Audi je tako upravo predstavio svoj najsnažniji V6 TDI ikada iza kojeg se skriva se 3.0-litreni bi-turbo dizelski motor sa šest cilindara koji dostavlja 313 KS i golemih 651 Nm okretnog momenta.
Podijelite
Audi je upravo predstavio svoj novi tehnološki napredan bi-turbo TDI motor koji će se nalaziti na čelu ponude dizelskih agregata za A6 limuzinu, Avant i Allroad Quattro model te A7 Sportback. Tijekom godine novi dizelaš trebao bi pronaći svoj put i pod poklopac A6 Allroad modela a prvi primjerci s proizvodne trake silaze u proljeće.
Novi bi-turbo V6 najsnažniji je 6-cilindrični dizelski motor ikada u ponudi brenda iza krilatice 'Napredak kroz tehniku', koji će osim respektabilne snage i pristojne potrošnje nuditi i najljepši zvuk koji smo ikada čuli iz dizelskog motora. Za fantastičan zvuk novog bi-turbo TDI-a zaslužan je 'sound actuator' ugrađen na ispušni sustav a vjerujemo da nitko neće ostati ravnodušan.
Najnoviji V6 dizelaš pozicionirao se iznad 3.0 TDI motora s jednim turbo punjačem i snagom od 204 i 245 KS koji su inače u ponudi s A6 i A7 Sportback modelima, a njegova dva turbo punjača raditi će na maksimalnom pritisku od čak 3.2 bara što pomaže A6 3.0 BiTDI Quattru da ubrza do stotke za svega 5.1 sekundu, dok će A6 Avant i A7 Sportback isto ubrzanje postizati za jednako respektabilnih 5.3 sekunde. Obzirom na elektroničke limitatore brzine, maksimalac je isti za sve modele s 250 km/h.
Snaga iz novog BiTDI motora prenosi se preko 8-stupanjskog tiptronic mjenjača najnovije generacije putem Quattro sustava pogona na sva četiri kotača koji ima središnji diferencijal s automatskom blokadom i 'torque vectoring' sustavom za optimalnu raspodjelu okretnog momenta i maksimalnu trakciju i stabilnost. Sportski diferencijal koji vrši raspodjelu snage u kontinuirano promjenjivim omjerima na stražnje kotače dostupan je na popisu dodatne opreme a isti dodatno pooštrava i ubrzava odaziv.
Poput postojećih TDI motora, nova zvijezda dizelskog programa 'potfutrana' je tehnološkim rješenjima kao što su Start/Stop sustav, sustav regenerativnog kočenja kao i inovativni sustav termalne kontrole koji brzo dovode temperaturu na operativnu razinu. S njihovom pomoći, kombinirana potrošnja A6 i A7 Sportbacka jednako iznosi 6.4 l/100km što je impresivna brojka obzirom na visoku izlaznu snagu i ubrzanje.
Neke od specifičnih karakteristika koje će bit zajedničke svim ovim modelima sa ovim motorom su satelitska navigacija spojena s 6.5-inčnim ekranom u boji na izvlačenje, Milano kožnim presvlakama, proizvođačevim Drive Select Adaptive Dynamics sustavom koji kontrolira odaziv gasa, prijenosne omjere i odaziv upravljača, zatim Audi Parking Plus sustav, senzori za svjetlost i kišu, tempomat i gumb za paljenje motora bez ključa.
Nova dizelska jedinica u početku će biti ponuđena s A6 modelima pri cijeni od 55.900 eura te s A7 Sportbackom pri 61.800 eura (cijene su za njemačko tržište).
Mi bi dodali da je BMW prije samo par dana predstavio svoj novi 6-cilindrični dizelski motor koji ima tri (a ne dvije) turbine te punih 381 KS i 740 Nm. Ovakav tip motora, sa dvije turbine, BMW koristi od 2005. godine.
Za kraj, pogledajte video isječak i poslušajte kako zvuči novi BiTDI.