Prvo najvažnije, troškovi osiguranja i porez niski su gotovo kao za skuter. Povoljna kupnja ili vreća bez dna? To ovisi ponajprije o očuvanosti. Ponuda motora pregledna je kao sam automobil: svi benzinski motori imaju tri cilindra, turbo, 599 cm³ i 45,54 ili 61 KS.
Jedini izbor mjenjača: sekvencijski šesterostupanjski mjenjač. Kraljevi štednje rado posežu za modelom CDI koji se proizvodio od siječnja 2000., ima trocilindarski dizelski motor obujma 799 cm³ i 41 KS. Potrošnja između tri i četiri litre realna je, k tome je CDI mehanički izdržljiviji od njegove braće koju pokreće benzin.
Smart Cabrio (od ožujka 2000.) sa sklopivim krovom također može imati isti dizelski motor. Nakon redizajna u siječnju 2003. Smart je osim snažnijih benzinskih motora (698 cm³ sa 50 ili 61 KS, Brabus sa 75 KS) dobio i opcijski servoupravljač i ponajprije serijski ESP. Ranije korišten sustav Trust Plus radi bez uključivanja kočnica i zato je manje učinkovit od ESP-a.
Tako je Smart Cabrio CDI sa servoupravljačem i ESP-om nakon kozmetičkog uljepšavanja 2003. postao primamljiv: štedljiv je, nudi zabavu na svježem zraku i zadaje manje problema nego benzinci. Problem: primjerci s manje od 100.000 prijeđenih kilometara koštaju najmanje 20.000 kuna i postižu samo normu Euro 3.
Pročitajte i ovo
VRUĆI METAL
Brzi dvoboj - gdje je razlika između Peugeot modela 3008 i 5008?
Test rabljenog
Ili ga volite ili ga mrzite, no Nissan Juke je još uvijek totalno drukčiji od drugih
Nedostaci
POPREČNE SPONE Zbog istrošenih ležajeva i zglobova čuje se lupanje. Preporučuje se zamjena obiju spona.
RUČICA NA UPRAVLJAČU Žmigavci te stražnja svjetla i rasvjeta u automobilu prestaju raditi. Morate kupiti novu ručicu.
REGULACIJA DULJINE SNOPA SVJETLA Aktuatori su često neispravni. U trgovinama rezervnim dijelovima nisu skupi.
BRAVA Mehanizam zaglavljuje, više ne možete vrata otvoriti ni izvana niti iznutra. Najbolje je kupiti novu bravu.
BOČNI PROZOR Okvir počinje propuštati, potrebno ga je ponovno zalijepiti. Novi se prozor lako može pronaći na otpadu.
CRPKA ZA VODU Oštećenja ležajeva i propusnost natjerat će vas da ih zamijenite. Uz ugradnju, trošak više od 1000 kuna.
LANČANI POGON Dolazi do preskakanja upravljačkog lanca zbog puknutih vodilica ili neispravnog zatezača.
ISPUŠNA GRANA Često puca i košta, uključujući ugradnju, pa više od 1500 kuna. Novi turbo (599 cm³) također košta, a tada se sve dovodi u pitanje.
LEŽAJEVI MOTORA Često su porozni ili puknuti. Na tehničkom pregledu najviše kritika dobivaju prednji. Zamjena nije skupa.
SPOJKA Lamele se brzo troše pri čestoj gradskoj vožnji, nakon dugog stajanja lako se slijepe. Zamjena je skupa, a posebice "ruke".
STRAŽNJA SVJETLA Labavo kućište i, ponajprije, pregorene žarulje svjetla kočnice tipični su nedostaci. Zamjenu mogu napraviti i laici.
STRAŽNJI PROZOR Prodiranje vode, neispravna brava ili puknuto staklo uobičajeni su nedostaci.
Zaključak
Pogledamo li moguće nedostatke, mogli bismo donijeti zaključak da je taj mališan velika katastrofa. Međutim, to nije istina jer vjerojatnost da jedan primjerak ima sve nedostatke vrlo je mala. Najvažnije pravilo pri kupnji Smarta: pripazite na to da je savršeno održavan.
Mnogi kvarovi na motoru jednostavno su posljedica neredovite zamjene ulja. I okanite se bivših kanti za dostavu pizza i slično!