Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Pogled u budućnost - novi električni bi-turbo dizelski motori

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Njemački brend iz Ingolstadta, Audi, objavio je da upravo testiraju svoj novi električni bi-turbo dizelski motor.

Audi je poduzeo još jedan velik korak u razvoju pogonskih opcija u vidu novog električnog bi-turbo dizelskog motora. Specifičnost ove nove tehnologije jest sekundarni kompresor koji potpomaže turbo punjaču pri nižim brzinama radi potpune eliminacije turbo rupe.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Održana 4. velika utrka ubrzanja – tko je ovaj put najbrži? Slika nije dostupna Volvo Sport P1900 Što kažete na ovaj prekrasan kabriolet iz 1956. godine?

Turbo punjači vrlo su dobra kombinacija s dizelskim motorima. Unapređuju performanse i značajno smanjuju potrošnju goriva i emisije štetnih plinova. Ovisno o obujmu motora, TDI jedinice zabilježile su i do 100 posto više snage i 70 posto više okretnog momenta od kada su uvedene 1989. godine a emisije štetnih plinova istovremeno su se smanjile za 95 posto u odnosu na prve modele.

Nova faza u razvoju ovakvih motorizacijskih jedinica je električni bi-turbo dizelski motor. U ovakvoj konfiguraciji moguće je, neovisno o raspoloživoj energiji ispušnih plinova, da pritisak punjenja brzo raste kao i okretni moment čak i pri vrlo niskim okretajima.

U proizvođačevoj tvornici blizu Neckarsulma izrađena je 3.0-litrena V6 TDI jedinica kalibrirana s električnim bi-turbo punjačem. Kombinacija je to konvencionalnog turbo punjača koji koristi energiju ispušnih plinova sa sekundarnim električki upravljanim punjačem koji izvana izgleda gotovo identično svom konvencionalnom paru.

Audi izbacio novi twin-turbo TDI motor

Lamborghini i turbo motori – ne hvala
 

Novi motor projektiran je na način da brzo povećava pritisak punjenja kombinacijom konvencionalnog turbo punjača i električkog kompresora koji ima mali elektromotor koji može ubrzati manju turbinu na vrlo velike brzine u izuzetno kratkom vremenu.

Rezultati ovog novog koncepta već su sada prilično impresivni. Porast okretnog momenta javlja se znatno ranije u svakoj fazi vožnje što vozač percipira tijekom vožnje kao osjetan porast performansi.

Energija potrebna za napajanje električnog kompresora u velikoj je mjeri osigurana putem regenerativnog kočenja tako da se izbjegava dodatno opterećenje na motor te tako i povećanje potrošnje goriva.

Za sada još nema informacija o tome kada bio ovaj sistem mogao ući u serijsku proizvodnju. Za nas definitivno dobra ideja!

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene