Izuzetno hrabro dizajnirani crossover već na prvi pogled zaslužuje nagradu za originalnost. Na Jukeu ćete teško naći neki detalj za koji bi sa sigurnošću mogli ustvrditi da je već negdje viđen.
Pročitajte i ovo
Sportski duh iz Nissana
Nismo izvedbe modela Qashqai i Pulsar će imati 270 KS
Pojačaj doživljaj
Kreiraj svoj savršeni Juke uz gratis alu naplatke i krovni spojler u boji po izboru
Originalno, razigrano, agresivno i pomalo svemirski. Juke privlači pažnju svakim svojim dijelom. Kada tri para svjetala dominantno izvire iz mraka, jasno je kako dolazi nešto posebno. Upravo taj prednji dio je i najupečatljiviji detalj na Jukeu. No niti ostatak nije zanemaren i djeluje kao da dolazi iz dva različita svijeta: donji dio automobila iz terenskog svijeta, a gornji, sa zakošenim stražnjim dijelom i skrivenim kvakama stražnjih vrata, iz sportskog svijeta.
U potpunosti je jasno kako su dizajneri ovdje imali potpuno odriješene ruke i samo jedan zadatak, stvoriti nešto što će prije svega privlačiti pažnju. A to Jukeu fantastično uspijeva pogotovo kada se nađe u svojem najprirodnijem okruženju, gradu. Ipak je ovo takozvani urbani crossover. Automobil koji nakratko može i u divljinu, no najbolje se osjeća u gradu.
Neznatno veći gradski automobil
A urbanim uvjetima dobro su prilagođene i dimenzije. S 414 centimetara Juke je tek neznatno veći od modernog gradskog automobila. Tko bi rekao, jer zbog svojeg specifičnog dizajna djeluje mnogo masivnije. Za vanjski dizajn je Juke zaslužio velike pohvale, a ništa drugačije nije niti u unutrašnjosti. Ni traga od nekadašnje japanske nemaštovitosti. Ovo je ponovo originalno, razigrano i agresivno. Posebno u oči upada lakirani centralni tunel za čiji je dizajn kao jasna inspiracija poslužio spremnik goriva motocikla.
Koliko god hvalili njen izgled, kabina istodobno zaslužuje i kritike i to kada je prostranost u pitanju. Na prednja dva sjedala je još sve u redu, no straga je zato prostor, posebno onaj za glavu, prilično ograničen. Isto vrijedi i za prtljažnik koji je s 251-om litrom prilično skroman. Nema dvojbe, ovdje je praktičnost platila danak dizajnu i dimenzijama.
Jedan detalj unutrašnjosti posebno je važan za vozne karakteristike Jukea. Naime, pritiskom tipke, komande klima uređaja se pretvaraju u sustav koji Nissan naziva i-CON (aj-kon). Pomoću njega vozač sam može namještati postavke automobila: od odaziva na gas, preko upravljača do načina rada automatskog mjenjača. U ponudi su tri postavke, Normal, Eco i Sport. Odabirom odgovarajuće mijenja se i prikaz na zaslonu, od pokazivača okretnog momenta, preko eko indikatora do pritiska turbo punjača. I-CON prikazuje još jedan zanimljiv detalj - G silu.
A kada je u pitanju G-sila, testirani Juke ima što za ponuditi. Potpuno nov motor obujma 1,6 litara, s turbo punjačem i izravnim ubrizgavanjem goriva, razvija 190 konjskih snaga. Sasvim dovoljno da mali Juke zapali vatru. 8,4 sekundi do 100 i maksimalnih 200 na sat, respektabilne su vrijednosti, a s motorom jako dobro harmonira i CVT automatik, odnosno mjenjač s kontinuiranim varijabilnim prijenosom. Za one koji još ne znaju, ovaj mjenjač radi na sličnom principu kao kod skutera, no naravno u Jukeu je mnogo profinjeniji.
Dvije zamjerke Nissan Jukeu
Primjerice u Sport načinu rada on simulira promjene brzina, dok u ostala dva radi u jednoj varijabilnoj brzini. No mjenjač zaslužuje i tri zamjerke. Naime, nije primjetno da pridonosi štednji goriva tako da Juke unatoč deklariranih 6,9 litara lako potroši i više od 11. Druga zamjerka ide na račun nedostatka poluga za mijenjanje brzina na upravljaču. Karakteru ovog automobila one bi itekako pristajale. I kao treće, CVT krade dosta performansi. Juke s ručnim mjenjačem je čak 15 kilometara na sat brži.
U vožnji je Juke izuzetno zabavan zahvaljujući dobrom ovjesu te pogonu na sve kotače s aktivnim stražnjim diferencijalom. Osim što vožnju na asfaltu čini zabavnijom, ovaj pogon omogućuje i blage off-road izlete. Sumiramo li, Nissan Juke je pravo osvježenje na tržištu. No ako vam je bitan samo izgled, zaboravite na ovakav top model.
Osnovni Juke ima 117 konja, nema pogon na sve kotače i CVT mjenjač, što ga čini gotovo dvostruko jeftinijim, dok vizualno ostaje jednako atraktivan. S druge strane, ako Vam se sviđa ovo što ste vidjeli znajte da sve to košta 206 tisuća kuna. Popriličan iznos, no Juke ga uglavnom u gotovo svakoj kategoriji opravdava.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom u jutarnjem terminu programa Nove TV.