Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Bi-turbo Mustang Cobra Jet za Street race utrke

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Na ovogodišnjem SEMA (Specialty Equipment Market Association) sajmu Ford Racing predstavio je Mustang Cobra Jet Concept i pokazao da mala zapremnina motora ne mora nužno biti ozbiljna prepreka ka sportskim performansama.

U vječnoj utrci s konkurencijom, Ford Racing po prvi je put opremio svoj cestovno legalni trkaći automobil s turbo motorom odlučivši se na ugradnju nagrađivane tehnologije na kojoj se temelje moderni EcoBoost motori.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Dame i gospodo – ovo je novi Ford Mustang Slika nije dostupna SEMA Stari Golf 'jedinica' po uzora na rally Grupe B

Kada su prvi Mustang Cobra Jet sportski coupei izašli iz Mustangove tvornice 1968. godine za snagu su se oslanjali na masivne 7.0-litrene V8 motore s jednako masivnim karburatorima.

''Kada je četiri desetljeća kasnije stigla nova generacija Mustang Cobra Jet-a, pobjede na trkaćim stazama bile su zagarantirane modernim 5.4-litrenim V8 motorom s izravnim sustavom ubrizgavanja i superpunjačem s remenom,'' prisjeća se Jesse Kershaw, voditelj natjecateljskih aktivnosti u Ford Racingu. ''Protekle četiri godine Cobra Jet je postao omiljen među natjecateljima i gledateljima i najuspješniji automobil novije proizvodnje u utrkama ubrzanja na 400 metara,'' dodaje Kershaw.

Prošle godine Mustang GT-ov potpuno nov 5.0-litreni V8 motor našao je svoj dom pod poklopcem Cobra Jet modela, kako u varijanti sa superpunjačem tako i bez istoga. U toj varijanti Cobra Jet Mustang već je ionako bio prilično brz čemu u prilog ide podatak da četvrtinu milje prelazi za osam sekundi!

''Unatoč manjoj zapremnini motora, novi 5.0-litreni motor lakše diše sa sustavom varijabilnog rada ventila a s glavama cilindara s Boss 302 modela manji motor pruža vrlo slične performanse dok istovremeno nudi tehnološki napredna rješenja kakva danas nude cestovni Mustang modeli,'' kaže Rob Deneweth, inženjer Ford Racinga zadužen za razvoj pogonskog sklopa Cobra Jet-a.

''Od prvog trenutka otkad je Cobra Jet ponovno lansiran na tržište 2008. godine, kontinuirano razvijamo motor da bi radio još bolje i dostavljao još više snage te tako ostvarivao bolje rezultate u utrkama ubrzanja na 400 metara u svojoj pripadajućoj NHRA klasi,'' dodao je Deneweth. Dok super punjači trenutačno pružaju snagu oni isto tako crpe puno snage za rad, posebno pri visokom pritisku.

Na sreću, svaki motor s unutarnjim izgaranjem ima velikodušan izvor energije koja inače odlazi u vjetar kroz ispušni sustav. Turbo punjači koriste termalnu i kinetičku energiju ispušnih plinova za pokretanje turbina koje zatim guraju više zraka u motor i donose veliko povećanje snage bez ikakvih gubitaka kao što je to slučaj sa super punjačima.

Inženjer zadužen za dizajn turbo punjača, Dave Born, pridružio se timu koji radi na Cobra Jet modelu nakon što je radio na 3.5-litrenom EcoBoost V6 motoru za F-150 i zahvaljujući njemu ovaj koncept postao je stvarnost. ''Dobro smo napravili, turbo punjenje jednako je dobra opcija ako ne i bolja od super punjenja,'' kaže Born.

►►►   Ford predstavio novi Shelby GT500

►►►   Mustang Boss 302 Laguna Seca: najupravljiviji Mustang ikada!

 

''Da bi nadoknadili za najveću primjetnu manu turbo punjenja – rupe ili pauze u dostavljanju snage – odabrali smo najmanje moguće turbo punjače koji nam pružaju dotok zraka koji trebamo. Također smo razvili neka druga rješenja za unapređenje vremena odaziva tako da smo postigli vrlo nisku inerciju i vrlo nisko unutarnje trenje,'' dodaje Born.

NHRA pravila za serijske Cobra Jet trkaće kažu da se dijelovi poput turbo punjača moraju temeljiti na serijskim proizvodnim komponentama. Borg-Warner dostavio je Ford Racingu manje i učinkovitije turbo punjače koji se temelje na onima koji se nalaze u Focus ST modelu, i te su jedinice ugradili u Cobra Jet koncept. Spomenuti turbo punjači manji su od onih koje koristi većina vozila u NHRA klasi, a dijelovi turbina izrađeni su od kompozita titanija i aluminija kojime je smanjena rotacijska inercija za oko 50 posto. Uz to što radilica leži na ležajevima s vrlo malim trenjem, kompresori se mogu zavrtiti do 150.000 okretaja u minuti gotovo trenutačno.

Ista, elektronički kontrolirana tehnologija koja se koristi na serijskim EcoBoost motorima omogućava turbo punjačima da se okreću i stvaraju pritisak potreban za trenutačnu dostavu snage i ubrzanje kakvo je potrebno u utrkama ubrzanja s mrtvog starta.

Jedan od glavnih razloga zašto proizvođači automobila kreću u natjecateljske vode jest što im sudjelovanje u profesionalnom automobilističkom sportu omogućava izuzetno veliko iskustvo i nova znanja koja se zatim mogu koristiti u serijskim proizvodnim vozilima kakva vozimo svaki dan.

Cobra Jet prototip na SEMA-i je predstavljen u jedinstvenoj izvedbi novih Ford Racing trkaćih boja. Bijela boja karoserije naglašena je s asimetričnim crnim i plavim prugama koje se protežu preko automobila od prednjeg do stražnjeg branika. Cobra Jet na bokovima nosi istu kombinaciju crnih i plavih pruga u vijugavom dizajnu s tradicionalnom glavom kobre.

Hoće li Ford baciti ovaj Mustang Cobra Jet Concept s bi-turbom u serijsku proizvodnju za sada nije poznato a do tada nam ne preostaje ništa drugo nego uživati u fotografijama! Uskoro se očekuju i kompletni tehnički podaci i cijene!

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene