Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Donosimo vam kratko istraživanje o savjetima za uštedu goriva da bismo napokon razlučili mitove od činjenica.


Iako su cijene goriva u današnje vrijeme više nego nestabilne i promjenjive, oni discipliniraniji uvijek traže načine kako izvući najviše iz svog spremnika goriva. Dok neki savjeti drže vodu, oni koje ćemo vam spomenuti, prema rezultatima analize koju je proveo autos.msn.com, danas više jednostavno nisu primjenjivi ili su najobičniji mit.

Vezani članci Naši automobili troše puno više nego što mislimo Naši automobili troše puno više nego što mislimo Slika nije dostupna Proizvođači tvrde da automobili troše sve manje, a ovo su razlozi zbog kojih mi to ne osjetimo


Što je vozilo starije, potrošnja goriva je sve veća
Naravno da će rad vozila biti sve lošiji i lošiji s vremenom ako ga ne održavate. Isto se odnosi i na potrošnju goriva. Ali ako redovito održavate svoje vozilo i vodite računa o tome da li nešto treba popraviti, ne bi trebalo doći do bilo kakvog zamjetnog povećanja u potrošnji goriva.

Prebacivanje u ler prilikom stajanja u prometu
Ovo je jedan od onih mitova koji je mogao držati priču kad su se koristili stari motori. Mnogi misle da paljene automobila podrazumijeva veliku potrošnju goriva pa ga zato ostavljaju da radi u mjestu misleći da tako manje troši Jako pogrešno! Današnja vozila imaju kompjuterizirane sustave ubrizgavanja goriva i uopće ne dopuštaju veliku potrošnju prilikom paljenja automobila. U biti, rad u mjestu je puno skuplji pa je tako i nastao današnji START / STOP sustav koji u takvim slučajevima gasi motor.

Pun spremnik goriva spriječava isparavanje goriva
Iako je svakako dobra stvar brinuti da nikada niste na rezervi, sama ideja da ćete spremnikom goriva koji je više pun nego prazan spriječiti isparavanje goriva u samom spremniku u najmanju je ruku neutemeljena. Kod automobila starijih godina proizvodnje možda je i bilo moguće da gorivo isparava u zrak, ali današnji moderni sustavi goriva projektirani su na način da sadržavaju sustave za sprečavanje takvog scenarija.

Nečisti filtar zraka dovodi do veće potrošnje goriva
Današnji napredni motori koriste kompjuterizirane sustave, točnije jedinicu za kontrolu rada motora koja precizno regulira omjer zraka i goriva. Kod modernih vozila zrak prolazi kroz filtar te tada kroz senzor protoka zraka koji govori kompjuteru da li je potrebno regulirati omjer zraka i goriva pri čemu manje zraka znači da manje goriva ide u motor. Ono što se može dogoditi ako ne pazite da su filtri zraka čisti jest da osjetite tromost pri ubrzanju vozila, ali nikako veću potrošnju.

Punjenje goriva kad su niže temperature omogućiti će uštedu potrošnje goriva
Godinama je prevladavao mit da ako punite automobil gorivom u doba dana kad su niže temperature, kao npr. u rane jutarnje sate tijekom ljetnih mjeseci, da ćete napuniti više goriva i stoga uštediti novac zato što je hladnija tekućina gušća. Iako vam se ova teorija može činiti logičnom zapravo se radi o čistoj izmišljotini. Spremnici goriva na benzinskim crpkama ne nalaze se u bačvama na izravnoj sunčevoj svjetlosti već se nalaze u spremnicima ispod razine tla s posebnom toplinskom izolacijom. Stoga bi bilo kakva manja promjena u temperaturi goriva bila toliko neznatna da ne biste niti primijetili bilo kakve značajnije potencijalne uštede.

Vožnja pri stabilnoj brzini smanjuje potrošnju
Obzirom da su tempomati u automobilima osmišljeni na način da održavaju određenu brzinu vožnje, većina vozača pretpostavlja da će im to pomoći da uštede na potrošnji goriva. Potrošnja doista može biti manja ako vozite ustaljenom brzinom na dužim relacijama (npr. na autocesti) na više-manje ravnoj cesti. Ali tko god je vozio automobil s tempomatom zasigurno je osjetio naglo povećanje brzine koje tempomat uzrokuje kad detektira da se vozilo kreće na većem usponu. To naglo ubrzanje troši puno goriva, isto onoliko kao da ste i sami naglo pritisnuli papučicu gasa, recimo, pretičući neko vozilo. Koncentriran vozač koji unaprijed predviđa moguće situacije u kojima bi trebalo prilagoditi brzinu vožnje u pravilu će sam lagano povećavati ili smanjiti brzinu vožnje i održavati relativno stabilnu brzinu bez naglih ubrzavanja i podizanja broja okretaja koji se vrlo često događaju kad je uključen tempomat.

Aditivi mogu utjecati na učinkovitiju potrošnju goriva
Svi mi voljeli bismo pronaći instant rješenje za neki problem, pogotovo ako dolazi u bočici koju možete uzeti s police dućana ili benzinske crpke. To su prepoznali i trgovci auto dijelovima i drugom opremom koji posvećuju cijele police svojih trgovina raznim proizvodima za poboljšavanje učinkovitosti potrošnje goriva. Ali, kao i u gotovo svemu u životu, ne postoji magičan napitak koji bi riješio ovaj problem. Iako tekućine za čišćenje ubrizgivača goriva mogu utjecati na učinkovitiju potrošnju goriva, i to samo ako su ubrizgivači u vašem automobilu prljavi i začepljeni, drugi aditivi vjerojatno neće u nikakvoj značajnoj mjeri utjecati na potrošnju goriva. Mi vam savjetujemo da, ako imate noviji automobil, ne koristite nikakve aditive jer samo možete izgubiti garanciju na vozilo!

►►►   Potrošnja goriva: Vječna borba službenih brojki i stvarne potrošnje


Sve u svemu, unatoč raznim savjetima i mišljenjima o načinima smanjenja potrošnje goriva, bilo kakva moguća ušteda goriva ne bi bila veća od par kuna više u novčaniku što u konačnici može biti veća muka za vas i ostale sudionike u prometu od bilo kakve konkretne dobrobiti. Naš savjet je da poštujete pravila u prometu, redovito održavate svoje vozilo i uživate u vožnji!
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.