Automobili koji su podvrgnuti testiranju neki su od najpopularnijih brendova automobila u toj drugoj po redu najmnogoljudnoj zemlji na svijetu nakon Kine. Global NCAP tako je testirao Tata Nano, Suzuki-Maruti Alto 800, Ford Figo, Volkswagen Polo i prethodnu generaciju Hyundai i10 modela koji zajedno zauzimaju 20 posto tržišta novih automobila prodanih u Indiji prošle godine.
Pročitajte i ovo
COP29
Klimatski summit UN-a u Azerbajdžanu u sjeni Trumpovih politika koje planira za SAD
Teška situacija
UN upozorio: "Ova kriza gora je od one prije 18 godina"
Global NCAP odabrao je početnu verziju svakog pojedinog modela što ujedno znači da niti jedan automobil koji je prošao testiranje ne dolazi standardno opremljen zračnim jastucima. Obzirom na to, rezultati više od svega ukazuju na najzamjetnije razlike u strukturalnoj čvrstoći testiranih vozila.
Svi automobili koje je Global NCAP odabrao za testiranje sigurnosti tijekom frontalnog sudara pri 64 km/h dobili su najlošiju ocjenu, točnije nisu dobili niti jednu zvjezdicu za zaštitu odraslih putnika.
Max Mosley, predsjednik Global NCAP-a rekao je: ''Indija je trenutno jedno od glavnih globalnih tržišta i centar proizvodnje malih automobila zbog čega je još više zabrinjavajuće kad vidimo ovako niske razine sigurnosti koje su 20 godina iza standarda od pet zvjezdica koji je danas uobičajen u Europi i Sjevernoj Americi. Loš strukturalni integritet i nepostojanje zračnih jastuka stavljaju živote indijskih kupaca u opasnost. Oni imaju pravo znati koliko su sigurna njihova vozila i imaju pravo očekivati istu osnovnu razinu sigurnosti bez dodatne nadoplate kao i kupci u drugim krajevima svijeta.''
Najjeftiniji automobil na svijetu dobio nove detalje
Bajaj RE60 – novi najjeftiniji automobil na svijetu?
Što se tiče Suzuki-Maruti Alto 800, Tata Nano i Hyundai i10 modela, struktura vozila pokazala se potpuno neprimjenjenom i oštećena je do različitog stupnja što je u slučaju svakog pojedinog automobila rezultiralo visokim rizikom od ozljeda opasnih po život za putnike. Stupanj strukturalne čvrstoće tih modela automobila toliko je nizak da čak i ugradnja zračnih jastuka ne bi puno pomogla u smanjenju rizika od teških ozljeda po vozača i putnike.
Usporedo s Global NCAP testiranjem, Volkswagen je odlučio povući s indijskog tržišta verziju Pola koja u osnovnom paketu dolazi bez zračnih jastuka. Zbog toga je Global NCAP pristao na zahtjev VW-a da testiraju verziju Pola koji ''od sada'' dolazi standardno opremljen s dva zračna jastuka.
Drugi proizvođači imali su istu mogućnost. Zaštita vozača i putnika pokazala se puno boljom kod modela Pola koji je opremljen s dva zračna jastuka te je isti dobio ocjenu od četiri zvjezdice u kategoriji zaštite odraslih putnika.
Spomenuti modeli automobila čak nisu uspijeli proći ni UN-ov najosnovniji test sigurnosti. Naime, Global NCAP također je testirao gore spomenute modele prema najosnovnijem 'crash testu' UN-a. Ovo testiranje sigurnosti u frontalnom sudaru s 40 posto površine pri 56 km/h trenutno se široko koristi kao indikator sigurnosti vozila u većim zemljama proizvođačima automobila poput Australije, Kine, Europske unije, Japana i Malezije.
Sve u svemu, rezultati ovih testiranja ukazuju da je za sigurnost u slučaju sudara ključna kombinacija dobre strukturalne čvrstoće i zračnih jastuka koji dolaze kao dio standardne opreme. To je najsigurniji način da se poštuje pa i premaši osnovni standard sigurnosti u slučaju frontalnog sudara pri 56 km/h koji je postavio UN. Isto tako, samo kvalitetnijom strukturalnom čvrstoćom i s dva zračna jastuka znatno se povećava razina sigurnosti u sudarima pri većim brzinama, točnije pri 64 km/h, što je najčešća brzina koja se uobičajeno koristi u nezavisnim testiranjima sigurnosti u slučaju sudara.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.