Pročitajte i ovo
270 KS i 330 Nm
Najbrutalniji serijski Peugeot postao stvarnost!
Shelby GT500 vs. Camaro ZL1
"OBJAŠNJENJE" I "ISPRIKA"
VIDEO Oglasio se muškarac koji je gazio ruže za ubijene žene
Poziv Domagoja Mikića
Ova pošast razara obitelji i uzima živote, a sve je dostupnija. Slomljeni otac: "Bili smo povezani kao prst i nokat. A onda se jedne noći nije vratio kući..."
Traje potraga
Razbojnik hara Trešnjevkom: U pola sata napao dvojicu muškaraca, a na meti su mu bile ove stvari
SVT (Special Vehicle Team) zaslužan je za to da je novi Shelby GT500 sa svakom novom modelskom godinom oplemenjen najnovijim tehnološkim rješenjima kojima su performanse ovog pravog američkog 'muscle-car-a' dostigle nove razine.
Pod poklopcem motora nalazi se 5.8-litrena jedinica čiji je blok motora izrađen kompletno od aluminija a ista proizvodi 650 KS i 814 Nm okretnog momenta, čime je ovo službeno najjači serijski V8 motor na svijetu. Ono što će mnoge začuditi jest da će novi američki 'muscle-car' na račun inovativnih tehnoloških rješenja i mase od 1.750 kg nuditi prosječnu potrošnju goriva od ispod 10.5 l/100km (vjerujemo da su to mislili na nizbrdici u leru!?). Ubrzanje do 100 km/h trajat će nešto ispod 4 sekunde uz maksimalnu brzinu od preko 320 km/h.
Gotovo svaki element pogonskog sklopa dodatno je optimiziran kako bi se automobil bolje nosio s većom snagom a da spomenemo neke u novi Shelby ugrađen je novi i učinkovitiji super punjač, novi poprečno bušeni blok i glave cilindara, novi profili bregaste osovine, novo kardansko vratilo od karbona te dorađena spojka i mjenjač te pogonska osovina.Kompletan sustav hlađenja također je znatno unaprijeđen.
Dorađen je i sustav prijenosa pri čemu je svaki stupanj prijenosa na Ford Shelby GT500 posebno dorađen kako bi mogao prenijeti sav taj okretni moment i iskoristiti više snage koja je na raspolaganju i olakšati upravljanje. Ključan element pogonskog sklopa, 6-stupanjski ručni mjenjač, nudi bolje stupnjeve prijenosa i kvalitetnije kućište kako bi i sam mjenjač lakše podnosilo ogroman okretni moment.
Boljem prianjanju na površinu i upravljivosti pridonijele su i sljedeće stavke: Torsen diferencijal s ograničenim proklizavanjem koji pomaže stražnjem ovjesu da prenese maksimum okretnog momenta uz što bolju trakciju na što duže vrijeme što će posebno doći do izražaja u trkaćim uvjetima (spomenuti diferencijal spada u Performance paket opreme), zatim Launch Control sustav koji je jedinstven po tome što je integriran s kontrolom motora i kontrolom trakcije, te posljednje ali ne i najmanje važno novi Shelby ima Brembo kočioni sustav s novim 6-klipnim kočionim kliještima sprijeda te većim diskovima sprijeda i straga.
Nova modelska godina Shelby GT500 modela može se pohvaliti i boljim aerodinamičkim karakteristikama. Potisne sile su veće što pozitivno utječe na performanse pri svim brzinama. Inženjeri su uspjeli zauzdati zrak koji protječe oko automobila i kroz njega kako bi dodatno poboljšali hlađenje, povećali potisne sile i sveli otpor zraka na minimum. Prednja maska i spliteri modificirani su kako bi mogli podnijeti ekstremna opterećenja prilikom vožnje preko 300 km/h što je u konačnici rezultiralo automobilom koji ulijeva veći osjećaj sigurnosti i boljeg držanja pri većim brzinama. Nova aerodinamika postiže čak 33 posto više potisne sile pri brzini od 260 km/h u odnosu na prethodni model.
Svime gore spomenutim, logično je da je i vozna dinamika novog Shelbya bolja nego ranije. Sustav kontrole protiv proklizavanja i elektronička kontrola stabilnosti vozila mogu se u potpunosti isključiti što nije preporučljivo na javnim cestama već u kontroliranim uvjetima na stazi. Također je dostupan i tzv. Intermediate Sport Mode koji omogućava agresivniju vožnju dok spomenuti sustavi nisu u potpunosti neaktivni.
Gotovo svaki sustav koji je na raspolaganju vozaču može se prilagoditi individualnim potrebama uključujući i Bilstein elektronički podesiv ovjes, Launch Control, AdvanceTrac podešenja i rad servo-upravljača.
Shelby GT500 dolazi s dva nova tipa naplataka od kovanog aluminija, 19-inčni naplatci sprijeda i 20-inčni straga, a omotani su u Goodyear Eagle® F1 SuperCar gume.
Pravi entuzijasti mogu dodatno oplemeniti spomenuti Performance paket opreme s dodatnim Track paketom za ultimativne performanse. Ovaj paket uključuje dodatan sustav hlađenja motora, diferencijala i sustava prijenosa za veću dugotrajnost. Ovi sustavi hlađenja igraju najvažniju ulogu u sprečavanju da se ključne komponente pogonskog sklopa i podvozja ne pregrijavaju u vožnji pri velikim brzinama ili na stazi.
Novi Shelby GT500 proizvoditi će se u tvornici AutoAlliance Internationala u mjestu Flat Rock u američkoj saveznoj državi Michigan. U prodaju kreće sljedeće godine a uz novi Chevrolet Camaro ZL1 predstavlja sam vrh američke auto industrije (supersportskih automobila).