Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Koje su reakcije vozača na moderne gume?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Proizvođači automobila sve se više oslanjaju na odabir guma da bi ispunili CAFE standarde učinkovite potrošnje goriva unatoč zabrinutosti kupaca vezano za RFT gume i gume s niskim otporom kotrljanja.

Zadovoljstvo vlasnika automobila čija su vozila opremljena s run-flat gumama ili gumama s niskim otporom kotrljanja u naglom je padu, kaže J.D. Power & Associates koji je ovih dana objavio rezultate svog istraživanja.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Renault oduševio novim Espaceom Slika nije dostupna VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju

Proizvođači automobila pokušavaju pronaći sve moguće načine da ispune CAFE (Corporate Average Fuel Economy) standarde a sve se češće okreću odabiru guma koje imaju izravan učinak na potrošnju goriva. U pokušajima da unaprijede učinkovitost potrošnje goriva kao i i olakšavanje situacije prilikom oštećenja gume, proizvođači automobila odlučuju se na ugradnju dva specifična tipa guma, tzv. run-flat gume, sigurnosne gume s kojima je moguće nastaviti voziti do određene brzine i nakon puknuća čime se uklanja potreba za rezervnom gumom, te tzv. low-rolling resistance gume ili gume malog otpora kotrljanja. I dok i jedan i drugi tip guma potencijalno može utjecati na smanjenje potrošnje goriva, oba proizvoda ne ispunjavaju očekivanja kupaca glede njihovog zadovoljstva spomenutim proizvodima.

Sigurnosne run-flat gume primarno se koriste na luksuznim i performansnim sportskim vozilima. U oba slučaja, općenito zadovoljstvo vlasnika automobila s ovim gumama niže je u odnosu na vlasnike čiji su automobili opremljeni konvencionalnim gumama.

Jedan od razloga za razliku u razini zadovoljstva gumama odnosi se na činjenicu da se run-flat gume moraju češće mijenjati u usporedbi sa standardnim gumama. Vlasnici vozila koja su opremljena standardnim gumama svoje gume u prosjeku mijenjaju nakon prijeđenih 36.305 km što je više od 9.650 km više od prosječnog vijeka trajanja sigurnosnih (RFT) guma. Isto tako, run-flat gume se ne mogu popravljati i često ih se mora mijenjati u paru umjesto mijenjanja samo jedne gume.

►►►   Koje su najbolje ljetne gume ove sezone?

Istraživanjem je također utvrđeno da su kupci često oprezni i nevoljki kupiti gume s niskim otporom kotrljanja. Istraživanjem tvrtke J.D. Power, točnije njihovog odjela za ispitivanje stajališta potrošača i razvoj strategija, kojime su se pratile medijske aktivnosti i stajališta potrošača vezano za ovakve tipove guma, pokazalo se da su mnogi potrošači zabrinuti da će ugradnjom guma s niskim otporom kotrljanja morati napraviti ustupke vezano za držanje i dugotrajnost guma, te naravno platiti ih više, da bi zauzvrat ostvarili nižu potrošnju goriva te stoga nisu naklonjeni tomu da previše skreću od uobičajene ponude guma.

Iako će kupci u konačnici uvidjeti da je potrošnja s takvim gumama doista manja, zbunjeni su i zabrinuti u odnosu na spomenute ustupke koje smatraju da bi morali u tom slučaju žrtvovati.

Mi smo mišljenja da bi se run-flat gume trebale ugrađivati u sve nove automobile koji od danas izlaze iz svojih tvornica. Možda su troškovi veći ali korist je vrlo velika. Većina proizvođača automobila umjesto rezervne gume sada nude kitove za samo-popravak guma (radi smanjenja mase vozila) što smo se već više puta uvjerili da to jednostavno ne funkcionira (ako je oštećenje gume veće od par milimetara)!

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene