Malo je automobila postiglo toliku globalnu prepoznatljivost kao minijaturni Smart. Bilo da ga srećemo na europskim ili američkim prometnicama, ovaj miniautomobil postao je svojevrsnim fenomenom i univerzalno prihvaćenim luksuznim gradskim prijevoznikom. A, kako je nastao?


 

Sjećate li se nekima već davne 1997? Malo da, malo i ne... S godinama pamćenje blijedi, međutim, nama koji volimo automobile, limeni ljubimci sasvim sigurno osvježuju memoriju. Tako smo uz 1997. godinu vezali Smarta. Godina je to kada je javnost imala čast upoznati ovaj minimalistički automobil velikih mogućnosti. Ideja je za svoje doba bila radikalna, međutim, ideja o Smartu rodila se davno prije.

Vezani članci Razbijeni automobil u Rijeci (Screenshot: Dnevnik.hr)1 Javio se vlasnik izrazbijanog Smarta, kaže da planira tražiti odštetu: "Oštećen je stakleni krov, vjetrobrani, prednja maska..." Slika nije dostupna Predstavljen novi Smart ForTwo Cabrio

Vrijeme radnje su "lude '70-te" kada se automobilska industrija bavila trendovima budućnosti. Tako je i Mercedes-Benz ozbiljno razmatrao projekt Automobil 2000, u kojem su kreativni inženjeri i dizajneri predviđali potrebe transporta daleko ispred svog vremena. S obzirom na naftnu krizu koja je svijet snašla 1973. razumljivo je bilo da su inženjeri potencirali mala, štedljiva i već tada ekološki prihvatljiva vozila.

Jedan od kreativaca u Mercedes-Benzu, Johann Tomforde je 1972. šefu razvoja tvrtke uputio analizu razmišljanja o potrebama prometa budućnosti, gdje se posebno osvrnuo na gradski promet. Tu je prvi put spomenuta opcija izrade 2,5 metra dugog dvosjeda s međuosovinskim razmakom od 1,7 m u One box karoseriji...

Cijeli članak pročitajte na AUTONET.HR

 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.