Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Materijal je još uvijek, slikovito rečeno vruć. Njemački auto klub ADAC, je krajem ožujka objavio službene rezultate testiranja najnovije kineske limuzine koja se nudi na njemačkom tržištu. U njihovom laboratoriju testiranja se od početka godine vrše po novim pravilima koje je propisala krovna organizacija za europske crash test standarde Euro NCAP.


Dakle, riječ je o strožim, zahtjevnijim testiranjima, uvedenima prvenstveno zbog činjenice jer je većina automobila dobivala maksimalnih pet zvjezdica. ADAC je s kineskim automobilima vrlo dobro upoznat. Naime, 2007. godine ondje je proveden crash test na prvom kineskom modelu, Điang-ling Land Windu. Šokantne prizore mogli ste vidjeti isključivo u Automotivu, a evo kako je glasila ocjena njemačkih stručnjaka.

Vezani članci Sudar na raskrižju Branimirove i Heinzelove u Zagrebu Pa kud baš na njih... Na zagrebačkom raskrižju autom se zabio u policajce Ilustracija - 7 Strava u Zadru: Muškarac (32) namjerno se autom zaletio u djevojku (19) - slomljena joj zdjelica

'Landwind je najgori automobil kojeg smo testirali posljednjih godina. Sigurnosna razina odgovara vremenu prije nego što su uvedeni sigurnosni testovi ADAC-a, polovicom osamdesetih godina. Rekao bih da se ovdje radi o sigurnosnoj razini oko trideset godina iza našeg vremena', rekao je Wilfried Klanner, voditelj ADAC testa i tehnika.

BS 6 osvojio samo jednu zvjezdicu

Nakon ovakvih komentara samo bi se nerazuman čovjek odlučio na kupnju ovakvog automobila. Uz Điang-ling u Njemačku je stigla i kompanija Brilliance s velikom, 4.9 metara dugačkom limuzinom BS6. ADAC je izvršio isti test, a BS 6 je osvojio tek jednu zvjezdicu. Dakle, bolje od Landwinda no još uvijek nedovoljno dobro. Dapače, katastrofalno loše. Kinezi su morali dobro razmisliti kako dalje.

Prije nekoliko mjeseci u Njemačkoj su u prodaju pustili manju limuzinu po cijeni od svega 16.000 eura. Ime joj je BS4, a za nju Brilliance tvrdi kako su izvršili ozbiljne sigurnosne preinake. ADAC nije dugo čekao. Novi je Brilliance morao na crash test. . Takozvani Dummyji, specijalne lutke koje simuliraju putnike, stavljaju se na svoje pozicije. Straga jedno dijete, a naprijed dvoje odraslih. Njihov se smještaj laserski precizno podešava kako bi podaci nakon sudara bili što egzaktniji. Vrše se i posljednja mjerenja koja se, kao 'početno stanje', unose u kompjuter.

Testiranja pokazala značajna poboljšanja

U odnosu na ranije testirani BS6 primjetan je pomak u opremanju kabine. Automobil se postavlja na startnu poziciju, nakon čega se, neposredno prije početka crash testa, nanosi boja na glave Dummyja, kako bi se mogla vidjeti putanja glave tijekom sudara.

Automobil s 40 posto površine prednjeg dijela udara u statičnu prepreku. Brzina kretanja iznosi  64 km/h, a 
na prvi pogled, stanje baš i ni izgleda dobro. Pomoću uređaja mjeri se kolika je sila potrebna za otvaranje vrata. Naime, nakon sudara je vrlo važno da se vrata mogu otvoriti, da to može učiniti i slabija, ženska ruka, jer su upravo prve minute nakon sudara ključne za pružanje prve pomoći unesrećenima. Uz to, u slučaju požara, ozlijeđene treba izvući iz vozila. Sudar je pokazao slabosti kineskog automobila ali ADAC-ovi stručnjaci ističu kako su Kinezi ipak poradili na sigurnosti.

'Automobil se bazira na identičnoj platformi kao i BS6, no ovdje vidimo značajna poboljšanja. Dakle, putnička kabina kod modela BS4 je puno stabilnija nego kod BS6. Vidjeli smo kako se brzo reagiralo nakon našeg testa s modelom BS6. Nadamo se da će se u budućnosti novi kineski automobili poboljšati i da će na crash testu postići još bolje rezultate', rekao je Volker Sandner, voditelj testiranja.

Cijena ipak nije jedini faktor

Nakon frontalnog sudara slijedi bočni sudar. On simulira udar drugog vozila u statični automobil. Brzina kretanja objekta koji udara iznosi 50 km/h. 'Rezultat bočnog sudar nije baš uzoran ali je primjetno snažno poboljšanje u odnosu na BS6. Zahvaljujući instaliranju bočnih zračnih jastuka, vidljivo je osjetno poboljšanje na području prsa putnika', dodao je Volker Sandner.

Dakle, Kinezi su ipak shvatili kako cijena nije jedini faktor kojim se privlače kupci. Barem ne na europskom kontinentu. BS4 je puno sigurniji nego BS6, no kako se europska crash test norma postrožila, tako ovaj Kinez nije zaslužio niti jednu zvjezdicu. Pedale, upravljač i armatura snažno prodiru u prostor putnika, a glava vozača je promašila zračni jastuk. Iznad vozačevih nogu nalaze se oštri dijelovi koji mogu uzrokovati opasne, po život teške ozljede.  Prema tome i ovaj je Kinez daleko od onoga što možemo preporučiti. Ne-kineski automobili su nedvojbeno skuplji, no sigurnost je kod njih na osjetno višoj razini.

Emisiju Automotiv možet pogledati u nedjelju, u jutarnjem programu Nove TV.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju