Tradicionalno, ususret zimi, HAK (Hrvatski autoklub) i partneri objavili su rezultate testiranja zimskih guma s ciljem informiranja vozača uoči zimske sezone i olakšavanja izbora u kupnji. Prvom klasom guma, 185/60 R15 T, voze se mali gradski automobili poput Fiat Punta, Opel Corse, Peugeota 208, Suzuki Swifta, Škode Fabije, Renault Clija ili pak VW Pola, a većom, 225/45 R17 H, u pravilu prometuju kompakti poput Ford Focusa, Hyundaija i30, Mazde 3, Opel Astre, Toyote Auris ili VW Golfa.
Pročitajte i ovo
Imaš pravo, ostvari ga
Možda ne znate da u ovom slučaju imate pravo za besplatnu promjenu guma
zimski uvjeti
Snijeg pada u Gorskom kotaru, zbog magle i poledice HAK upozorio vozače: "Ne krećite na put bez ovoga"
►►► Koje su reakcije vozača na moderne gume?
U manjoj dimenziji, 185/60 R15 T, Hrvatski autoklub i partneri ovog su puta okupili 17 kandidata, a većina se kvalitetom smjestila u vrlo preporučljive i preporučljive proizvode. Iako apsolutni odlikaš s maksimalnih pet zvjezdica ni ovoga puta nije pronađen, rezultatima su stručnjaci bili izuzetno zadovoljni jer je kvaliteta testiranih guma iz godine u godinu sve viša pa je i izbor koji se nudi vozačima sve bolji i zanimljiviji.
Najbolji od najboljih u ovoj se dimenziji pokazao proizvod Continentala koji je od ove sezone dostupan i u ovoj dimenziji. ContiWinterContact TS850 ovog je puta ostavio ukupno najbolji dojam pokazavši izuzetnu ujednačenost u svim testnim kriterijima, ali i pruživši najviše na mokrom, snijegu i ledu, dakle uvjetima na cesti po kakvima se najviše i vozi tijekom zimskih mjeseci. Osim toga, ContiWinterContact TS850 bio je uvjerljiv i u pogledu minimalne buke i izuzetne trajnosti te više no solidan na suhoj cesti i pri utjecaju na potrošnju goriva.
Stepenicu ispod sa samo bodom manje u ukupnom bodovanju našli su se rame uz rame novopredstavljeni Dunlop Winter Response-2, Firestone Winterhawk 3 i Michelin Alpin A4.
Osim spomenutih, u skupini "vrlo preporučljivih" guma našli su se i Nokian WR D3, Goodyear UltraGrip 8 te Semperit Speed-Grip 2. Nokian je briljirao na suhoj podlozi ostvarivši najkraći put zaustavljanja, Semperit je poput Dunlopa trošio najmanje goriva, dok je Goodyear bio ujednačen u svojoj kvaliteti opravdavši tako status premium proizvoda.
Ispod sedmorice veličanstvenih našla se brojnošću jednaka skupina čak sedam guma s tri zvjezdice i ukupnom ocjenom "preporučuje se". Najbolja od preporučljivih jest guma Vredestein’s Snowtrac 3 koja je na snijegu bila rame uz rame s najboljima poput Continentala i Dunlopa, a slijede ju Barum Polaris 3, GT Radial Champiro WinterPro, Hankook Winter RS, Falken Eurowinter HS-449 te Nexen Eurowin 600 koji je prilično dobre performanse na suhom upropastio stvarno lošima na snijegu.
Apsolutnim promašajem ovog su se puta pokazali Kormoran Snowpro b2 i Marangoni 4 Winter E+ koji su tako zaslužili ocjenu "ne preporučuje se".
U nešto većoj dimenziji namijenjenoj kompaktima ove su sezone Hrvatski autoklub i njegovi partneri testiranjima podvrgnuli 15 pneumatika. Ovdje također nije bilo odlikaša s maksimalnim brojem zvjezdica, a broj "vrlo preporučljivih" proizvoda bio je nešto manji.
Tako su četiri zvjezdice ovom prilikom zaslužile četiri gume: Continental ContiWinterContact TS850, Bridgestone Blizzak LM-32 S, Michelin Alpin A4 i Uniroyal MS plus 77. Apsolutni pobjednik ovogodišnjeg testiranja u obje dimenzije tako je postao Continental ContiWinterContact TS850, koji je i u ovoj dimenziji odnio pobjedu pred konkurencijom.
Skupina proizvoda koji se "preporučuju" bila je mnogo šira i u njoj je svoje mjesto pronašlo čak devet guma. Više od ostalih u ovoj su skupini pokazali Goodyear UltraGrip 8 Performance i Nokian’s WR D3, oboje s manjim slabostima na mokroj podlozi pri akvaplaningu, koje su ih stajale boljeg plasmana.
Dunlop SP Wintersport 4D bio je dobar na suhom, mokrom i snijegu, no u ovoj je dimenziji pokazao slabosti na ledu, posebno pri lateralnom gripu, dok je Fulda Kristall Control HP pokleknula na suhom i mokrom, zbog čega joj je smanjena ukupna ocjena.
Semperitov Speed-Grip 2 i Esa-Tecarov Supergrip 7+ HP u niži su razred pali zbog rezultata na mokrom, a Esa-Tecar nije se proslavila ni u pogledu trajnosti, baš kao i Pirelli Winter Sottozero 3, kod kojeg je upravo trajnost jedini veći nedostatak.
Najveći gubitnik ovdje je proizvod iz Semperita koji je imao najnižu potrošnju goriva na testiranju te bio izrazito uvjerljiv na zaleđenoj cesti, no još se jedanput pokazalo koliko je ujednačenost svih kriterija važna pa se loš rezultat na mokrom ničim nije mogao kompenzirati.
Skupinu proizvoda koji se mogu preporučiti u dimenziji 225/45 R17 H ove su godine svojim sudjelovanjem počastili i Hankookov Winter RS te Toyov Snowprox S953.
Kao i kod manje dimenzije, prolaska ove godine nije bilo za dva proizvođača. Interstate Winter IWT-2, koji je prema riječima proizvođača moderniziran s DOT oznakom 2412, pokazao je slabosti u svim kriterijima sigurnosti. Na suhom i ledu još bi i mogao upasti u skupinu s tri zvjezdice, na snijegu je u skupini s dvije, no performanse na mokrom presudile su konačnoj ocjeni "ne preporučuje se". S druge strane, Sailun Ice Blazer WSL-2 još bi i mogao proći na snijegu i ledu, no i ovdje je kao kod Interstatea problem u izvedbi na mokroj cesti koja je daleko od zadovoljavajuće.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.