Krećemo s kabrioletom, jer ipak je Dubrovnik u proljeće, idealno okruženje za ovaj automobil. Novi bi 308 CC tako trebao nastaviti uspješnu karijeru koju je otvorio prethodnik, 307, kao i za broj manji 207, odnosno 206 CC, začetnik modernih CC modela. Puno brojki koje samo dokazuju kako Francuzi ovdje imaju popriličnog iskustva. Dapače, prva generacija koja je imala metalni sklopivi krov, originalna je Peugeotova ideja još iz tridesetih godina prošlog stoljeća…
Pročitajte i ovo
Sigurnost na prvom mjestu
Peugeot zimski pregled vozila
Pobjednička ponuda
Peugeot pobjednička ponuda
Novi je CC zadržao elegantne vanjske linije prethodnika. I s podignutim kao i sa spuštenim krovom djeluje dojmljivo, i teško mu je naći primjedbu na vanjski izgled. Prethodnik, primjerice, nije bio po svačijem ukusu zbog nespretno riješenog stražnjeg kraja, no novi model to ispravlja u potpunosti.
Nema podjele na muške i ženske automobile
Nadalje, podjela na muške i ženske automobile za njega ne vrijedi, pa bi mogli reći da je 308 CC Peugeotov unisex proizvod. Nešto je veći od 307-ice, a najbitnija novost za topless vožnju i po hladnom vremenu je Airwave sustav. On struju toplog zraka, iz naslona za glavu, usmjerava u područje vrata i ramena vozača i suvozača. Tako se kabrio osjećaj ne mora ograničiti samo na tople dane.
Motori s kojima kreće u osvajanje tržišta su 1.6 litreni turbo benzinac sa 150 konja, te dvolitreni HDI snažan 140 konja. U kombinaciji s automatskim mjenjačem, HDI ima 4 konja manje. Slabiji benzinac u ponudi nema turba i razvija 120 konja, a nešto kasnije stiže i 1.6 litreni HDI sa 112 konjskih snaga. Dizelaši su, dakle, postali sastavni dio kabrio ponude.
Cijena ulaznog modela 308 CC kreće od 185 tisuća kuna.
Predstavljen prvi crossover bez terenskih ambicija
S otvorenog modela prelazimo na nešto posve drugačije. Ovo je 3008, Peugeotov prvi crossover, ali bez terenskih ambicija. Barem za sada. Dakle, pogon je samo na prednje kotače, a jedina predviđena 4x4 verzija trebao bi biti hibrid čiju će zadnju osovinu pokretati elektromotor. Taj model stiže 2011.
Dakle, 3008 je vrlo dobro napravljen i osjećaju u kabini se nema što prigovoriti. Ponuda motora je, razumljivo, manje-više identična onoj kod 308-ice CC. 1.6 litreni benzinac sa 120 konja je ovdje jedini motor u ponudi bez turba. Potpomognut turbo punjačem dolazi u dvije verzije - sa 150, odnosno 156 konja, i s opcijom automatskog mjenjača.
Cijena osnovnog modela iznosi 152 tisuće kuna.
Širem krugu kupaca zanimljivija dizelaška ponuda sastoji od 1.6 litrenog HDI-a sa 110 konja, i dvolitrenog sa 150, odnosno 163 konja. Jača se verzija i kod dizelaša kombinira s automatskim mjenjačem. Prvi kilometri s dva nova Peugeotova aduta samo su nas površno upoznala s njihovim mogućnostima. I dok nam se 308 CC odmah uvukao pod kožu, još tražimo pravu ulogu za 3008. U Peugeotu su sigurni u njegov uspjeh, pa ćemo im, za sada, vjerovati.
Emisiju Automotiv pogledajte u nedjeljnjom terminu na programu Nove TV.