Toyota FT-86 koncept rezultat je suradnje Toyote i Fuji Heavy Industries (Subaru) koji su u kolovozu 2009. godine objavili da namjeravaju zajedno proizvesti kompaktni sportski automobil sa stražnjim pogonom. Subaru je na osnovu ove konceptualne studije nedavno predstavio i svoj Subaru BRZ model koji smo vam nedavno predstavili u STI konceptualnoj verziji.
Pročitajte i ovo
Velika obljetnica
Kovanica od 6 tisuća eura: Britanija predstavila kolekciju kovanica posvećenu slavnom filmskom junaku
James Bond - Za smrt nema vremena
Čekanje je konačno gotovo
Otkada je Toyota počela raditi na razvoju svog Sports 800 modela s dvocilindričnim boxer motorom još davne 1962., japanski proizvođač ostao je dosljedan dugoj tradiciji stvaranja uzbudljivih sportskih automobila usmjerenih na pružanje užitka u vožnji koji su bili jednako uspješni u natjecateljskim vodama koliko i omiljeni kod opće javnosti.
2000 GT prvi je puta bio prikazan na Tokyo Motor Showu 1965. godine, a s ovim modelom Toyota se etablirala u svijetu kao proizvođač sportskih automobila. Dvije godine kasnije, 1967. godine, kabriolet verzija 2000 GT-a pojavila se u James Bond filmu ''You Only Live Twice''. Nažalost, kabriolet inačica izrađena je posebno za potrebe filma jer Sean Connery nije mogao stati u standardni coupe te zapravo nikada nije niti pokrenuta serijska proizvodnja. Kasnije je Toyota predstavila MR2 model koji je također stekao reputaciju kao jedan od najupravljivijih sportskih automobila svih vremena.
Između 1970. godine i 2006. Toyote je predstavila čak sedam generacija popularne Celice. Time dolazimo do Toyote Supre koja je predstavljena 1979. godine. Prve dvije generacije automobila temeljile su se na Celici, a Supra je postala poseban model tek s trećom generacijom postojanja lansiranom 1986. godine. Supra korijene vuče zapravo iz 2000 GT automobila.
Svojom reputacijom kao automobil koji pruža čisto vozačko zadovoljstvo i uzbuđenje, Corolla AE86 bila je i posljednji model u nizu koji je poslužio kao inspiracija tijekom razvoja najnovijeg konceptnog sportskog automobila iz Toyote – FT-86. Toyota Corolla Levin AE86 imala je prednje smješten motor i pogon na stražnje kotače, kompaktne dimenzije, malu masu, besprijekornu ravnotežu i izuzetan omjer snage i mase čime je ovaj automobil postao najpoželjniji automobil za sve rally i circuit utrke od '83. do '87. godine. Čak i danas, AE86 je popularan automobil među vlasnicima i vozačima.
Umjesto da se oslone na masivni agregat velike zapremnine, FT-86 vraća se korijenima svojim boxer benzinskim motorom, zadnjim pogonom te 6-stupanjskim ručnim mjenjačem a kompaktnim dimenzijama i malom masom te niskim gravitacijskim težištem postignut je najbolji mogući omjer snage i mase.
Novi sportski coupe iz zemlje izlazećeg sunca pod poklopcem motora skriva 2.0-litreni četverocilindrični boxer motor sa 197 KS dostupnih pri 7.000 o/min te 203 Nm maksimalnog okretnog momenta dostupnog pri 6.600 o/min. Iako ovo možda nisu brojke od kojih zastaje dah, performanse bi ipak trebale biti potpuno respektabilne zahvaljujući vrlo dobroj upravljivosti automobila te masi od samo 1210kg.
Svojim elegantnim proporcijama i izduženom haubom te duboko usađenim putničkim prostorom, ovaj automobil je posveta Toyotinoj dugoj i bogatoj povijesti proizvodnje sportskih automobila. FT-86 u potpunosti je orijentiran na vozača i dizajniran na način da preciznim upravljanjem te trenutačnim odazivom pruža maksimalno zadovoljstvo i zabavu u vožnji za one kojima je vožnja strast a ne potreba.
Niska i izuzetno aerodinamična karoserija koja prekriva mehaničke komponente automobila također je napravljena da bude što kompaktnija te tako s razmjerno dugim međuosovinskim razmakom od 2.570mm mjeri 4,24 metra u duljinu, 1.8 metar u širinu te samo 1, 3 metra u visinu.
FT-86 bi trebao doći u dvije varijante. Jača varijanta dolazi s diferencijalom s ograničenim proklizavanjem u kombinaciji s ručnim ili automatskim mjenjačem, dok će slabiji model biti opremljen samo s ručnim mjenjačem.
Toyotin coupe s punim paketom opreme dolaziti će s kožnim upravljačem, LED svjetlosnim sklopovima i audio sustavom sa šest zvučnika, sportskim papučicama i mjeračima s bijelom podlogom. Modeli će se razlikovati i po veličini naplataka pri čemu je plafon skromnih 17 inča dok početni modeli dolaze sa serijskim naplatcima od samo 16-inča.
Toyotin novi sportski automobil u europske auto salone stiže već sljedeće godine. Jedva čekamo saznati više tehničkih podataka i pogledati službene fotografije.