Sprijeda je tako konzervativni Nijemac dobio novu masku i agresivna svjetla, po uzoru na ostale narodne modele, dok je straga vertikalno rješenje svjetala zamijenjeno horizontalnim. Tu su i neke sitne modifikacije na odbojnicima kao i na retrovizorima. Sve u svemu, Touran sada djeluje svježije, zanimljivije, no ne i atraktivno poput nekih modela iz ove klase.
Pročitajte i ovo
Veći i prostraniji
[VIDEO] Novi Volkswagen Touran
Atraktivni jednovolumen
Renault objavio cijene novog Espacea u Hrvatskoj
U kabini stara dobra VW priča. Ponovo nedostaje razigranosti konkurenata ali su zato kvaliteta materijala i završna obrada na visokoj razini. Robusnost je glavna osobina Touranove kabine. Za malu djecu i obitlejske potrebe idealno. Redizajn je donio i inteligentniji razmještaj komponenata tako da je ergonomija doista vrhunska.
Kao i kod drugih Volkswagena i ovdje je upravljač idealnih dimenzija te podesiv po visini i dubini. K tome, feed-back je sjajan. Vozač točno osjeća što se događa s automobilom, što uglavnom nije slučaj s konkurentima u ovoj klasi. Neatraktivna uglata forma ipak ima svoju veliku prednost - prostranost. Touran je zaista iznimno prostran, čini nam se i najprostraniji u klasi. Uz to, tu je i brdo pretinaca i sličnih korisnih odlagališta. Mi smo ih nabrojali čak 39.
Što pak ne stane u pretince, sigurno će u prtljažnik. U konfiguraciji sa stražnjom klupom s tri zasebna preklopiva sjedala, obujam iznosi impozantnih 695 litara. Spuštanjem tih sjedala, brojka raste na skoro 2000 litara.
U posljednje vrijeme u Automotivu ste mogli vidjeti testove nekoliko obiteljskih Volkswagena. Sve su redom pokretali TDI motori, no u Touranu smo uživali u sjajnom benzincu. Naime, ovdje je 1,2 litreni trubo benzinac s direktnim ubrizgavanjem i najvećom snagom od 105 konja. Doista malen motor, posebice kada pogledamo masu Tourana od 1450 kilograma i ne baš aerodinamičnu karoseriju. No, dojam je upravo iznenađujuć. Naime, s impresivnih 175 Nm, što je znatno više odnosu na slične motore kakve nudi konkurencija, Touran je prilično živahan.
Snage ima u svim režimima rada, mjenjač sa šest brzina je dobro proračunat, i upravo tim činjenicama maleni TSI pobjeđuje atmosferske motore slične snage ili momenta. I sve to uz prosječnu potrošnju od svega 7 litara. Zaista pohvalno.
Troši više od dizelaša
Dakle, svi oni koji ne podnose dizelaše, ne trebaju nimalo strahovati ima li adekvatne zamjene. Iako troši više od dizelaša, TSI je u startu dosta jeftiniji, a ako vas ne zadovoljava 185 km/h najveće brzine i 11,9 sekundi do stotke, VW nudi i snažnije TSI motore, nekoliko puta okrunjene na izboru za motor godine.
Spomenimo još kako je lakoća vožnje izvanredna, dok ovjes iznenađujuće dobro upija neravnine te odlično komunicira s karoserijom ne dopuštajući joj ljuljanje u zavojima, što je primjetan nedostatak kod usporedive francuske konkurencije. Očekivano, od njih je Nijemac skuplji, no pokazao je svoje prednosti. Testni primjerak, s nekoliko dodataka dodatne opreme stoji 174 tisuće kuna.
Sve u svemu, Touran je izvrsni obiteljski prijevoznik, iako ne i odveć privlačan. Potpuno u skladu s ispravnom filozofijom važno je da su vozač i putnici zadovoljni, a ne da se dive automobilu na parkiralištu, dok u vožnji stvari ne štimaju.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom u jutarnjem terminu programa Nove TV.