Već je postalo izlizano govoriti o napretku južnokorejskih proizvođača automobila. Hyundai i KIA već su godinama potpuno ravnopravan konkurent europskim markama u gotovo svim klasama. No, ambiciozni Korejci uvijek imaju neko iznenađenje u garaži. Ove godine je to prije svih KIA Stinger.
Limuzina srednje klase, u kojoj vlada njemačko sveto trojstvo, izazovan je teren za ispitivanje vlastitih inženjerskih i dizajnerskih mogućnosti.
KIA je sa Stingerom uspjela zaokupiti pažnju automobilskih insajdera i drugih petrolista širom globusa. Dok s nestrpljenjem čekamo kraj siječnja za hrvatsku dinamičku premijeru prenosimo vam dijelove razgovora s kolegama sa svih strana svijeta koji su ga već vozili.
Prijatelji iz hamburškog ureda Auto Bilda usporedili su, u jednom od listopadskih izdanja, Stinger GT-S i njegovih 370 konjskih snaga i bi-turbo motorom opremljeni VW Arteon 4Motion. Njemački test vozači koje je teško impresionirati bilo čime što nije “made in Germany” nisu krili zadovoljstvo V6 motorom i udobnošću Stingera baš kao i količinom opreme koja serijski dolazi iz Koreje. Sve to uz fer cijenu. Uz sve očekivane Arteonove vrline, Stinger je ipak bolja preporuka za kupnju.
Kolege iz britanskog Autocara organizirali su troboj u kojem je Stinger suprotstavili Jaguaru XE-S i BMW-u 440i. Vječno u potrazi za istinskim vozačkim karakteristikama automobila autocarovci dijelili su pohvale Stingeru za poletni V6 motor. Taj šestak možete voziti u niskim okretajima i u brzini više bez straha da neće snažno ubrzati kad vam to bude potrebno.
Britancima se svidio i udobni ovjes koji se pokazao poželjnim na grubim engleskim cestama. Stingeru su ipak zamjerili nešto veću masu u odnosu na konkurente te savjetovali korejskim inženjerima da oslobode malo više zvuka iz auspuha. Prema njihovim riječima dodatno fino tjuniranje 8-brzinskog automatskog mjenjača moglo bi staviti Stinger na sam vrh premium limuzina.
Novi svjetski poredak – KIA ima najbolju premium limuzinu? - 3
S druge strane velike bare, američki Motor Trend preporučuje Stinger svim auto entuzijastima i naglašava kako je omjer udobnosti i dinamike vožnje idealno pogođen za svakodnevicu. Drugačije postavke, kažu američki kolege, narušile bi smisao velike GT limuzine. Također, hvale i izdržljivost kočnica koje su (i oni to primjećuju) ne baš lagani automobil zaustavljale uvjerljivo u svakom krugu na testnoj stazi.
Među australskim petrolistima dobri, stari V8 motor još uvijek je aristokratsko tehničko postignuće. Zato su novinari Motor magazina Stinger stavili u usporedbu s, većini Europljana nepoznatim, Holdenom VFII SS-V Redline. Motiv je bio - ako se može nositi s 415 KS jakim australskim muscle carom onda Stinger zaslužuje poštovanje.
Nakon višednevnih vožnji zanimljivim australskim zavojitim cestama i usporednih ubrzanja KIA je dobila sve pohvale. Brz i precizan volan ponekad se čini mrvicu umjetnim dok bi i oni automatski mjenjač u Stingeru poslali na doradu za još bolji vozački doživljaj. Konačni sud o Stingeru Australci su pretočili u priznanje kako sljedeći automobil koji kupuju je upravo KIA Stinger. Takva pohvala sigurno puno znači ako znamo da dolazi o ljudi koji su vozili tisuće različitih automobila.