To je dobar automobil, ali ne bismo baš mogli reći da je sportski, a kad govorimo o potrošnji goriva, većina manjih gradskih automobila koji nemaju hibridnu tehnologiju troši isto ili manje goriva.
Pročitajte i ovo
NSX dolazi sljedeće godine
Honda - Novi Civic stiže 2017.
Mali 'gradski autić' s 500 KS
Ekstremni mali hatchback iz Audija
Honda CR-Z na tržištu je trenutno dostupna samo s hibridnim pogonskim sklopom koji čini 1.5-litreni 4-cilindrični motor uparen s Hondinim 'Integrated Motor Assist' sustavom, koji usklađuje rad benzinskog i elektromotora, kraćim imenom 'IMA'. Takva konfiguracija nudi 122 konjske snage na 6.000 okretaja u minuti i 174 Nm momenta pri 1.000 – 1.500 o/min.
Same po sebi, to i nisu pretjerano zavidne brojke osim okretnog momenta koji poludi već na 1.000 okretaja u minuti.
Stoga nije iznenađenje da su u Hondi odlučili proširiti CR-Z liniju uvođenjem čistog benzinca s turbo punjačem. Novi agregat navodno se razvija u centru za istraživanje i razvoj Tochigi u Japanu a novu inačicu mogli bismo vidjeti u salonima već krajem sljedeće godine.
Pod haubom bi se tako trebala naći novo-razvijena 1.6-litrena jedinica koja će proizvoditi 160 konjskih snaga. Postoji mogućnost da će uslijediti i visoko performansni CR-Z Type R koji bi trebao imati izlaznu snagu od 200 KS. Novi pogonski sklop naći će mjesto i u drugim modelima poput Honde Jazz (Fit), Civic i Accord, a također bi mogao poslužiti i kao osnova za novu generaciju motora 'Civic Si'.
Na ovogodišnjoj SEMI (Specialty Equipment Market Association) imali smo prilike vidjeti što Honda planira za budućnost ovog privlačnog hatchbacka nakon što je japanski proizvođač predstavio svoj CR-Z Hybrid R Concept s ugrađenom turbo charge tehnologijom u inače standardni Hondin 1.5-litreni motor.
Na tom sajmu ekipa iz Bisimoto Engineeringa pokazala je i svoju paprenu verziju ovog Hondinog modela. Bisimoto je doradio serijski 1.5-litreni motor s četiri cilindra tako što je ugradio Arias klipove i nove ventile iz vlastite proizvodnje, međutim ključna stavka je masivni 'Turbonetics' turbo punjač.
S ovakvim paketom opreme, Bisimoto nudi izlaznu snagu od nevjerojatnih 533 KS što djelomično objašnjava zašto automobil koji je nekada ubrzavao od 0-100 km/h za 10 sekundi sada treba padobran da bi se zaustavio.
Japan već 31 godinu za redom održava izbor za Automobil godine. Žiri od 60 članova, uglavnom japanskih novinara, svake godine glasa za automobil koji je dostojan titule 'Automobil godine', a onaj koji dobije najviše glasova odnosi pobjedu. Prošle godine ta je čast pripala redizajniranoj Toyoti Prius Hybrid, koja je s tek nekoliko glasova više uspjela izbaciti Hondu Insight. Ove godine, Honda je opet izašla kao pobjednik sa svojim poptuno novim CR-Z modelom.
Prodaja CR-Z hibrida već je počela opadati na japanskom tržištu unatoč činjenici da je lijepi hatchback bio proglašen Automobilom godine. U Hondi se nadaju da će s novim CR-Z modelom s turbo punjačem proširiti bazu potencijalnih kupaca i u Japanu i na druga velika tržišta poput SAD-a i Europe.
Jedva čekamo... sad već polako miriše na CRX!