mogu osjetiti dašak automobilske povijesti što seže sve do 1886. godine. Ova nas priča vodi na put koji počinje samim izumom automobila.


 

Sve je krenulo početkom 1886. kada je Karl Benz u Berlinu patentirao izum vozila pokretanog motorom s unutarnjim izgaranjem. Bio je to ključan trenutak u ispunjenju sna o neograničenom kretanju i prvom automobilu, a prethodne godine dok je Bez sklapao svoj Patent Motorwagen, samo nekoliko desetaka kilometara dalje i Gottlieb Daimler je u Cannstattu testirao svoj motorni "dvokotač", Reitwagen, predstavivši drugi pristup izradi vozila pokretanog motorom s unutarnjim izgaranjem. Trebalo je proći četrdeset godina da Daimler i Benz 1926. ujedine svoja znanja i kapacitete pod jednim krovom čime je stvorena istinska automobilska legenda.

Vezani članci Slika nije dostupna [TEST] Mercedes-Benz E 220 BlueTEC Avantgarde Slika nije dostupna [TEST] Mercedes-Benz B 180 CDI Urban

Deset godina kasnije, kada je tvrtka slavila pola stoljeća postojanja automobila otvoren je i prvi muzej. Zbirka je ponovo rasla i već 1961. Daimler-Benz je otvorio još veći muzej kroz čiji je postav, do novog proširenja 1985. godine, prošlo tri milijuna gostiju iz cijelog svijeta. Za jubilej 100 godina automobila, 1986. mercedesov je muzej osvanuo u novom sjaju sa 6.500 četvornih metara prostora u kojem je mjesto našlo devedesetak vrhunskih oldtimera neprocjenjive vrijednosti. No, s godinama je prikupljena zbirka ponovo nadrasla postojeće muzejske kapacitete te je Mercedes-Benz 2006. godine, pored same tvornice otvorio jedno od najmodernijih svjetskih muzeja...

Cijeli članak pročitajte na AUTONET.HR

 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.