Najveći proizvođač trokotača na svijetu spreman je za osvajanje tržišta automobila proizvodom kojim namjeravaju promijeniti naličje masovnog transporta u Indiji. Tvrtka Bajaj Auto najavila je lansiranje novog vozila na četiri kotača nazvanog RE60.
Pročitajte i ovo
Teška nesreća u Indiji
Sudarili se putnički i teretni vlak: Ozlijeđeno najmanje 19 ljudi, iskočilo 12 vagona
U Indiji
Deseci ljudi utopili se tijekom hinduističkog festivala: Među poginulima je i 37 djece
Automobil je u cijelosti izrađen iza zidova tvornice Bajaj Auto a ovaj indijski proizvođač tvrdi da će njihov najnoviji proizvod postaviti nove standarde u pogledu emisija CO2 s izuzetno niskim brojkama od tek 60 g/km dok bi se potrošnja goriva trebala kretati oko 2.9 l/100km.
''Mi u Bajaj Autu vjerujemo da stanovnici ovog planeta zaslužuju mnogo više, a puno jeftinije,'' kaže upravni direktor tvrtke, Rajiv Bajaj i dodaje: ''stoga smo mi odlučili usmjeriti naše napore na razvijanje vozila s motorima koji bi koristili isključivo dostupne prirodne resurse i infrastrukturu. Vrlo smo zadovoljni s krajnjim rezultatom naših napora i optimistični glede RE60. Vjerujemo da smo iznašli izvrsno rješenje za promjenjive zahtjeve mobilnosti koji proizlaze iz vrlo ubrzane urbanizacije cijele Indije.''
Glavna prednost ovakvog tipa automobila, kako kaže sam Rajiv Bajaj, jest u tome što isti nudi trenutačno rješenje za probleme vezane za onečišćenje okoliša a istovremeno ne zahtijeva nikakvu novu infrastrukturu, velika ulaganja ili vrijeme za implementaciju.
Ključne tehnološke i dizajnerske inovacije koje su zaslužne za izuzetno nisku emisiju štetnih plinova i jednako nisku potrošnju su sljedeće: niska masa vozila unatoč robusnoj 'monocoque' strukturi od kombinacije metala i polimera, zatim mali vodom hlađen DTSi motor, te minimalna frikcija.
Bajaj RE60 na vazi pokazuje perolakih 400 kg a proizvođač namjerava uz svoj novi debitantski proizvod ponuditi nekoliko motorizacijskih opcija, točnije benzinsku varijantu, varijantu na tekući propan i jednu koja bi za gorivo koristila komprimirani prirodni plin (CNG), dok dizelska opcija još nije u planu. RE60 dolazi s prtljažnikom zapremnine 400 litara, ali tek kada su stražnja sjedala preklopljena.
Bajaj RE60 motorom obujma 200cc i sustavom vodenog hlađenja dostavlja skromnih 20 KS. Time rečeno, jasno je da performanse ovog vozila nisu njegova najsjajnija karakteristika.
Rajiv Bajaj još jednom naglašava: ''Mi predstavljamo optimalno rješenje za unutar-gradski promet putnika. Ovo vozilo osmišljeno je za gradsku vožnju uz poštivanje sigurnosnih zahtjeva.''
R.C.Maheshwari, predsjednik odjela za komercijalna vozila u Bajaj Auto Ltd. rekao je sljedeće: ''Ovo vozilo predstavlja malo i jednostavno rješenje za borbu protiv zagađenja okoliša ali i inflaciju. Za njega nisu potrebna velika ulaganja u infrastrukturu, kao niti državne subvencije ili vrijeme.''
Bajaj RE60 vrlo je malen automobil, gotovo kao auto-rikša, vrlo je agilan i upravljiv i može držati korak s ostalim prometnim sredstvima, kaže Maheshwari te dodaje kako je u isto vrijeme zbog njegove ograničene maksimalne brzine utoliko sigurniji za pješake, bicikliste i vozače dvokotača. Sigurnosni pojasevi za prednja i stražnja sjedala i tvrdi krov neke su od drugih karakteristika vozila.
Više o Bajaj RE60 modelu:
Emisije CO2 : 60gms/km
Potrošnja: 35 kmpl – 2.9 l/100km
Maksimalna brzina: 70 kmh
Okretni krug: 3.5 meters
Dužina: 2752 mm
Širina: 1312 mm
Visina: 1650 mm
Konfiguracija sjedala: 2+2 ili 1+3
U ovom trenutku još nema službenih informacija o cijeni vozila ali se spominje cifra od 2.000 EUR. Mi nismo baš ljubitelji ovakvih vozila jer se nakon Crash testa pokaže stvarna kvaliteta automobila (čitaj: katastrofa).