Peugeot 3008 je upravo jedan od takvih, a naziv crossover je, u biti, ono što ga opisuje. Rađen je na osnovi 308-ice, ali se nije pretvorio u njegovu povišenu karavansku verziju. Iako bi trebao biti miks koji bi obuhvaćao osobine karavana, mini-vana i SUV-a, od potonjeg zapravo ima najmanje. Nedostatak pogona na sve kotače, pa i opcionalnog grip-kontrol diferencijala, sve njegove terenske kvalitete svodi na povišen razmak od tla. Ma koliko mehanički bio blizak 308-ici, dizajnerski je 3008 priča za sebe. Hoćete li ga ocijeniti pozitivno ili negativno, ovisi o vašem viđenju, ali mu se originalnost ne može zanijekati. Prednji kraj odmah odaje pripadnost Peugeotovoj obitelji, iako ne možemo reći da nas se previše dojmio. Kao da su dizajneri ostali na pola puta između standardne Peugeotove elegancije i malo grubljeg izgleda SUV-a. Niti stražnji kraj ne može bitno popraviti dojam. Riskirajući da nas proglase konzervativnima, mi ćemo 3008 proglasiti pre-ekstravagantnim.
Pročitajte i ovo
Sigurnost na prvom mjestu
Peugeot zimski pregled vozila
Peugeot servisi
Zimski pregled Peugeot vozila
Višenamjenski automobil
U unutrašnjosti sasvim druga priča. Sve pohvale. Za klasu bolje od bilo kojeg kompakta. I izgledom i kvalitetom. Bez zamjerki bila bi ocjena za čitavu putničku kabinu, uključujući prtljažni prostor. On se može povećati na preko 1.200 litara, pa 3008 može biti i funkcionalan obiteljski automobil. 1.6 litreni turbo benzinac sa 150 konja daje ovom križancu performanse na razini jednako motoriziranih kompakata. Ispod devet sekundi do stotke i 200 na sat. Više nego dovoljno. Iako današnji turbo benzinci troše osjetno manje od nekadašnjih, relativno veliki 3008 u gradu može popiti i preko 11 i pol litara. No, vožnjom po otvorenoj cesti ista se smanjuje ispod 10 litara što ipak nije dovoljno za bolju ocjenu na našem eko testu. 3008 dobro funkcionira kao višenamjenski automobil i kao takav ima budućnost. Ono što je problematično je cijena. 210 tisuća kuna je jednostavno previše i uz vrhunsku opremljenost testnog automobila. To je brojka zbog koje bi ovaj crossover mogao ostati rijetka pojava na našim cestama.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem programu Nove TV.