Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Njemački brend iz Ingolstadta, Audi, objavio je da upravo testiraju svoj novi električni bi-turbo dizelski motor.


Audi je poduzeo još jedan velik korak u razvoju pogonskih opcija u vidu novog električnog bi-turbo dizelskog motora. Specifičnost ove nove tehnologije jest sekundarni kompresor koji potpomaže turbo punjaču pri nižim brzinama radi potpune eliminacije turbo rupe.

Vezani članci Slika nije dostupna Održana 4. velika utrka ubrzanja – tko je ovaj put najbrži? Slika nije dostupna Što kažete na ovaj prekrasan kabriolet iz 1956. godine?

Turbo punjači vrlo su dobra kombinacija s dizelskim motorima. Unapređuju performanse i značajno smanjuju potrošnju goriva i emisije štetnih plinova. Ovisno o obujmu motora, TDI jedinice zabilježile su i do 100 posto više snage i 70 posto više okretnog momenta od kada su uvedene 1989. godine a emisije štetnih plinova istovremeno su se smanjile za 95 posto u odnosu na prve modele.

Nova faza u razvoju ovakvih motorizacijskih jedinica je električni bi-turbo dizelski motor. U ovakvoj konfiguraciji moguće je, neovisno o raspoloživoj energiji ispušnih plinova, da pritisak punjenja brzo raste kao i okretni moment čak i pri vrlo niskim okretajima.

U proizvođačevoj tvornici blizu Neckarsulma izrađena je 3.0-litrena V6 TDI jedinica kalibrirana s električnim bi-turbo punjačem. Kombinacija je to konvencionalnog turbo punjača koji koristi energiju ispušnih plinova sa sekundarnim električki upravljanim punjačem koji izvana izgleda gotovo identično svom konvencionalnom paru.

Audi izbacio novi twin-turbo TDI motor

Lamborghini i turbo motori – ne hvala
 

Novi motor projektiran je na način da brzo povećava pritisak punjenja kombinacijom konvencionalnog turbo punjača i električkog kompresora koji ima mali elektromotor koji može ubrzati manju turbinu na vrlo velike brzine u izuzetno kratkom vremenu.

Rezultati ovog novog koncepta već su sada prilično impresivni. Porast okretnog momenta javlja se znatno ranije u svakoj fazi vožnje što vozač percipira tijekom vožnje kao osjetan porast performansi.

Energija potrebna za napajanje električnog kompresora u velikoj je mjeri osigurana putem regenerativnog kočenja tako da se izbjegava dodatno opterećenje na motor te tako i povećanje potrošnje goriva.

Za sada još nema informacija o tome kada bio ovaj sistem mogao ući u serijsku proizvodnju. Za nas definitivno dobra ideja!

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju