Prije nekoliko mjeseci, japanski brend pokazao je rani prototip na Tokyo Motor Showu. Ovoga puta približili su se još jedan korak bliže proizvodnoj verziji pa pogledajmo o čemu se radi.


U klasi sportskih hatchback modela odvija se pravi rat za nadmoć a najbolje oružje za svaki 'hot-hatch' svakako je posjedovanje ultimativnog razloga za šepurenje: rekordno prolazno vrijeme na Nurburgringu u klasi automobila s prednjim pogonom.

Vezani članci Slika nije dostupna TEST: Uzima li Honda Civic titulu najboljeg automobila u klasi? Slika nije dostupna Stigle vrućine, evo kako pripremiti automobil da se lakše bori s njima

Renault je samouvjereno polagao pravo na ovu prestižnu titulu svojim verzijama Megane RS modela proteklih par godina dok se jedan SEAT model nije odlučio pokušati skinuti suverenog kralja s trona. SEAT Leon Cupra smogla je hrabrosti i napravila upravo to, skinula Meganeov rekord i postala najbrži automobil s prednjim pogonom na kultnoj trkaćoj stazi sa vremenom 7:58.44.

Međutim, ovaj novi sportski hatchback mogao bi ih oboje ostaviti u prašini. Ovo je nova Honda Civic Type R, odnosno konceptna studija budućeg proizvodnog modela, kojeg ovih dana imamo prilike vidjeti u Ženevi.

Hondin dizajnerski tim opisao ga je kao 'trkaći automobil za cestu' želeći istaknuti da se ne radi samo o visoko-performansnoj verziji cestovnog modela. Novi Type R doista izgleda kao da označava novo doba za japanski brend. Ovo bi mogao biti najekstremniji Civic Type R ikada.

Izdužen, aerodinamički profil odražava činjenicu da je ovaj automobil očigledno razvijen i dizajniran za sportske vozne performanse dok i dalje zadržava relativno pitom izgled cestovnog automobila a svakako zadržava i osebujan karakter Type R modela.

Dizajn automobila usko je povezan s performansama te Civic Type R Concept jasno pokazuje što može već samim vanjskim dizajnom. Mnogi stilski elementi tu su zbog toga što donose prave performansne dobrobiti a usto i doprinose sjajnom vizualnom dojmu.

Honda Civic postala osebujan karavan!

Pogledajte kako Honda Civic Type-R dahće za vratom vrhunskim sportskim jurilicama

Povratne informacije s testiranja prototipnih modela koja je Honda odradila na Nordschleifeu pokazuju da su dizajneri i inženjeri doista na pravom tragu s razvojem novog Civic Type R-a.

Tako je, na primjer, gornja i donja rešetka na prednjoj masci dodatno uvećana a usisnici zraka na poklopcu prtljažnika također dodatno doprinose hlađenju visoko-performansnog motora. Prednji i stražnji branik proširen je da bi mogao udomiti masivne 20-inčne naplatke a i ovdje su integrirani otvori za zrak za optimalan protok zraka. Svi ovi elementi omogućavaju maksimalno hlađenje, bolju prianjivost na podlogu i na kraju, optimalne performanse.

Iako ćemo još morati pričekati za detaljnije podatke o performansama, u Hondi su potvrdili da će novi Type R biti prvi model za europsko tržište koji će dolaziti s proizvođačevim potpuno novim VTEC turbo motorima iz Earth Dreams Technology linije. Dvolitreni četverocilindrični turbo motor s izravnim ubrizgavanjem trebao bi dostavljati najbolje brojke u klasi, točnije najmanje 280 KS, dok će istovremeno emisije biti u granicama EURO 6 normi.

Hondin uspješan povratak u WTCC prošle godine bio je ključan za prikupljanje novih spoznaja koje su doprinjele i razvoju novog Civic Type R-a obzirom da je razvojni tim koji radi na novom Type R-u mogao analizirati performanse i dizajn automobila i dobivati povratne informacije sa same trkaće staze.

Nema bolje garancije da će novi Civic Type R ispuniti očekivanja i unijeti popriličnu pomutnju u klasu sportskih hatchbackova s prednjim pogonom te barem nakratko donijeti dašak svježeg zraka u klasu kojom dominiraju europski brendovi.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.