Proizvođači automobila sve se više oslanjaju na odabir guma da bi ispunili CAFE standarde učinkovite potrošnje goriva unatoč zabrinutosti kupaca vezano za RFT gume i gume s niskim otporom kotrljanja.
Podijelite
Zadovoljstvo vlasnika automobila čija su vozila opremljena s run-flat gumama ili gumama s niskim otporom kotrljanja u naglom je padu, kaže J.D. Power & Associates koji je ovih dana objavio rezultate svog istraživanja.
Proizvođači automobila pokušavaju pronaći sve moguće načine da ispune CAFE (Corporate Average Fuel Economy) standarde a sve se češće okreću odabiru guma koje imaju izravan učinak na potrošnju goriva. U pokušajima da unaprijede učinkovitost potrošnje goriva kao i i olakšavanje situacije prilikom oštećenja gume, proizvođači automobila odlučuju se na ugradnju dva specifična tipa guma, tzv. run-flat gume, sigurnosne gume s kojima je moguće nastaviti voziti do određene brzine i nakon puknuća čime se uklanja potreba za rezervnom gumom, te tzv. low-rolling resistance gume ili gume malog otpora kotrljanja. I dok i jedan i drugi tip guma potencijalno može utjecati na smanjenje potrošnje goriva, oba proizvoda ne ispunjavaju očekivanja kupaca glede njihovog zadovoljstva spomenutim proizvodima.
Sigurnosne run-flat gume primarno se koriste na luksuznim i performansnim sportskim vozilima. U oba slučaja, općenito zadovoljstvo vlasnika automobila s ovim gumama niže je u odnosu na vlasnike čiji su automobili opremljeni konvencionalnim gumama.
Jedan od razloga za razliku u razini zadovoljstva gumama odnosi se na činjenicu da se run-flat gume moraju češće mijenjati u usporedbi sa standardnim gumama. Vlasnici vozila koja su opremljena standardnim gumama svoje gume u prosjeku mijenjaju nakon prijeđenih 36.305 km što je više od 9.650 km više od prosječnog vijeka trajanja sigurnosnih (RFT) guma. Isto tako, run-flat gume se ne mogu popravljati i često ih se mora mijenjati u paru umjesto mijenjanja samo jedne gume.
Istraživanjem je također utvrđeno da su kupci često oprezni i nevoljki kupiti gume s niskim otporom kotrljanja. Istraživanjem tvrtke J.D. Power, točnije njihovog odjela za ispitivanje stajališta potrošača i razvoj strategija, kojime su se pratile medijske aktivnosti i stajališta potrošača vezano za ovakve tipove guma, pokazalo se da su mnogi potrošači zabrinuti da će ugradnjom guma s niskim otporom kotrljanja morati napraviti ustupke vezano za držanje i dugotrajnost guma, te naravno platiti ih više, da bi zauzvrat ostvarili nižu potrošnju goriva te stoga nisu naklonjeni tomu da previše skreću od uobičajene ponude guma.
Iako će kupci u konačnici uvidjeti da je potrošnja s takvim gumama doista manja, zbunjeni su i zabrinuti u odnosu na spomenute ustupke koje smatraju da bi morali u tom slučaju žrtvovati.
Mi smo mišljenja da bi se run-flat gume trebale ugrađivati u sve nove automobile koji od danas izlaze iz svojih tvornica. Možda su troškovi veći ali korist je vrlo velika. Većina proizvođača automobila umjesto rezervne gume sada nude kitove za samo-popravak guma (radi smanjenja mase vozila) što smo se već više puta uvjerili da to jednostavno ne funkcionira (ako je oštećenje gume veće od par milimetara)!