Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Kada se 2005. godine Yeti pojavio kao koncept, bilo je jasno da su za Škodu počela neka nova vremena. Poslije Roomstera, koji je češkog proizvođača dizajnerski izdigao iz prosječnosti, Yeti je potvrdio da Škoda neće ostati samo poslušna mala sestra VW koncerna. Tehnika koja se krije ispod lima je možda ista, ali su Škodini modeli po svemu ostalom originali.


Nestrpljivo smo iščekivali serijski model i sad kad je stigao, sretni smo da nas Škoda nije razočarala. Evo i zašto. Serijski je Yeti prilično vjeran originalu, pa iako je pomalo pripitomljen, još uvijek izgleda vrlo zanimljivo, miljama daleko od uobičajenog SUV dizajna. Više je nalik pravom terencu, što je danas prava rijetkost. Ušminkavanje je već sasvim uobičajeni trend kod SUV-ova no Škoda nije htjela ići istim putem. Nama se Yeti sviđa ovakav kakav jest, i ne bi nam smetalo niti da izgleda još robusnije i grublje. Tržište je jednostavno prepuno šminkerskih SUV modela, koji sve više nalikuju jedni na druge, pa je taj odmak od uobičajenog više nego dobro došao.

Unutrašnjost - čista petica

Vezani članci Biker i terenac (Foto: Screenshot/Imgur) Najgora vrsta vozača! Pokušao se izmigoljiti iz gužve pa dobio što je zaslužio Češki radnici (Foto: Arhiva/AFP) Bitka protiv nedostatka radne snage: Češkoj nedostaju radnici, drastično rastu plaće

Testni je Yeti opremljen najskupljim paketom Experience, što je sigurno utjecalo na našu ocjenu unutrašnjosti. A ona je blizu čiste petice. Kvaliteta materijala ne zaostaje niti za skupljim bratom Tiguanom. U kabini ćemo još pohvaliti armaturu, koja može poslužiti kao primjer ergonomije i preglednosti, a sjedala u kombinaciji koža-alcantara te kožni multifunkcijski upravljač, stvarno su vrhunski. Sistem obaranja stražnjih sjedala preuzet je od Roomstera, i daje rijetko viđenu varijabilnost prtljažnog prostora. Sa skoro 1600 litara on je i najveći u klasi. Dobro poznati dvolitreni common-rail agregat razvija 140 konja i 320 Nm okretnog momenta. Dovoljno za sve uvjete vožnje, uz razumnu potrošnju. Manje od sedam litara te adekvatno tome i dobra ocjena na našem eko testu.

Neviđena agilnost

Agilnost koju posjeduje Yeti je dosad neviđena kod ovakvog tipa automobila. Precizan i direktan upravljač, te odličan šesterobrzinski mjenjač, sposobni su za skoro sportsku vožnju. Na voznim osobinama Yetiju bi mogli pozavidjeti mnogi klasični kompakti. Stvarno nas je ugodno iznenadio. Pogon na sva četiri kotača koristi Haldex spojku te je u Yetiju doživio svoju četvrtu generaciju - najnoviju i naravno, najbolju. Pri suhim uvjetima i na asfaltu, 96 posto momenta usmjereno je na prednju osovinu. Kod proklizavanja, moment se u milisekundama prosljeđuje prema kotačima s boljim prijanjanjem, što je praktički neprimjetno. Terenske mogućnosti su daleko iznad onoga što će većina kupaca ikad trebati, a pritiskom na off-road gumb, vožnja i težim terenom ne predstavlja problem. Na uzbrdici je moguće krenuti bez povlačenja ručne dok spuštanje na većim strminama kontrolira elektronika.

Škoda nikada nije imala terenac te je razumljivo kako su Yeti mnogi u startu otpisali. No, ovaj je Čeh jednostavno odličan na terenu, bolji i od većine iskusnih konkurenata. I to ima svoju cijenu. Ovakav vrhunski opremljen model stoji 238.000 kuna, što se na prvu čini puno, no kada pogledate što sve nudi i isto usporedite s konkurentima, onda ovaj Yeti i nije tako skup.

Emisiju Automotiv gledajte u nedjelju, u jutarnjem terminu programa Nove TV.