Podaci o prodanim vozilima koji svakog mjeseca objavljuje agencija JATO Dynamics kažu kako su crossover modeli neminovna sadašnjost i budućnost osobnih automobila.
U rujnu je na europskom tržištu prodano 1.461.683 automobila, što je pad od 2,2% za isto razdoblje lani, a to je rezultat pada na 11 od 27 europskih tržišta. Hrvatsko je tržište prema JATO-u raslo 8,4% i krajem rujna kod nas je bilo prodano 41.168 automobila. Prošle godine u ovo doba prodano ih je 34.020, što znači rast od 21%. S tim smo podatkom drugi, odmah iza Litve čije je tržište raslo 22,8%. Kao i svi statistički podaci, niti ovi ne otkrivaju pravo stanje hrvatskog automobilskog tržišta niti naše kupovne moći. No to je tema za neku drugu priliku.
Pročitajte i ovo
VRUĆI METAL
Hrvatska premijera za Nissan Qashqai – krivac za crossover groznicu sada izgleda drugačije
VRUĆI METAL
Volvo XC40 – Švedi u crossover bitku šalju novog kraljevića
Među automobilskim markama krajem rujna premoćno je vodeći Volkswagen s 1.293.730 prodana primjerka ove godine. Slijede ga Renault s 853.137 te Ford s 814.605 prodana automobila u 2017. godini.
VW Golf i dalje je voljeni izbor s 356.562 prodana primjerka. U bitku za drugo mjesto ove godine uključio se i Nissanov nedavno obnovljeni Qashqai – koji je prodajom u rujnu (28.987) prestigao Renaultov Clio.
Upravo je prodaja ovog Nissanova SUV-a znakovita za želje kupaca po klasama automobila. Gotovo trećina (31,6%) novih automobila pripada SUV kategoriji koja u usporedbi s prošlom godinom raste za 14,1%. Sve su ostale kategorije u padu, osim direktorskih limuzina i sportskih automobila, no te kategorije čine samo 3%, odnosno 0,3% posto tržišta u rujnu ove godine.