Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Jedan od najpoželjnijih automobila u kompaktnoj klasi svakako je Seat Leon.


Španjolac vruće krvi ističe se atraktivnim stylingom, mamcem za mlade vozače. Nedavnim redizajnom, sexy Leon je postao još privlačniji, zahvaljujući sitnim ali bitnim izmjenama na branicima, svjetlima i drugim važnim, na prvi pogled jednakim detaljima.

Vezani članci Slika nije dostupna Hyundai i30 N protiv svih – ultimativna usporedba! Slika nije dostupna [TEST] Opel Astra 1.6 CDTI Dynamic

Tako je, primjerice, i stražnji prozor povećan zbog bolje vidljivosti. Ono što nije trebalo mijenjati je njegova jedinstvena forma, s gotovo kupeovskom linijom krova i prozora. Ukoliko u takozvanoj Golf klasi tražite vozilo kojim ćete istaknuti svoj nimalo dosadan karakter, Leon je svakako poželjan izbor.

Izgledom Leon osvaja na prvi pogled, a isti dojam nastavlja se i ulaskom u kabinu. Kao prvo, Leon pruža osjećaj kakav ne pruža niti jedan drugi kompakt. Zbog svoje specifične forme, s naglašenom uskim bočnim prozorima i nakošenim vjetrobranom, vozač i putnici imaju osjećaj kao da sjede u čvrstoj, kompaktnoj kupoli. Osjećaj je najsličniji sportskim automobilima, što po vokaciji Leon i jest. Zavaljeni u udobnim, izvrsno profiliranim sportskim sjedalima, s rukama na odlično izbalansiranom upravljaču, vožnja Leona je pravi užitak.

K tome, niti ovdje dizajn nije prepušten slučaju. Pazilo se na detalje, pa tako instrumenti s visećim kazaljkama izgledaju odlično, a i ergonomija je, po uzoru na njemačku braću iz koncerna, idealna. Još jedan zgodan detalj – centralna konzola zakrenuta prema vozaču. Leon to forsira dok drugi od toga odustaju.

Iako kupolasta, kabina nudi uzornu prostranost, a tu je i 341 litra prtljažnog prostora, odnosno 1166 litara sa spuštenim sjedalima.

Model koji testiramo nosi oznaku Copa (Kopa). Riječ je o posebnom paketu opreme s kojim se postižu značajne uštede. Tako paket opreme Copa sadrži klima uređaj, ABS, šest zračnih jastuka, električne prozore i retrovizore, alu naplatke od 16 cola, vrlo dobar audio MP3 uređaj sa šest zvučnika i komandama na upravljaču, USB, elektroničku blokadu paljenja, prikaz vanjske temperature, koristan tempomat i slične detalje.

Naš je testni primjerak bio opremljen izvrsnim benzinskim 1.2 TSI motorom. Taj je agregat nedavno uveden u cjelokupnu VW gamu, i trenutno je jedan od najboljih mini turbo benzinaca na tržištu. Odlikuje ga 105 konjskih snaga uz prilično velikih 175 Nm okretnog momenta, u idealnom rasponu okretaja, već od 1550 pa sve do 4100 okretaja.

Dakle, mali obujam, ali uz turbo i direktno ubrizgavanje, s jednim ciljem – malom potrošnjom. Mi smo u prosjeku trošili svega 7,4 litre, što je doista štedljivo. Ako pak mislite da je maleni TSI preslab, varate se. Leon je nevjerojatno živahan i zabavan, s reskim sportskim zvukom. Kladili bi se da je ovdje više od 105 konja.

I performanse su svakako na nivou. 10,9 sekundi za ubrzanje do stotke te nešto ispod 190 km/h najveće brzine.

O upravljivosti i voznim osobinama Leona smo već nekoliko puta govorili. I to uvijek s pozitivnim predznakom. Dapače, Leon nas je još jednom podsjetio kako je baziran na izvrsnoj, vrlo čvrstoj šasiji te kako je ovjes jedan od najdojmljivijih u klasi – sportski izravan ali nimalo tvrd. Bogato opremljen testni primjerak ističe se i posebno povoljnom cijenom. Konkretno, riječ je o vrlo povoljnih 115 tisuća kuna, a Copa ponuda uključuje i dva dizelaša te slabiji benzinac, dostupan za svega 105 tisuća kuna.

Uz atraktivni Leon, Seat u specijalnoj Copa ponudi nudi i obiteljima prilagođen monovolumen Alteu, u kratkoj i produženoj XL verziji, te simpatičnu Ibizu, gradski model za mlade urbane vozače i vozačice. K tome svi kupci Copa modela ne moraju plaćati troškove osnovnog i kasko osiguranja, registracije, tehničkog pregleda ni javnog bilježnika.